Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@20:09:53 GMT

رفتارشناسی یزیدیان در کلام امام زمان(عج)/

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۳۲۷۲

رفتارشناسی یزیدیان در کلام امام زمان(عج)/

حجت الاسلام فلاح با اشاره به رفتارشناسی یزیدیان در زیارت ناحیه مقدسه، گفت: آنها با شهادت سیدالشهداء(ع) اسلام را کشتند و نماز و روزه (خدا) را بدون یاور رها و پایه‎هاى ایمان را منهدم کردند.

حجت الاسلام «سید مجتبی فلاح» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، و در ادامه شرح زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج)، در بیان محتوای ششمین فراز از این زیارت، اظهار کرد: این فراز با عبارت «فَالْوَیْلُ لِلْعُصاهِ الْفُسّاقِ، وای بر گناهکاران و فاسقان» آغاز می شود و سپس به ماهیت شناسی جبهه یزیدیان و آثار شوم رفتار آنها می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مهدوی با بیان اینکه عصیان و فسق دو خصیصه اصلی یزیدیان است، گفت: در ادامه این فراز زائر می خواند: «لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِک َالاِْسْلامَ وَ عَطَّلُوا الصَّلوهَ وَ الصِّیامَ» یعنی آنها با شهادت سیدالشهداء(ع) اسلام را کشتند و نماز و روزه (خدا) را بدون یاور رها نمودند. باید توجه داشت معطل شدن نماز یعنی نمایان نشدن آثار نماز در حالی که قرآن می فرماید نماز انسان را از فحشاء و منکر باز می دارد؛ لذا رفتار یزدیان در کربلا باعث شد که نه تنها فحشاء و منکر در جامعه نهی نشود بلکه نسبت به آن امر هم شود!

 

وی اضافه کرد: بنابر تصریح زیارت ناحیه مقدسه یزیدیان حق روزه را هم تضییع کردند در حالی که قرآن، روزه را عامل فلاح معرفی می کند و این یعنی یزیدیان در عاشورا درپی سوزاندن ریشه رستگاری در جامعه بودند.

 

حجت الاسلام فلاح با اشاره به عبارت «وَ نَقَضُوا السُّنَنَ وَ الاَْحْکامَ» در این فراز، بیان کرد: آنها سنت‌ها و احکام (دین) را از بین بردند و شکستند، و پایه‎هاى ایمان را منهدم کردند «وَ هَدَمُوا قَواعِدَ الاْیمانِ».

 

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم با توجه به دوره و زمانه خود این فرازهای شریف را مورد توجه قرار دهیم، باید بدانیم هر کسی یا گروهی که رفتارهای فردی و اجتماعی اش سبب شود نماز در حاشیه و معطل بماند مثلا در عرصه های مختلف مثل مراسم ها و همایش ها از بیت المال، بودجه هزینه کند اما برای نماز دغدغه نداشته باشد، یا وقتی صحبت از صرفه جویی پیش آید ابتدا برای نماز و امور دینی ضابطه بگذارد، با مسیر سیدالشهداء(ع) زاویه دارد و رفتارش اموی گونه است.

 

کارشناس مهدوی ابراز کرد: در ادامه این فراز می خوانیم: «وَ حَرَّفُوا ایاتِ الْقُرْءانِ، و آیات قرآن را تحریف کردند»، باید توجه داشت در مواجهه با قرآن دو تحریف مطرح می شود: نخست تحریف لفظی که بنابر اجماع مسلمین قرآن از هر گونه تحریف لفظی مصون مانده است و دیگری تحریف معنوی؛ و این عبارت ناظر به تحریف معنوی قرآن است یعنی رفتاری که یزید و عبیدالله بن زیاد انجام داده و مرتکب جنایت شدند و بعد گفتند دیدید خدا با امام حسین(ع) چه کرد؟؛ این در حالی بود که قرآن این اتهام را رد می کند.

 

وی در پایان این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در این فرازِ زیارت ناحیه مقدسه، یزیدیان را با صفت «وَ هَمْلَجُوا فِى الْبَغْىِ وَالْعُدْوانِ؛ در (وادىِ) جنایت و عداوت پیش تاختند» معرفی می کند و به رفتارشناسی آنها در رقم زدن جنایت کربلا می پردازد.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین مجلس موکب کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مقام معظم رهبری آل سعود و یزیدیان زیارت ناحیه مقدسه امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

سیدحسین خمینی فرزند شهید مصطفی خمینی، سیدحسن خمینی، یاسر خمینی، سیداحمد خمینی و دیگر اعضای بیت امام و چهره های برجسته حوزه بر پیکر آن مرحومه اقامه نماز کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900182

دیگر خبرها

  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد