Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا احساس کرختی می کنید؟ با هوس های غذایی که می دانید برایتان خوب نیستند ( مانند کربوهیدرات ها و قندها ) دست و پنجه نرم می کنید؟ خواب کافی دارید؟ سخت ورزش می کنید؟ اما باز هم در یک وزن متوقف شده اید و هر کاری هم می کنید تکان نمی خورد. اینجا مشکل نمی تواند از شما باشد و با سوخت و سازتان در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ،به نقل از بهداشت نیوز کاهش متابولیسم چه تاثیری بر بدن دارد؟
مقدار سرعتی که بدن کالری می سوزاند، را سوخت و ساز می گویند. وقتی سرعت سوخت و سازتان از حد طبیعی کندتر باشد باعث ایجاد عوارض جانبی منفی از جمله خستگی، تغییر خلق و خو، هوس غذایی و دشواری در کاهش وزن می شود.
خوشبختانه کند شدن سرعت سوخت و ساز دائمی نیست و با تغییرات درست در برنامه غذایی و سبک زندگی می توانید دوباره سرعت آن را افزایش دهید.  مدت زمان زیادی طول نمی کشد که دوباره در مسیر درست گام بر می دارید.

برنامه سه روزه ای را که در ادامه به شما آموزش می دهیم را دنبال کنید تا در فاصله کوتاهی نتایج فوق العاده آن را روی سوخت و سازتان ببینید.



روز اول
چه زمانی از خواب بیدار شویم؟
8 ساعت بخوابید

وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، تعادل هورمونی در بدنتان بهم  می خورد، در نتیجه سوخت و ساز کند و خطر افزایش وزن بالا می رود. افرادی که به جای 8 ساعت، 6 ساعت در طول شب می خوابند معمولا دو و نیم تا هفت و نیم کیلو چربی شکمی بیشتری دارند. بیشترین تاثیر افزایش سرعت سوخت و ساز را از خواب دریافت خواهید کرد.  سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید. این یعنی در این 8 ساعت بیشترین زمان ممکن را در خواب عمیق به سر ببرید.


روز اول چه چیزی بخوریم؟
صبحانه را جا نیندازید

شاید وسوسه شوید که صبح خیلی سریع بیرون بروید اما اگر می خواهید سرعت سوخت و سازتان در طول روز ثابت باشد، برای صبحانه تان زمان بگذارید. خوردن صبحانه سوخت و ساز را به جریان می اندازد و در طول روز انرژی تان را بالا نگه می دارد. خوردن صبحانه قبل از انجام ورزش بیش از ورزش باعث تسریع سوخت و ساز  می شود.
ماست یونانی میل کنید

پروبیوتیک های موجود در این ماست، باکتری های روده را متعادل و به افزایش سوخت و ساز کمک می کنند. بنابراین مطمئن شوید از ماست یونانی به همراه صبحانه استفاده کنید. برای اینکه از دریافت پروبیوتیک مطمئن شوید ماستی تهیه کنید که روی بسته بندی آن «حاوی پروبیوتیک» درج شده باشد.


چه کارهایی انجام دهیم؟
20 دقیقه ورزش قدرتی انجام دهید

یکی از بهترین راه های تقویت سوخت و ساز انجام ورزش های قدرتی است. ساخت عضله سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد. بعد از هر 20 دقیقه ورزش قدرتی، تا 2 ساعت سرعت سوخت و سازتان بالا می ماند. با انجام روتین قدرتی می توانید عضلات بیشتری بسازید و هرچقدر بافت عضلانی بیشتری داشته باشید سوخت و سازتان نیز بهتر خواهد بود. حتی وقتی تحرکی ندارید، عضله سازی کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید .
اگر می خواهید ورزش قدرتی انجام دهید، با بلند کردن وزنه شروع کنید – اما این تنها انتخاب تان نیست، ورزش هایی که با وزن بدن انجام می شود مانند اسکوات و پلنک را امتحان کنید، یا در یک کلاس TRX شرکت کنید و یا کمی ورزش هوازی انجام دهید.

اگر عادت به بلند کردن وزنه نداشته باشید ورزش های قدرتی ممکن است باعث شوند به شدت دچار بدن درد شوید. اما جای نگرانی نیست! ورزش هوازی نیز می تواند به همین اندازه در سوخت و ساز بدنتان تاثیر گذار باشد. 45 دقیقه ورزش هوازی با شدت بالا می تواند سوخت و ساز را تا 14 ساعت بعد از فعالیت بالا نگه دارد.


چه زمانی به رختخواب برویم؟
پیش از نیمه شب به رختخواب بروید

شاید وسوسه شوید تا دیروقت بیدار بمانید و خود را با دیدن فیلم یا گوشی همراه مشغول کنید اما با آن مقابله کنید. اگر می خواهید سوخت و سازتان را افزایش دهید باید حداقل 8 ساعت بخوابید بنابراین پیش از اینکه دیر شود به رختخواب بروید.



روز دوم

چه زمانی از خواب بیدار شویم؟
صبح زود بیدار شوید

اگر نیمه شب به خواب می روید طوری تنظیم کنید که 8 صبح از خواب بیدار شوید. با این روش زمان کافی برای خوابیدن به اندازه کافی را خواهید داشت همچنین صبح که ساعت تان زنگ می خورد از عالم و آدم برای کم خوابیدن خشمگین نخواهید بود.


امروز چه چیزی بنوشیم؟
روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید

کافئین موجود در قهوه  مقدار سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد. بنابراین یکی از دلایل خوب برای مصرف قهوه، زمان صبح است. همچنین مصرف یک فنجان قهوه می تواند باعث افزایش 3 تا 11 درصدی سرعت سوخت و ساز در حالت استراحت شود.
اهل قهوه نوشیدن نیستید؟ ایرادی ندارد، می توانید با نوشیدن یک فنجان چای سبز به همین اندازه روی سوخت و ساز تاثیر بگذارید.
مقدار زیادی آب بنوشید

قهوه برای صبح عالی است – اما در باقی روز آب بنوشید. نوشیدن دو لیوان آب می تواند سرعت سوخت و ساز را در عرض 30 تا 40 دقیقه تا 30 درصد افزایش دهد. بنابراین سعی کنید چندین مرتبه در روز آب بنوشید.


امروز چه کار کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای آماده کردن خود در ایام هفته این است که وعده های غذایی هفته را حاضر کنید. همچنین، یکی از راه های افزایش سوخت و ساز این است که حین آماده کردن وعده ها کمی فلفل به آنها اضافه کنید. فلفل های تند سوخت و ساز را تقویت می کنند و کمک می کنند روزانه 50 کالری اضافی بسوزانید.


فعالیت های غیر ورزشی خود را افزایش دهید

کارهای زیادی در باشگاه هست که می توانید جهت افزایش سرعت سوخت و ساز انجام دهید اما آنچه خارج از باشگاه انجام می دهید بیشترین تاثیر را دارد. انرژی که صرف فعالیت های اصلی روزانه می کنید تاثیر بسیار زیادی روی مقدار کالری که بدنتان در روز می سوزاند، دارد.

با فعالیت بیشتر، در زندگی روزمره می توانید تاثیر فوق العاده ای روی سوخت و سازتان بگذارید. در طول روز به دنبال فرصت برای فعالیت باشید. ماشین را کمی دورتر از جایی که می خواهید بروید پارک کنید. به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. در طول صحبت با گوشی همراه قدم بزنید. هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری می سوزانید.



روز سوم
چه زمانی بیدار شویم؟
بعد از اینکه 8 ساعت خوابیدید بیدار شوید

در روزهای کاری انعطاف پذیری کمتری برای رفتن به سرکار دارید. بنابراین شب گذشته باید در زمان مناسب به خواب بروید، مخصوصا اگر قرار باشد صبح زود از خواب بیدار شوید.


امروز چه چیزی بخوریم؟

اگر می خواهید از برنامه غذایی تان برای افزایش سرعت سوخت و ساز استفاده کنید سعی کنید به هر وعده پروتئین اضافه کنید. پروتئین های بدون چربی مانند تخم مرغ، مرغ و لبنیات به برنامه غذایی اضافه کنید تا با دو راه سرعت سوخت و ساز را بالا ببرید، اولا پروتئین به ساخت و نگهداری از بافت های عضلانی کمک می کند، ثانیا پروتئین ها به خودی خود توسط دستگاه گوارش دیر هضم می شوند. بنابراین برای هضم آنها بدن باید انرژی بیشتری مصرف کنید.


امروز چه کار کنیم؟
مدیتیشن

استرس ( به ویژه کورتیزول که هورمون استرس است ) سرعت سوخت و ساز را کاهش می دهد. اگر می خواهید از استرس پیشگیری کنید از مدیتیشن کمک بگیرید. مدیتیشن با حضور ذهن می تواند سطح استرس را کاهش دهد. تنها با 10 تا 15 دقیقه مدیتیشن در روز می توانید از مزایای آن برخوردار شوید.


در دیگر روزهای هفته چه کار کنیم؟

این برنامه سه روزه راهی عالی برای تقویت سوخت و ساز است اما این تنها شروع کار است. سوخت و ساز سالم در فرم مناسب نگه تان می دارد و سطح انرژی تان را افزایش می دهد.  اگر سعی دارید لاغر شوید با بالا بردن سرعت متابولیسم بدن ،  می توانید سریعتر نتیجه بگیرید و برای مدت طولانی تری خود را در وزن فعلی نگهدارید. بنابراین تنها به همین سه روز اکتفا نکنید. ببینید در کجای زندگی تان می توانید تغییر بلند مدت انجام دهید تا سوخت و سازتان همیشه در بهترین وضعیت خود باقی بماند.


برای باقی هفته و زندگی تان!

1- با هر وعده مقدار زیادی پروتئین میل کنید – 25 تا 30 درصد از کالری دریافتی در روز  سوخت و سازتان را افزایش می دهد.
2- سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.
3- غذاهای سرشار از پروبیوتیک یا مکمل پروبیوتیک استفاده کنید.
4- هر روز مدیتیشن کار کنید تا جلوی استرس گرفته شود.
5- هر هفته حداقل سه مرتبه ورزش های قدرتی یا هوازی انجام دهید که موجب تقویت سوخت و سازتان شود.
6- به بدنتان آب رسانی کنید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است

ایسنا/ایلام معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته، حدود ۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت و ۶۶ تصادف جرحی و فوتی رخ داده است.

«سعید هژبری» امروز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، در جریان بازدید از مسیرهای تردد مسافران نوروزی در شهرستان ایوان اظهار کرد: اگرچه آمار تصادفات نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته اما انتظار داریم شهروندان هنگام رانندگی از عجله و شتاب در طول مسیر خودداری کنند.

وی از کاهش صد در صدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته سخن به میان آورد و ادامه داد: تعداد مجروحین ناشی از تصادفات در استان تاکنون ۸۸ نفر است که این مورد نیز ۴۲ درصد کاهش داشته است.

هژبری، ادامه داد: ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در استان وجود دارد که ۱۶ نقطه از آنها به استان ابلاغ شده و تاکنون ۵ نقطه رفع خطر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۴۲ خودرو به عنوان همیار پلیس فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۲۰۰پرسنل و ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات؛ هلال احمر با ۲۲ پایگاه ثابت و سیار که شامل ۴۴ خودرو و حدود ۱۷۵ نفر پرسنل؛ مرکز فوریت‌ها با ۳۲ پایگاه جاده‌ای شهری در قالب ۵۶ آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس و حدود ۵۰۰ نفر پرسنل در تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

معاون عمرانی استانداری ایلام اقدامات ضروری انجام گرفته و یا در حال انجام در استان را تشریح کرد و گفت: تشکیل جلسات راهبری کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در تمام شهرستان‌ها؛ برخورد جدی و بدون اغماض با رانندگان متخلف و حادثه ساز؛ استفاده از مشارکت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد توقفگاه و استراحت‌گاه در طول مسیرها برای رفع خواب‌آلودگی رانندگان؛ آمادگی پایگاه‌های امدادی با تمام ظرفیت در محورهای مواصلاتی آماده به کار بودن پایگاه‌های اورژانس و فوریت‌ها در محورهای مواصلاتی و... از اقدامات صورت گرفته و یا در حال انجام هستند تا روند کاهشی آمار تصادفات حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه آماده‌سازی و تنظیف ورودی و خروجی شهرها بر عهده‌ی شهرداری‌هاست، بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، باید حرمت این ماه مبارک حفظ و تمام مساجد بین راهی، بقاء متبرکه، پارک‌ها و بوستان‌ها باید آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی و مسافرین را داشته باشند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان و پایش سرعت میانگین رانندگان، اظهار کرد: علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه توسط دوربین‌های کنترل تخلفات جاده‌ای، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می‌گردد.

هژبری ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیر مجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند بایستی تذکر داد که اگر در فاصله بین آنها سرعت مجاز رعایت نگردد، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق میلیاردی در قصرشیرین
  • چهارمحالی‌ها در سال ۱۴۰۲ تخلفات رانندگی بیشتری را انجام دادند
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • (ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»
  • پیش بینی آسمانی صاف همراه با افزایش سرعت باد برای استان یزد
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد
  • اگر اندازه سیاره زمین دو برابر بود چه می‌شد؟