Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس با برتری در مقابل السد قطر به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

اختصاصی طرفداری- برانکو با دستی خالی پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند تا نشان دهد که از لحاظ تاکتیکی از بهترین ها است. پرسپولیس با چند تغییر نسبت به بازی رفت در دوحه به میدان گام گذاشت. این تغییرات شامل حضور انصاری به عنوان زوج جلال حسینی در دفاع میانی، حضور شایان مصلح در جناح چپ و انتقال شجاع خلیل زاده به پست دفاع راست به جای سیامک نعمتی بود که در دیدار رفت در این پست به میدان رفته  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر تغییر پرسپولیس بازگشت کمال کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی تیم بود که با حضور او بشار رسن و احمد نواللهی آزادی عملی بیشتری در زمین پیدا کردند و به دروازه حریف نزدیکتر بازی کردند. امید عالیشاه که در بازی رفت در سمت چپ بازی میکرد در این بازی حاضر نبود و سیامک نعمتی در این پست جایگزین او شده بود.

نیمه اول (پرسپولیس 0-1 السد) 

با توجه به اینکه تماشاگران پرسپولیس جو وحشتناکی را برای بازیکنان السد ایجاد کرده بودند، ولی این تیم به جز دقایق اولیه که تحت تاثیر این جو وحشتناک قرار گرفته بود، هر چه از بازی سپری می شد برتری خود را به میزبان دیکته کرد و با پرس پیوسته و سنگین اجازه هر گونه خود نمایی را از بازیکنان پرسپولیس گرفت. عملکرد خوب ژاوی و گابی در میانه میدان و دوندگی های بی امان این دو بازیکن در کنار هو یانگ جونگ، باعث فشار زیادی به خط هافبک پرسپولیس شد. فشار و خلاقیت خط هافبک السد به حدی بود که با جابه جایی های خوب خود و فضاسازی برای یکدیگر به خوبی خود را در موقعیت گل قرار می دادند. در نیمه اول شکل حملات السد به این گونه بود که ژاوی، عفیف و بونجاح با حرکت های ممتد خود در فضاهای پشت محوطه جریمه پرسپولیس سعی در ارسال پاس های نهایی  را داشتند و با استفاده از کندی انصاری در قلب خط دفاعی سعی در ضربه زدن به خط دفاعی این تیم را داشتند و در نیمه اول روی یکی از این صحنه ها موفق به زدن گل هم شدند و صاحب موقعیت های خوب دیگری هم داشتند.

به گل اول بازی دقت کنید. حرکتی که از چپ آغاز شد و پاسی که برای مهاجم ارسال شد. عفیف با اثر نگذاشتن روی توپ دو مدافع پرسپولیس را از جریان بازی خارج کرد و موقعیت خوبی را برای بونجاح ساخت که این مهاجم توانمند با یک ضربه دقیق دروازه بیرانوند را باز کرد.

صحنه ای دیگر را مثال خواهیم زد. در دقیقه 43 مدافعان پرسپولیس در ضد حمله بازیکنان السد جا مانده اند. توپ برای مهاجم ارسال شده است و بازیکن السد انصاری را در کنارش دارد. او از کندی انصاری استفاده می کند و در کورس با او به راحتی پیش می افتد و این بیرانوند که با واکنش عالی خود این موقعیت خوب السد را دفع می کند.

السد در نیمه اول نزدیک به 63 درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و در کنارش 276 پاس را در زمین رد و بدل کرد. نمایشی بی نقص از تیم قطری در نیمه اول که باعث شد پرسپولیس به شدت احتیاط را چاشنی کار خود کند. به صورتی که این تیم در نیمه اول تنها موفق شد یک شوت در چارچوب را توسط گادوین منشا به نام خودش به ثبت برساند. 

نیمه دوم (پرسپولیس 1-1 السد)

در نیمه دوم بازی تا حدودی به تعادل کشیده شد. هافبک های خلاق السد که در نیمه اول دوندگی بی امانی داشتند به علت بالا بودن میانگین سنشان دیگر نتوانستند دوندگی بالای خود در نیمه اول را تکرار کنند و همین علت، باعث به تعادل کشیده شدن بازی در نیمه دوم شد. با این حال نباید از دستورات تاکتیکی برانکو در تغییر شکل بازی پرسپولیس هم به راحتی گذشت. پرسپولیسی که در نیمه اول باز بازی می کرد و فضاهای زیادی را در اختیار بازیکنان السد گذاشت، در نیمه دوم به طور کلی متحول شد و موفق به مهار و قطع ارتباط این خط هافبک با خط حمله زهردارش شد. اما در نیمه دوم برانکو با جابه جایی شایان مصلح و انصاری در مقاطعی از بازی و نزدیک کردن جلال حسینی به این دو بازیکن در کنار عقب تر بازی کردن کمال کامیابی نیا به مدافعین میانی تیمش (دقیقا همان کاری که احمد نوراللهی در بازی رفت به خوبی انجام داده بود) زهر حملات این تیم را تا حد زیادی کاهش داد و به مانند بازی رفت با حساب کردن روی خلاقیت های مهاجمانش همانند دوحه توانست مزد این حرکت هوشمندانه را بگیرد. خط حمله ای که در این بازی با زوج علیپور، گادوین منشا و گاها جابه جایی های این دو بازیکن با سیامک نعمتی بسیار موفق عمل کردند و در یکی از همین جا به جایی ها بود که سیامک نعمتی که در جناح چپ قرار گرفته بود. با حضور در پیشانی خط حمله و با ارسال زیبای گادوین منشا توانست دروازه مشعل را به زیبایی هر چه تمام تر باز کند.

شکل بازی پرسپولیس در نیمه دوم شباهت بسیاری به بازی در دوحه داشت. تیمی که برخلاف نیمه اول فضاها را به خوبی پوشش داد و از داشته هایش نهایت استفاده را برد. یکی از نکات جالب توجه بازی که در بازی رفت هم دقیقا مشابه این حرکت انجام شده بود به حرکت عالی منشا و علیپور بر می گردد که در بازی رفت هم روی حرکت ترکیبی بشار رسن و منشا انجام شد در این بازی هم به زیبایی شکل گرفت. حرکت از اینجا شروع شد که علیپور  طی یک و دوی زیبا با گادوین منشا به عمق زد. منشا با رهایی از مدافعان السد به سمت دروازه حرکت کرد و با دید بالای خود پاس فوق العاده ای را برای علیپور فرستاد که در نهایت ضربه مهاجم جوان پرسپولیس با واکنش زیبای مشعل همراه شد و متاسفانه این حرکت زیبا همانند دوحه به گل تبدیل نشد ولی این حرکت نشان دهنده درک بالای بازیکنان پرسپولیس از هم دیگر و بازیخوانی فوق العاده شان از یکدیگر را داشت.

در ستایش برانکو و پرسپولیس 

در ستایش برانکو و تیمش باید همان نگارشی را به کار برد که در داستان های تخیلی و معجزه آسا استفاده می شود. تیمی که با دست خالی، محروم از پنجره نقل و انتقالات، رفتن ستاره های بزرگ تیم بعد از جام جهانی با بازیکنانی بسیار محدود در هر پست حالا در فینال آسیا قرار دارد و این دستاورد به چیزی بسیار بیشتر از مسائل تاکتیکی احتیاج دارد. پرسپولیس در طول این رقابت ها تیمی کاملا همدل بود و با تمامی ضعف هایی که داشت در مقابل تیم های بزرگ و پرمهره آسیا ایستاد و تنها یک گام دیگر تا تکمیل شگفتی فاصله دارد. از استارت استثنایی علیپور در دقایق پایانی در دوحه تا سیو خیره کننده بیرانوند در آزادی نشان دهنده باور بالای شاگردان برانکو است. باوری که غیر ممکن ها را ممکن ساخت و نشان داد که می توان افسانه ها را با تلاش مستمر و جاه طلبی بالا ساخت. ارزش کار این مجموعه تا به همین جا آنقدر بالا بوده است که تا ساعت ها می توان راجع به این موضوع و شجاعتی که این مجموعه در طول این بازی ها انجام داد صحبت کرد. ولی بهتر است که تمامی بحث ها را به بعد از فینال آسیا واگذار کنیم. فینالی که پرسپولیس هنوز تجربه قهرمانی در آن را ندارد و این مجموعه می تواند با قهرمانی در این تورنومنت برای همیشه به عنوان درخشان ترین برگ دفتر تاریخ پرافتخار این باشگاه بدرخشد و برای هواداران این باشگاه دستاوردی را به ارمغان بیاورد که سال هاست در انتظارش هستند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان

تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۶ امروز در بازی چهارم از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال در تالار «زنده‌ یاد محمود مشحون» تهران به مصاف تیم طبیعت اسلامشهر رفت و از آنجا که این تیم در بازی شماری ۲ بر یک از حریف تهرانی خود عقب است برای رسیدن به بازی پنجم نیازمند بُرد در این دیدار است.

سبزپوشان اصفهانی یکشنبه هفته جاری در سومین دیدار خود در نیمه‌ نهایی لیگ برتر بسکتبال در شرایطی در تهران به مصاف تیم طبیعت اسلامشهر رفتند که هر ۲ تیم در تقابل‌های قبلی خود در اصفهان، یک‌ بار به برتری دست یافتند.

دیدار اول تیم های ذوب آهن و طبیعت با برتری ۸۴ بر ۷۴ به سود تیم تهرانی و دیدار دوم با برتری نزدیک ۶۸ بر ۶۴ به سود ذوب‌آهن اصفهان خاتمه یافت ولی شاگردان مهران حاتمی(سرمربی ذوب‌آهن) نتوانستند در بازی سوم نوار پیروزی های خود را امتداد دهند.

کوارتر اول و دوم دیدار سوم طبیعت و ذوب آهن با نتایج ۲۰ بر ۱۹ و ۲۰ بر ۱۵ به سود شاگردان مهران شاهین‌طبع، سرمربی طبیعت به پایان رسید ولی در کوارتر سوم ذوب‌آهن موفق شد ۱۹ بر ۱۴ به برتری دست یابد.

کوارتر چهارم بازی سوم ۲ تیم نیز با نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود طبیعت به پایان رسید تا در نهایت تیم تهرانی با نتیجه ۷۴ بر ۶۸ فاتح سومین جدال حساس ۲ تیم در نیمه نهایی لیگ برتر باشد و به یک قدمی صعود به فینال لیگ برتر برسد.

تاکنون صعود تیم شهرداری گرگان به فینال قطعی شده است و این تیم با کسب سه پیروزی پیاپی در مرحله نیمه‌ نهایی لیگ برتر بسکتبال مقابل مهرام به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

هرچند بر روی کاغذ، سبزپوشان اصفهانی بازیکنان به مراتب بهتری نسبت به طبیعت اسلامشهر دارند و جایگاه ۲ تیم در پایان دیدارهای دور مقدماتی نیز موید این موضوع است ولی نتایج ۲ بازی دوره مقدماتی نشان داد مهران شاهین‌طبع می‌تواند برنامه های تاکتیکی ذوبی ها را نقش بر آب کند.

ذوب آهن و طبیعت اسلامشهر در مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال به‌عنوان تیم‌های دوم و سوم تنها با یک امتیاز اختلاف به کار خود پایان دادند و این درحالی است که تفاضل گل طبیعت ۴۴ امتیاز بالاتر از ذوب آهن بود.

ذوب آهن هرچند آذر پارسال در دور مقدماتی و در بازی رفت با حداقل امتیاز و با نتیجه ۸۰ بر ۷۹ تیم اسلامشهری میزبان را در تهران برد ولی طبیعت اسلام شهر در بازی برگشت انتقام شکست دور رفت را در اصفهان گرفت.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان

دیدار برگشت دور مقدماتی ۲ تیم که در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال برگزار شد در شرایطی که همه انتظار داشتند سبزپوشان اصفهانی مانند بازی رفت، برنده میدان باشند و با اختلاف بیشتری میهمان اسلامشهری را شکست دهند اما ذوب آهن در آن دیدار با ۱۱ امتیاز کمتر مقابل طبیعت تن به شکست داد تا آن دیدار با نتیجه ۸۲ بر ۷۱ به سود تهرانی ها به پایان برسد.

به‌نظر می رسد ذوب آهن در دیدار عصر امروز مانند سه دیدار پیش باید از بازی خوب بازیکنان با تجربه خود آرن داوودی، رسول مظفری، محمدرضا اکبری، جونز جمیل و دوایت بایکس استفاده کند البته مهران حاتمی، سرمربی گاندوها برگ برنده های دیگری مانند دادن فرصت بازی به ستاره‌ جوان خود حسین مکاریان را دارد ولی بدون تردید سرمربی ذوب آهن باید برای بازی چهارم مقابل طبیعت راهبرد تاکتیکی متفاوتی از سه بازی قبل در نظر بگیرد زیرا مهران شاهین‌طبع ثابت کرده است قدرت بازیخوانی ذوبی ها را دارد.

شاگردان مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم طبیعت اسلامشهر در هر سه بازی مرحله نیمه نهایی با ترکیب ابتدایی محمد شهریان، سعید داورپناه، مرتضی طاهری، آرمان زنگنه و جردن استیونز مقابل آسمان‌خراش های ذوب آهن صف‌آرایی کرده است و به‌نظر می رسد امروز نیز با همین ترکیب در تهران به مصاف ذوب آهن برود.

بدون تردید، مهران حاتمی برای کسب پیروزی در بازی امروز باید برنامه ویژه ای برای مهار اشکان جعفری و رضا نظری‌کیا بازیکنان امتیاز آور تیم طبیعت داشته باشد که معمولا در کوارترهای سوم و چهارم وارد زمین می شوند و تیمشان را یاری می کنند.

ذوبی ها مانند بازی دوم در نیمه نهایی که توانستند بر حریف اسلام‌شهری خود غلبه کنند، برای برنده شدن در دیدار امروز باید از ابتدا نبض بازی را در دست بگیرند، در آن دیدار طبیعت تنها در کوارتر سوم با نتیجه۱۳ - ۲۳ به پیروزی رسید و ذوبی ها در کوارترهای اول، دوم و چهارم به ترتیب با نتایج ۱۸ بر ۱۲، ۱۷ بر ۱۲ و ۲۰ بر ۱۷ به برتری رسید.

بازی های مرحله نیمه‌ نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران به‌صورت سه از پنج برگزار می‌شود و هر تیمی که سه بازی از پنج بازی را مقابل حریفش پیروز شود، بازی شماری را می‌برد و راهی فینال لیگ برتر خواهد شد.

اصفهان یکی از قطب های قدیمی بسکتبال در کشور است که سابقه‌ای ۱۰۰ ساله در این رشته ورزشی دارد و با صعود هفته گذشته تیم بسکتبال گلنور، اصفهان فصل آینده ۲ نماینده در لیگ برتر بسکتبال مردان کشور خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903951

دیگر خبرها

  • بدشانسی تمام نشدنی پی‌اس‌جی: فقط به تیرک می‌زنند (عکس)
  • تکرار گل خاطره‌انگیز هوملز مقابل فرانسوی‌ها (عکس)
  • شجاع گل سال آسیا را تکرار کرد
  • تیم بسکتبال ذوب‌آهن در سودای صعود به فینال از اصفهان
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG  را راحت کرد
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • طبیعت یک گام تا صعود به فینال لیگ بسکتبال
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است