Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:33:15 GMT

قیمت یک واحد ۲۱۲ متری در اختیاریه چند؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۴۲۰۷

قیمت یک واحد ۲۱۲ متری در اختیاریه چند؟

یک واحد مسکونی ۲۱۲ متری در اختیاریه به قیمت ۳.۹ میلیارد تومان و واحد مسکونی ۹۵ متری در افسریه با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان معامله شده است.همچنین در گاندی یک واحد مسکونی 77 متری 9 ساله با قیمت یک میلیارد و 360 میلیون تومان به خریدار آن فروخته شده است.

 نیمه ماه گذشته نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک از کاهش 25 درصدی قیمت مسکن در بهمن‌ماه امسال در صورت تثبیت نرخ ارز خبر داد و گفت: معاملات مسکن در شهریورماه امسال 45 درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام عقبایی با یادآوری این‌که بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی تا  شهریورماه امسال قیمت مسکن حدود 74 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، افزود:‌ رشد نامتعارف باعث رکود سگنین مسکن و کاهش حجم معاملات شده است؛ به طوریکه در  تیر، مرداد و شهریور امسال تعداد معاملات در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب  25 درصد، 36 و 45 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این‌که نبود توازن عرضه و تقاضا، کاهش قدرت تقاضا، کاهش تولید مسکن، نوسانات نرخ ارز ، مناسب نبودن تسهیلات و... از جمله عوامل کاهش معاملات در سال جاری بوده است، گفت: با کاهش نرخ ارز ، این پرسش مطرح می‌شود که آیا قیمت مسکن کاهش می‌یابد. در پاسخ باید گفت مسکن یک بازار مقاوم است و تاثیرپذیری آن از کاهش نرخ ارز مانند سکه و طلا نیست و مثلا قیمت 9 صبح با ساعت 11 متفاوت باشد.

سه ماه دیگر قیمت مسکن 25 درصد کاهش می‌یابد

 طی چند هفته اخیر بازار ارز کشور با وجود برخی شایعات هدف‌دار، روند نسبتا ثابتی را پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسد با تداوم این روند پیش بینی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک درست از آب در بیاید. یعنی تقریبا سه ماه دیگر قیمت مسکن 25 درصد کاهش می‌یابد. در این وضعیت امیدوارکننده سری به بازار معاملات مسکن در مناطق مختلف پایتخت می‌زنیم.

در منطقه 2 محله شادمهر یک واحد مسکونی 90 متری نوساز با قیمت یک میلیارد و 123 میلیون تومان معامله شده است. یک واحد مسکونی 212 متری نوساز در اختیاریه با قیمت 3.9 میلیارد توان یعنی هر مترمربع حدود 18 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شده است.

یک دستگاه آپارتمان 95 متر با عمر 10 سال در افسریه به قیمت 360 میلیون تومان، واحد 60 متری 5 سال ساخت در آپادانا به قیمت 775 میلیون تومان، واحد 73 متری نوساز در تهرانپارس به قیمت 575 میلیون تومان، واحد 120 متری 8 ساله در صادقیه به قیمت 1.4 میلیارد تومان و آپارتمان 98 متری با عمر 6 سال به قیمت 1.9 میلیارد تومان معامله شده است./تسنیم

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، گفت: اکنون ساخت ۵۰۲ واحد مسکن در قالب اقدام ملی مسکن ملایر با توجه به آورده متقاضیان ۳۵‌ درصد پیشرفت‌کاری دارد. - اخبار استانها -

مهدی عبد‌الملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با یاد‌آوری‌ این‌که بخشی از واحد‌های مسکن ملی شهرستان ملایر در  زمینی به وسعت 3 هکتار در دست ساخت است، اظهار داشت: زیربنای این ‌واحد‌ها 68 زار‌متر‌مربع است که در قالب 13 بلوک ساخته خواهد شد.

وی افزود: 12 بلوک این ساختمان‌های واقع در زمین‌های معروف به دریاچه کوثر ملایر، 40 واحدی و یک بلوک 22 واحدی است که در 5 طبقه به صورت 2 طبقه توقفگاه‌ خودرو با تسهیلات 550 میلیون‌تومان دولت ساخت آن آغاز و سقف چهارم اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر با اشاره بر این‌که برای افزایش پیشرفت‌کاری ساخت این واحد‌ها، آورده شهروندان متقاضی تایید شده و  مالک نقش‌موثری دارد،بیان کرد: ساخت واحد‌ها بر اساس آورده متقاضیان است و بانک بر مبنای پیشرفت‌کاری طرح‌های ساخت مسکن ملی، تسهیلات مرحله‌ای پرداخت خواهد کرد.

عبدالملکی، گفت: اکنون هر یک از متقاضیان این واحد‌ها در سه مرحله 130 میلیون‌ تومان آورده داشتند که در 3 قسط پرداخت شد، قسط بعدی 50 میلیون‌ تومان است که پیامک واریز برای آنان ارسال شده است.

وی در پاسخ این سوال‌ خبرنگار تسنیم که این واحد‌ها با چه هزینه تمام شده‌ای تحویل متقاضی خواهد شد، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تعهد‌های اقدام ملی مسکن همه مصالح مورد‌نیاز و مستقیم از کارخانه تامین کرد که با کاهش واسط‌ها، هزینه ساخت به قطع یقین کاهش خواهد داشت.

مدیر بنیاد مسکن شهر‌ستان ملایر، افزود: افزون بر این هزینه‌های نظام‌مهندسی و شهرداری برای مالک 50 درصد تخفیف دارد و هزینه تسهیل‌گر که همه امور را به وکالت از مالک یا متقاضی بر عهده خواهد داشت رایگان است و هزینه تسهیل‌گر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. آماده‌سازی زمین‌های واگذاری نیز با بنیاد‌ مسکن است برخی قطعات به 2 نفر و برخی به یک نفر متقاضی بر اساس قرعه‌کشی واگذار شد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان مسکن ملی شهرستان ملایر، گفت: با آغاز فراخوان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در شهر‌های ازندریان، زنگنه، جوکار و سامن متقاضیان این حوزه ثبت شد که بعد ازبررسی و تایید افراد  دارای  فرم ج سبز، 185 نفر تایید و از این تعداد 102 نفر وجه واریز کردند.

عبدالملکی قطعات زمین واگذار شده را 180 تا 200 متری بیان کرد و گفت: نهضت ملی مسکن 2 نوع تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد، یکی تسهیلات 550 میلیون تومان با سود 18 درصد و دیگری تسهیلات 350 میلیون تومان با5 درصد سود، هر دو نوع تسهیلات بازپرداخت 20 ساله و بدون تنفس دارد که بعد از دریافت آخرین مرحله تسهیلات توسط متقاضی، بازپرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید