Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران آمادگی این نهاد را برای همکاری در زمینه توسعه صنایع پاک اعلام کرد و گفت: در این راه افزایش بهره ورِی انرژی اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مریم جوان شهرکی» روز چهارشنبه در آیین پایانی پروژه بهره وری انرژی صنعتی در محل سالن همایش های رایزن، افزود: بهره وری انرژی راهی برای ساختن یک نظام پایدار، قابل اعتماد و امن است و در حل مشکلات زیست محیطی و امنیت انرژی یاری رسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، افزایش تقاضا برای انرژی چالش‌های زیادی در عصر حاضر به وجود آورده با این حال پیشرفت های به وجود آمده در مدل های نوآوری و پیدایش بازیگران جدید در بازار از مشکلات موجود کاسته است.
جوان شهرکی ادامه داد: بهره وری انرژی یکی از اولویت‌های یونیدو برای گذار به صنعتی پاک و پایدار است و آن را گامی به سوی تحقق اهداف توسعه پایدار می‌داند و از این رو با حمایت از بخش‌های دولتی و خصوصی عضو این سازمان با اجرای پروژه ها، همچنین در اختیار گذاشتن فناوری و کمک به تحقیقات در این زمینه، به تشویق کشورها می‌پردازد.
نماینده یونیدو در ایران اضافه کرد: افزایش بهره وری انرژی یکی از راه های مبارزه با تغییرات اقلیمی است.
جوان شهری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در میان 10 کشور تولید کننده گازهای گلخانه ای جهان قرار دارد و در ماه می 2017 میلادی (اردیبهشت - خرداد 96) دولت ایران با همکاری سازمان ملل برنامه ملی استراتژیک مبارزه با تغییرات آب و هوایی را اعلام کرد که در چارچوب پروتکل کیوتو و توافقنامه پاریس برای مقابله با گازهای گلخانه ای است، اما راهی طولانی در راه است.
وی به سخنان دبیرکل سازمان ملل در خصوص توافقنامه برجام اشاره کرد که آن را دستاوردی بزرگ و جهانی در زمینه دیپلماسی و صلح بین الملل برشمرده بود و تاکید کرد: در این راستا یونیدو خود را برای همکاری با ایران آماده کرده و برای تحقق اهداف توسعه پایدار در ایران خواهد کوشید.
به گزارش ایرنا، جایزه مدیریت انرژی در صنعت نفت برای نخستین بار در سطح وزارت نفت و در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حمایت مالی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد انجام شده است.
ادامه دارد...
اقتصام** 3065**9132**2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع پاك نماينده سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است