Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در واکنش به سخنان اخیر برخی مبنی‌بر اینکه ریشه مشکلات در انتخاب مردم است، می‌گوید: مردم درست انتخاب می‌کنند، اما اگر بگذارند. نمی‌توان برای منتخبان مردم انواع محدودیت‌ها را ایجاد کرد و بعد مردم را سرزنش کرد.

به‎تازگی برخی گفته‌اند که انقلاب، اختیار همه چیز را دست مردم داده و مردم خودشان رهبر، رئیس‌جمهوری و نماینده مجلس انتخاب می‌کنند، لذا اگر مشکلی وجود دارد به گردن انقلاب نیست، بلکه به علت انتخاب مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در واکنش به این اظهارات، آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گوید: انتخابات بارزترین نماد جمهوریت نظام و تجلی خواست و اراده مردم در ساختار قدرت است. درواقع نهادهای انتخابی برآمده از مردم، به‌واسطه مردم، وکالت مستقیم دارند که پیگیر مطالبات و حقوق آنها باشند.

منصوری همچنین تصریح‌ می‌کند: بالطبع رأی مردم برایند اقتضائات و فرصت‌ها،‌ ممکن‌ها و مقدوراتی است که در هر انتخاباتی خود را نشان می‌دهد و بدون توجه به این اقتضائات تفسیر خوب بودن یا بد بودن رأی مردم معنا پیدا نمی‌کند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌افزاید: اما آنچه پس از هر انتخاباتی بیشتر محل قضاوت قرار می‌گیرد این است که نهادهای انتخابی تا چه حد توانسته‌اند امید اجتماعی شکل گرفته در مقطع انتخابات را حفظ کنند.

منصوری همچنین توضیح می‌دهد: اینکه ارزیابی دقیق از عملکرد نهادهای انتخابی یا به عبارتی خوب بودن یا بد بودن رأی مردم، مستقیماً به مجموعه عواملی بستگی دارد که از یک‌سو اقتضائات قبل از انتخابات را می‌سازد و از سوی دیگر به قدرت نهادهای انتخابی پس از انتخابات برمی‌گردد.

او همچنین ادامه می‌دهد: درواقع نمی‌توان صورت‌ مسأله و عوامل پدید آمدن وضع موجود را نادیده گرفت و درنهایت نتیجه‌گیری کرد که یا اصل انتخابات باید حذف شود و مردم نمی‌توانند صلاح خود را تشخیص دهند و انتخاب خوبی داشته باشند یا اینکه در وجهی خوش‌بینانه اگر به کاندیدای دیگری رأی می‌دادند وضعیت متفاوت و مطلوبی داشتند.

**انتخاب مردم با توجه به اقتضائات و ممکن‌ها
منصوری تصریح می‌کند: به نظر من مردم با توجه به اقتضائات و ممکن‌ها انتخاب می‌کنند و اولین سؤالی که باید پاسخ داده شود این است که مگر دایره انتخاب مردم چه شعاعی دارد؟ از طرف دیگر نمی‌توان برای منتخبان مردم انواع موانع و محدودیت‌ها را ایجاد کرد و بعد هم آنها را سرزنش کرد که چرا این انتخاب را داشته‌اند و یا اینکه اشتباه انتخاب کرده‌اند.

او همچنین ادامه می‌دهد: این‌ها تلاش برای فرافکنی و پاک کردن صورت‌مسأله است. به‌عنوان مثال، وقتی رویکرد دولت منتخب تعامل با جهان است و در یک اقدام تاریخی پرونده ایران را پس از 22ماه مذاکره از شورای امنیت خارج می‌کند، چرا بلافاصله بعد از این، تحرکات نظامی می‌شود؟

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت همچنین با بیان اینکه «منتخب ملت را محدود و بعد انتخاب مردم را سرزنش می‌کنند»، افزود: بعضی‌ حتی شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌برند که عملاً دولت منتخب نیز نتواند از ظرفیت توافق برجام برای رشد سرمایه‌گذاری در کشور بهره لازم را ببرد. یا اینکه چرا و با فرمان چه کسانی منتخبان مردم در مجلس با پیامک تهدید می‌شوند؟

منصوری با تأکید بر اینکه مردم درست انتخاب می‌کنند، اما اگر بگذارند، می‌گوید: مقوله نظارت استصوابی علت‌العللی است که بارها نسبت به تداوم آن اخطار‌های لازم داده شده است.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايرناپلاس آذر منصوري انتخاب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر و بعد از برگزاری جلسه اولیه کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی، اعتراض‌هایی به نحوه انتخاب رئیس و دبیر کمیسیون مطرح شد. 

حسین رسولی، قهرمان بازی‌های آسیایی مدعی شد که در انتخابات این کمیسیون تخلف صورت گرفته است: "طبق آیین‌نامه باید همه اعضای کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند و به‌صورت آنلاین نمی‌توانند رای بدهند اما آقای کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی به‌صورت آنلاین رای دادند و یکی از بزرگترین تخلفات هم این بود که آقای تفتیان تماس گرفتند و رای آقای قنبرزاده را گرفتند."

در پی این اعتراض امروز پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد که این انتخابات تکرار خواهد شد: "ما هر چیزی که وزارت برای ما ابلاغ کند مبنی بر لغو یا تأیید، انجام می‌دهیم. شکل برگزاری کمیسیون مشکل نداشته است، اما دو نفر در جلسه به‌صورت آنلاین حضور داشتند و نماینده وزارت هم گفت که ایرادی ندارد آنها رأی بدهند. در آیین‌نامه آمده است که جلسه با دو سوم اعضا تشکیل شود که این اتفاق رخ داده. رأی‌گیری هم دو بار انجام شد که تکرار این رأی‌گیری به دلیل ناآگاهی ورزشکاران بوده است. به هر حال تصمیم بر آن شده است که انتخابات کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب نفرات حاضر در مجمع، مجدداً انجام شود."

از آنجایی که انتخابات فدراسیون دوومیدانی به زودی برگزار می‌شود، انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود و باید در جلسه بعدی ورزشکارانی که می‌توانند در انتخابات حاضر باشند نیز معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!