Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره صادرات گاز به عنوان آلترناتیوی برای محدودویت‌های فروش نفت اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر گاز تولیدی در کشور را قربانی کرده و می‌سوزانیم و چیزی برای صادرات باقی نمی‌گذاریم.

وی افزود: ما اکنون بیشتر از حدود 40 و نهایتا 60 میلیون متر مکعب گاز برای صادرات نداریم در حالی که می‌توان از این کالا 5 هزار کالای دیگر تهیه کرد ولی ما همه را می‌سوزانیم و حدود 620 میلیون متر مکعب در کشور مصرف می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه به لزوم صادرات گاز از مسیر ال.پی.جی اشاره و  تصریح کرد: جمع گاز ال.پی.جی ما در سال حدود 6 میلیون تن است که تقریبا تماما صادر می‌شود و از این لحاظ وضع خوبی داریم ولی جایگزین نفت نمی‌شود. اگر نفت پالایش شده و تبدیل به فرآورده شود مثمر ثمرتر است و خروجی خوبی داشته و درآمد آن برای کشور عالی است. 

وی یادآور شد: اگر بتوانیم در خارج از کشور پالایشگاه بسازیم، می‌توانیم نفت را بدون دردسر بفروشیم چون رقم زیر 30 درصد مشمول تحریم نمی‌شود.

خسروجردی تاکید کرد: می‌توانیم از پالایشگاه‌ها در کشورهای مختلف برای صدور نفت استفاده کنیم، اما اکنون از سوی مسئولان و نه بخش خصوصی انگیزه چندانی برای این کار وجود ندارد. 

وی یادآور شد: اگر پالایشگاه‌ها در کنار آب احداث شده و مقصد صرفا صادراتی داشته باشند، می‌توانیم از خام فروشی نفت جلوگیری کرده و بیشتر در زمینه تولید برق و صادرات پروپان و بوتان و ال.پی.جی فعال باشیم.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: اکنون هم در ایران و هم خارج از کشور گاز برای سوختن و گرمایش استفاده می‌شود و این جنایتی به بشریت است، باید واحدهای پتروشیمی را زیاد کنیم و به جای همان گازی که برای سوختن می‌رود، ال.پی.جی صادر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان تحریم فرآوره نسبت به نفت کمتر است، گفت: ما برای نفت نهایتا 50 تا 60 مشتری داریم اما در مورد فرآورده 2 هزار مشتری داریم که امکان رصد و تحریم آنها خیلی سخت است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پتروشیمی صادرات نفت گاز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی