Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بجنورد فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مرکز خراسان شمالی را غیرقانونی اعلام کرد. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ استانها خراسان شمالی نظرات

مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد در خصوص چرایی عدم اجرای طرح جامع ترافیک در مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: طرح جامع ترافیک نیاز به اعتباراتی بالغ بر اعتبارات شهرداری بجنورد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای انجام طرح ترافیک چند ده میلیارد اعتبار نیاز است و این در حالی است که کل بودجه ترافیک شهرداری بجنورد کمتر از یک میلیارد است.

وزارت کشور در 7 سال گذشته هیچ بودجه‌ای نداده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بجنورد تصریح کرد: در هفت سال گذشته هیچ بودجه خاصی از طرف وزارت کشور برای حمل و نقل و ترافیک شهرداری بجنورد تخصیص نیافته است. با بودجه فعلی، شهرداری فقط توانست برخی از بازگشایی و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی را انجام داده و طرح جامع ترافیک به طور کامل انجام نشد.

حمیدی ادامه داد: چند سال است که اتوبوس جدیدی وارد سامانه حمل و نقل بجنورد نشده و این در حالی است که در فازهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت طرح جامع ترافیک باید همه عوامل به صورت یکپارچه اجرا می‌شد تا تاثیر آن را در ترافیک شهری می‌دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که طرح جامع ترافیک هم نمی‌تواند معجزه کند و اگر این طرح به‌طور کامل همه اجرا شود فقط 10 درصد در کاهش مشکلات ترافیکی بجنورد تاثیرگذار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بجنورد ترافیک زمان‌های خاص همچون اوقات تعطیلی مدارس و ادارات در شهر بجنورد را معلول علت‌های مشخصی دانست و تصریح کرد: این موضوع در همه شهرها و مراکز استانها دیده می‌شود و مختص مرکز استان خراسان شمالی نیست.

نقش آژانس‌ها در ترافیک شهری

حمیدی با اعلام این مطلب که هم اکنون سرانه استفاده از خودروی شخصی در شهر بجنورد 24 درصد است، گفت: با برخی از اقدامات نظیر توسعه پارکینگ‌ها این رقم افزایش یافته که متاسفانه در بیشتر شدن مشکلات ترافیکی موثر است.

وی در پاسخ به سوال برخی از شهروندان در خصوص تأثیر آژانس‌های مسافربری و تعداد زیاد آن‌ها در ترافیک شهری بجنورد خاطرنشان کرد: متاسفانه در برهه‌ای از زمان مدیریت اعطای مجوز تاکسی‌ها از شهرداری گرفته شد و به سازمان صنعت و معدن و تجارت داده شد که این موضوع باعث افزایش تعداد تاکسی‌ها به دو برابر انجامید.

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در بجنورد غیرقانونی است

رئیس هیئت مدیره سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد ادامه داد: تعداد زیاد تاکسی‌ها در شهر عاملی برای ایجاد ترافیک است. البته مدیریت اعطای مجوز تاکسی‌ها دوباره به شهرداری واگذار شده و در مدت اخیر هیچ مجوز جدیدی داده نشده است.

حمیدی در خصوص فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در بجنورد گفت: ما مخالف با استفاده از تکنولوژی نیستیم اما معتقدیم تاکسی‌های اینترنتی را باید در قالب آژانس‌های موجود ساماندهی کنیم و از تاکسی‌های موجود بهره ببریم. تجربه‌ای که در کلان شهرها اتفاق افتاد این است که با راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی آژانس‌های دارای مجوز، بیکار شدند.

وی افزود: هیچ شرکت اینترنتی از شهرداری بجنورد برای خدمات تاکسیرانی مجوز نگرفته و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر ممنوع است. از طریق دادستانی و سایر نهادها پیگیر برخورد با این شرکتها هستیم.

حمیدی تصریح کرد اگرچه به علت برخی از مسائل همچون عدم پرداخت کمیسیون به دفاتر شرکت‌ها و تعداد بالای خودروهای مشغول به کار در تاکسی‌های اینترنتی، هزینه دریافتی این تاکسی‌ها از مسافر کم است، اما همچنان معتقدیم این تاکسی‌ها فاقد مجوز بوده و برای اخذ مجوز باید از کانال شهرداری اقدام شود.

انتهای پیام/ش

R7719/P1377/S6,55/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهار کرد: تدوین این آئین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه در مورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آئین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آئین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تأیید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، افزود: این آئین‌نامه تنها در مورد حمل دارو و تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته محمدی، مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند، دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آئین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تأیید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین در صورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

کد خبر 6091482 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم