Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:23:15 GMT

فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در میبد بیکارند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۴۴۸۴

فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در میبد بیکارند

کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد با اشاره به نرخ 9.2 بیکاری در این شهرستان، بیشترین آمار بیکاران میبد را فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی و مهاجران اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، جمال شفیع‌پور با ارائه گزارشی از آمار بیکاری در میبد، گفت:با توجه به آمارهای موجود در مورد میزان بیکاری در شهرستان میبد، بیشترین بیکاران شهرستان را تحصلی‌کرده های رشته علوم انسانی به خود اختصاص داده‌اند که بعضاض تعدادی از آنها دارای مدرک دکتری نیز هستند ولی هنوز کار مناسب برای خود نیافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که میبد یک شهر صنعتی در استان است، افزود: میبد با توجه به صنعتی بودن، نیازمند رشته‌های فنی است و به همین دلیل نیز اکثر دیپلمه‌های رشته‌های فنی نیز در واحدهای صنعتی شهرستان مشغول بکار هستند و بعضاً نیز حتی از درآمد بالایی برخوردار هستند.

شفیع‌پور با اشاره به این که جمعیت جوان شهرستان میبد 24 هزار و 192نفر است، افزود:با توجه به آخرین آمارها، نرخ بیکاری شهرستان 9.2 درصد برآورد شده و رتبه بیکاری در شهرستان میبد  نسبت به دیگر شهرستان‌ها خوب است به طوری که رتبه بیکاری مردان هشتم و  رتبه زنان در بین شهرستان‌های یزد هفتم است.

وی همچنین بیان کرد: نرخ بیکاری شهرستان اکثراً مربوط به افراد غیربومی است به طوری که 70 درصد بیکاران این شهرستان را مهاجران تشکیل می‌دهند.

«علیرضا ابوالحسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد نیز در این جلسه گفت:جمعیت پویا و فعال جامعه میبد، جوانان هستند و رشد و پیشرفت هر جامعه نیز در گروی قشر جوان آن است چرا که حرکت و پویایی هر جامعه‌ای در جوانان آن جامعه رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: میبد نسبت به دیگر شهرستان‌ها در زمینه اشتغال جوانان با مشکلات کمتری روبروست و این امر مرهون تلاش ها و زحمات مسئولان، نخبگان و بخش خصوصی است.

ابوالحسنی با اشاره به این که اشتغال جوانان یک امر مهم در هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: در کنار اشتغال، موضوع اوقات فراغت و ورزش جوانان  یک بحث مهم است که باید همه مسئولان در تمام حوزه‌ها، آن را مدنظر داشته باشند و با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل در این حوزه سرزندگی و پویایی قشر جوان را حفظ کنند که قطعاً نتایج خوبی دربرخواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همچنین افزود:با توجه به وجود بیشترین نرخ بیکاری شهرستان در بین تحصیل‌کرده‌های علوم انسانی، با مشاوره و هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کارآمد باید آنها را راهنمایی و بسترهای لازم برای این امر را فرآهم آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بیکاری منطقه یزد میبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!