Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:17:07 GMT

اختصاص اعتبار پل معلق شهرستان پل‌دختر

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۷۵۶۹

اختصاص اعتبار پل معلق شهرستان پل‌دختر

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ احمد مرادپور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهری پل‌دختر در محل شهرداری این شهر، کارایی پل معلق در ورودی شهر پل‌دختر را بهتر از دره خزینه دانست و اظهار داشت: استاندار لرستان دستور ساخت پل معلق دره خزینه را صادر کرده، تأمین اعتبار شده و میراث فرهنگی به عنوان متولی آن انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بازدید میدانی که از ورودی شمالی شهرپلدختر صورت گرفت احداث پل معلق در این بخش کارایی بیشتر و بهتری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: از فرماندار می‌خواهیم این موضوع را بررسی و مدیریت کند تا در صورت عدم وجود حساسیت اجتماعی و بار مثبت اعتبار پل معلق دره خزینه برای احداث پل معلق در ورودی شهر هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید‌هایی که از پل معلق دره خزینه انجام شد، این پل در گذشته برای انتقال گروه تحقیقاتی و مطالعاتی کارکنان سد کرخه ۲ بر روی رودخانه سیمره احداث شده که پس از آن رها و عشایر و مردم برای رفت و آمد از آن استفاده می‌کردند.

مرادپور عنوان کرد: این پل معلق به خاطر هیجانی که ایجاد کرده به یک جذابیت تبدیل و هرساله گردش‌گران زیادی ازآن دیدن می‌کردند.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده و رایزنی‌هایی که با سازنده پل معلق دره خزینه صورت گرفته این پل به لحاظ فنی از استاندارد‌های لازم برخوردار نبوده و قابل استفاده دایمی نیست و رفتن به آنجا برای مردم هزینه بردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: پل معلق در ورودی شهر پل‌دختر برای عموم قابل استفاده دائم و دسترسی است و چشم انداز آن از دو طرف به کوه، پارک صخره‌ای و زیر آن رودخانه دایمی کشکان است.

وی یادآور شد: پل معلق در ورودی شهر با طول و ارتفاع زیاد می‌تواند گردش‌گران را به سمت خود جذب کند و هم‌چنین می‌توان در ۲ طرف آن تاسیسات و استراحت‌گاه احداث کرد که این ظرفیتی بزرگ است و موجب تحول در پل‌دختر می‌شود.

مرادپور احداث پارک صخره‌ای از اقدامات خوب شهرداری پل‌دختر دانست و خاطرنشان کرد: حذف دکه‌ها در ورودی شمالی شهر پل‌دختر کار خوبی بود، زیرا علاوه بر این که چهره شهر را کریه دار می‌کرد موجب تحقیر پل تاریخی می‌شد.

وی افزود: مسائل سیاسی مهم و در رأس امور است، اما چنانچه سیاست‌مداری با استفاده از سیاست خود موجبات توسعه منطقه را فراهم کند سیاست درستی دارد و تمام مسائل سیاسی و اجتماعی باید منجر به عمران و آبادانی شود نه این که فرصتی برای تخریب باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: پل‌دختر شورای شهری با دو طرز فکر دارد که این امر با وجود نماینده مردم در مجلس ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان است.

وی افزود: مسئولان باید از سیاست‌های خود در جهت پایه ریزی برنامه‌های مفید برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستای رفع بیکاری و بهبود معیشت مردم بهره ببرند.

مرادپور خاطرنشان کرد: رودخانه کشکان که سرمایه‌ای برای استان محسوب می‌شود از پلدختر عبور می‌کند و ممکن است سیلاب خرابی‌هایی به بار بیاورد، اما طبیعت فعل و انفالات خود را دارد و اگر سیلاب مخرب می‌شود نتیجه دخالت‌های بشر در طبیعت است از این رو باید زیر ساخت‌ها در شهرستان با رعایت ایمنی کامل ساخته شود تا از خسارات جلوگیری به عمل آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: مسئولان با هماهنگی و اتحاد برنامه‌ها و اقدامات هوش‌مندانه در شهرستان انجام دهند تا در آینده پشیمان نشوند.

انتهای پیام/د

اعتبار پل معلق پل‌دختر اختصاص یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار استانداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان در خصوص گیرافتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شدند.


کاووسی افزود: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

وی گفت: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

دیگر خبرها

  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است