Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:12:12 GMT

افزون بر 2 هزار تن گوشت مرغ به افغانستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۲۶۲۳

افزون بر 2 هزار تن گوشت مرغ به افغانستان صادر شد

زاهدان - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 701 تن گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون از مرز میلک به کشور افغانستان صادر شده است.

دکتر مهدی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت 10 هزار کیلوگرم آلایش مرغ نظیر دل و جگر نیز به افغانستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این صادرات ضمن تامین نیاز افغانستان ارزی آوری خوبی برای کشور داشته است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات شاخص این نهاد در سالهای اخیر افزود: اصلاح ساختار قرنطینه های دامی و موقعیت واحد ها، افزایش نظارت بر کنترل تردد محموله های ورودی و خروجی ، افزایش نظارت بر صدور کد الکترونیک رهگیری خودروهای حمل و نظارت بر اقدامات بهداشتی قرنطینه ای و معرفی متخلفان به مراجع قضایی، آنجام آزمایش کرونا ویروس برای تمامی شترهای مرزی وارد شده، بومی حمل و کشتاری داخل استان از مهمترین اقدامات دامپزشکی در این مدت بوده است.
حسینی کاهش دوره قرنطینه دام های مرزی به شیوه حداکثر پنج روز برای کشتار و دوره قرنطینه دام مرزی پرواری به پنج روز، افزایش میزان ورود دام، کاهش تخلفات در قرنطینه های دامی، کاهش موارد بروز بیماری های دامی استراتژیک بویژه تب برفکی، کاهش قاچاق دام به خارج استان و افزایش ظرفیت پرواربندی ها و تولید گوشت براساس شیوه پنج روزه قرنطینه را از دیگر اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر با کشور محصور در خشکی افغانستان هم مرز است و در واقع تنها راه مناسب، امن و کوتاه افغانستان و کشورهای آسیای میانه برای رسیدن به آبهای آزاد همین استان است.
گذرگاه های رسمی سیستان و بلوچستان با افغانستان مرز میلک شهرستان هیرمند است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي صادرات گوشت مرغ افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد

(تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان