Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ملی اقوام و عشایر در شهرستان گرمسار برگزار می‌شود. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ استانها سمنان نظرات

محسن جهانشیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهارداشت: امسال سومین جشنواره ملی اقوام و عشایر در استان سمنان و به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی اقوام و عشایر در اوایل آذر ماه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به برخی از اهداف برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ایجاد همدلی و وفاق بین اقوام و احیای ورزش‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

جهانشیر با بیان اینکه در کشور اقوام مختلفی وجود دارد خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود همه اقوام در جشنواره ملی اقوام و عشایر استان سمنان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شناسایی فرهنگ اقوام مختلف کشور یکی از هدف‌های مهم برگزاری این جشنواره است تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره بین اقوام مختلف کشور همدلی و وفاق ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان و به ویژه شهرستان گرمسار دارای ظرفیت‌های مطلوبی در بخش گردشگری است اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نیز فراهم می‌شود.

جهانشیر با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره نیز گفت: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، معرفی اقوام و عشایر ایران با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ فولکلور از اهم برنامه‌های جشنواره ملی اقوام و عشایر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقوامی از کشورهای مختلف مانند گرجستان در جشنواره ملی اقوام و عشایر حضور داشتند تصریح کرد: امسال نیز تلاش می‌شود اقوامی از سایر کشورها در این جشنواره حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است