Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت‌:‌ ۸۵۰ هزار نفر از روستائیان و مردم ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر گیلان تحت پوشش بیمه سلامت و نظام ارجاع قرار دارند. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ علی اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ با شروع طرح تحول سلامت هم‌اکنون 650 هزار بیمه شده روستایی و 200 هزار بیمه شده در شهرهای زیر 20 هزار نفر گیلان تحت پوشش بیمه سلامت و نظام ارجاع خدمات قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت گیلان عنوان کرد:‌ حدود 2 هزار و 427 بیمار خاص در سطح استان گیلان تحت پوشش‌های بیمه‌ سلامت قرار دارند که به سبب اجرای این طرح علاوه بر تسهیل در امور مربوط به درمان خود هزینه‌ای را بابت بستری شده و دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی نمی‌پردازند.

اکبری تصریح کرد:‌ هر ماهه برای هر کدام از این بیماران خاص در گروه‌های مختلف چیزی در حدود یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه درمان توسط بیمه سلامت پرداخت و پوشش داده می‌شود که مبلغ کل این پرداختی‌ها در طول یک سال حدود 36 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی ابراز داشت:‌ تمامی اقلام دارویی و خدمات بستری و درمان بیماران‌ پیوند کلیه، دیالیزی،‌ ام اس،‌ تالاسمی و هموفیلی توسط مجموعه خدماتی بیمه سلامت پوشش داده می‌شود بنابراین آنان طبق این قانون ریالی بابت این‌گونه هزینه‌های خود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نمی‌پردازند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان داشت:‌ یکی از تفاوت‌های بیمه‌های تأمین اجتماعی با بیمه سلامت نوع و میزان هزینه‌های پرداختی توسط بیماران است به طوری‌که میزان این پرداختی‌ها دربیمه‌های تأمین اجتماعی به علت دارا بودن بیمارستان‌های ملکی نسبت به بیمه سلامت کمی پایین‌تر است.

اکبری با بیان اینکه بیمه سلامت صد در صد به دولت وابسته است گفت:‌ بیماری که تحت پوشش خدمات بیمه‌ سلامت قرار دارد در صورت مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی 10 درصد کل هزینه‌ها و در بخش خدمات سرپایی نیز 30 درصد هزینه درمان را به صورت شخصی می‌پردازد.

وی حوزه سلامت را از اولویت‌های دولت فعلی خواند و ابراز داشت:‌ با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به نظام سلامت و ارتقاء پوشش بیمه همگانی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گرفت و طرح بیمه سلامت در اقصی نقاط کشور به مرحله اجرا درآمد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان به هزینه‌های اجرای این طرح اشاره کرد و افزود:‌ از آغاز شروع طرح همگانی بیمه سلامت در سطح کشور از سال 93 تاکنون بیش از هزار و 852 میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان و بستری بیمه شدگان در مناطق شهری و روستایی پرداخت شده است.

اکبری کمبود بودجه را از مشکلات اجرای طرح تحول سلامت خواند و تصریح کرد:‌ کمبود منابع از چالش‌های جدی طرح تحول سلامت است که مسئولان ذیربط برای حل این چالش علاوه بر تزریق منابع کافی طرح صرفه‌جویی و متعادل سازی در میزان مصارف و هزینه‌ها را در دستور کار قرار دادند. 

وی پل ارتباطی مردم برای رفع مشکلات بیمه‌ای را بیان داشت و گفت:‌ سامانه 1666 اداره کل بیمه سلامت گیلان و مراکز پاسخگویی در دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مدام آماده دریافت نقطه نظرات و انتقادات مردم هستند تا مشکلات بیان شده توسط کارشناسان در اسرع وقت رفع شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی