Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک قانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوبه ۶ شهریور ۹۷ را در جلسه علنی امروز پارلمان مورد بررسی قرار دادند. 

بیشتر بخوانید
تیر نمایندگان برای ابقای شهردار تهران به سنگ خورد +عکس
این طرح نهایتا با ۱۲۶ رأی مخالف با یک فوریت طرح مستثنا شدن شهردار تهران از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن کامل طرح مذکور به همراه نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند منتشر کرد که به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی): 

نظر به اینکه:

الف) مطابق ماده (۸۰) قانون شوراها و انتخاب شهرداران و  انتخاب آئین‌نامه اجرایی آن، شهردار توسط منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود و شهردار می‌تواند هیچ‌گونه رابطه استخدامی بادولت و سایر نهادها نداشته باشد. 

ب) طبق تبصره (۳) ماده (۳۰) قانون استخدامی مصوب ۱۳۴۵ و ماده (۲۷) آئین‌نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۲ آبان ماه ۱۳۵۸ معاونین شهردار هم‌تراز معاونین وزرا می‌باشند. 

ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ آبان‌ماه ۱۳۸۶ مقامات را پیش‌بینی و در تبصره (۱) خود تعیین پست‌های هم تراز با مقامات را منوط به مصوبه هیأت وزیران دانسته است و هیأت وزیران به موجب مصوبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ شهردار تهران را هم‌تراز با وزرا اعلام کرده است.

د) شهردار تهران عضو هیأت دولت بوده و در جلسات آن شرکت می‌کند.

عنوان طرح:

استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریورماه ۱۳۹۷

موضوع استفساریه: 

آیا همچنان که وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده‌اند، شهردار تهران باتوجه به موارد پیش‌گفته از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنا است؟ 

پاسخ: 

ـ آری

 نمایندگان زیر، طرح مستثنا کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان را امضا کرده‌اند:

مهرداد لاهوتی - علی مطهری -‌علی حسن‌خانی - کاظم‌زاده - ظاهری عبده‌وند - دورازهی - احمد مازنی - حمدالله کریمی - بیگلری - منصور مرادی - کعبی - شریعت‌نژاد - عبدالله رزیان - اللهیار ملک‌شاهی - اکبری (شیراز) - علی‌اصغر یوسف‌نژاد - بهرام‌نیا - حسن‌وند - کرمپور حقیقی - شریفی - محمد کاظمی - حسین امیری خامقانی - لطفی - بختیاری - گلمرادی - یوسفی - محمدعلی وکیلی - اکبر رنجبرزاده - یارمحمدی - بهروز نعمتی - ناصری نژاد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان بر تسریع در روند تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات اشتغال مربوطه به جزء سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد.

سیروس ابراهیمی سیزدهم اردیبهشت ماه در جلسه‌ی بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه استان، اظهار کرد: اعتبار مربوط به جزء سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده پرداخت ۷۰ درصدی بوده که امیدواریم با توجه به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیمی گفت: در جزء چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد