Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ شفیق شرق رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران در این مراسم گفت :  ابوالفضل بیهقی ادیب، اندیشمند و مورخ نامداری است که ادبیات جهان و کشور‌های فارسی زبان از آن بهره می‌برند و برای مردم سرزمین ما شخصیتی ارزشمند است.

وی افزود: در رشته زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های افغانستان به متون بیهقی توجه خاصی شده است و نام بزرگترین انتشارات این کشور به نام بیهقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یوری بایف مرادجان رایزن فرهنگی سفارت تاجیکستان در ایران هم در این باره گفت: ابوالفضل بیهقی پیوند و قرابت فرهنگی کشور‌های فارسی زبان را به هم نزدیک ترو تبادل اندیشه‌ها را بیشتر کرده است.

فارت تاجیکستان در ایران افزود: مردم تاجیکستان سال‌های گذشته از ترجمه روسی تاریخ بیهقی بهره می‌بردند که اکنون یک پژوهشگر تاجیکستانی آن را به زبان این کشور ترجمه کرده است.

هشتمین همایش ابوالفضل بیهقی از اول آبان مدت چهار روز در سبزوار برگزار می شود.

انتهای پیام // ف. ک
برگزاری بزرگداشت ابوالفضل بیهقی درسبزوار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی بزرگداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال دختران ایران، آخرین دیدار خود در تورنمنت جوانان کافا را برابر قرقیزستان برگزار کرد و به تساوی یک بر یک دست یافت و در نهایت با سه پیروزی و یک تساوی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. در این دیدار، پرنیا رحمانی در دقیقه ۶۶ برای ایران گلزنی کرد.

تیم فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران، پیش از این برابر تیم‌های تاجیکستان با حساب پنج بر صفر، ازبکستان با حساب چهار بر دو و مقابل ترکمنستان با حساب هفت بر صفر به برتری دست یافته بودند و پس از تساوی مقابل قرقیزستان، با ۱۰ امتیاز به مقام قهرمانی رسیدند.

رقابت‌های زیر ۱۸ سال فوتبال دختران کافا ۲۰۲۴ با حضور تیم‌های ترکمنستان، تاجیکستان، ایران، ازبکستان و قرقیزستان، طی روز‌های دوم تا نهم اردیبهشت به میزبانی تاجیکستان و در شهر دوشنبه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران