Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:48:37 GMT

110 سند مالکیت روستایی در خمین صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۷۳۴۶

110 سند مالکیت روستایی در خمین صادر شد

خمین - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: 110 سند مالکیت روستایی نیمه نخست امسال در روستاها و شهر قورچی باشی خمین صادر شده است.

«محمدکاظم آب پیکر» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:سهمیه تکلیفی امسال این شهرستان در صدور سند مالکیت روستایی 450 سند است که تاکنون فقط 24 درصد آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، علت کندی صدور سند مالکیت روستایی را مشکلات اینترنتی در برخی از روستاها بیان کرد و افزود: درخواست صدور سند از طریق سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند امکان پذیر است و در برخی از روستاها اینترنت وجود ندارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین اظهار داشت: روستاهای که با مشکل اینترنت مواجه هستند پشت کوه، نیشهر و خلیل آباد است که درخواست صدور سند در این روستاها منوط به داشتن اینترنت است و امید است مسئولان مرتبط این مشکل را حل کنند.
آب پیکر گفت: وجود مالکیت روستایی برای دریافت تسهیلات تکلیفی کم بهره و حمایتی بانک ها ضروری است و به همین دلیل روستاییان این شهرستان خواستار تسریع در روند صدور این اسناد مالکیت هستند.
وی افزود: صدور سند مالکیت در خمین از سال 84 کلید خورده و تاکنون بیش از 9 هزار و 100 جلد سند مالکیت روستایی و 305 سند شهری در این شهرستان صادرشده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین عنوان کرد: 88 درصد از 11 هزار و 250 واحد روستایی خمین تاکنون سند مالکیت دریافت کرده اند.
آب پیکر گفت: اسناد مالکیت روستایی نقش موثری در وسعت بخشی به مالکیت های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها دارد.
وی یادآور شد: 235 جلد سند روستایی و شهری نیز در سال گذشته در این شهرستان صادر شد.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده است که 40 هزار نفر از 105 هزار نفر جمعیت آن ساکن در روستاها هستند.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بنياد مسكن سند مالكيت نبود اينترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابایی در مراسم اهدای اسناد مالکیت تالاب‌های استان، رودخانه‌های کارون، کرخه و موقوفات نظام السلطنه و توکل در اهواز افزود: در استان خوزستان نیز برای رودخانه کارون به طول ۳۰ هزار هکتار و برای رودخانه کرخه به طول ۲۵ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است. 

وی با اشاره به مشکلات ثبتی در کشوراظهار کرد: قرار است کمیته‌های استانی و کشوری نشست‌های داشته باشند که مشکلات ثبتی حل شود که برطرف شدن این مشکلات منجر به کاهش ۴۰ درصدی مراجعات به دستگاه قضایی می‌شود. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در استان خوزستان در برخی از مناطق از جمله خروسیه و کوی مدرس پس از ۷۰ سال ۲۹۵ جلد سند صادر شده است. 

بابایی گفت: در مجموع در مناطق روستایی استان خوزستان تاکنون ۷ هزار و ۵۶۰ سند مالکیت صادر شده است. 

وی همچنین از سنددار شدن تمامی زمین‌های کشاورزی در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد. 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن