Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:58:38 GMT

زائران برای دریافت ارز در زرباطیه عراق سرگردانند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۴۰۸۹

زائران برای دریافت ارز در زرباطیه عراق سرگردانند

ایلام - ایرنا - زائرانی که اقدام به خرید ارز از سامانه بانکی کرده اند برای دریافت ارز در بخش عراقی مرز زرباطیه (آن سوی مرز مهران) سرگردان هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هزاران زائر ایرانی که از مناطق مختلف برای حضور در همایش بزرگ اربعین حسینی به مرز مهران مراجعه کرده اند پس از خروج از کشور و در بخش عراقی مرز زرباطیه (آنسوی مرز مهران) برای دریافت دینار عراقی که قرار بوده از طریق شعب بانک توزیع شود سرگردان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته زائران بازگشتی به مرز مهران تنها یک شعبه برای پرداخت ارز در این نقطه مرزی وجود دارد و این امر باعث سرگردانی زائران برای دریافت ارز و ماندن در آن سوی مرز شده است.
بسیاری از زائران که دینار عراقی را از شبکه بانکی خریداری کرده اند به امید اینکه در مرز مهران دینار عراقی تحویل بگیرند پول نقد دیگری برای سفر به عراق همراه ندارند و اینک در مرز عراق سرگردان هستند.
این در حالی است که دبیر ستاد اربعین روز گذشته اعلام کرد مقرر شده است طی 2 روز آینده تعداد باجه ها و نیروی انسانی در مرز زرباطیه افزایش پیدا کند اما می طلبد زائران در حد امکان ارز خود را در داخل کشور تامین کنند.
گفتنی است زائران اربعین 97 می توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ 100 هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری و اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه ( در داخل کشور عراق) تحویل بگیرند.
از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از ۵۳۹ هزار زائر از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده اند ضمن اینکه افزون بر ۴۹ هزار نفر نیز پس از حضور در کربلای معلی از طریق این مرز وارد کشور شده اند.
3032/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اربعين97 دريافت ارز مرز زرباطيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳