پستچی چگونه ساخته شد؟ / روایت کارگردان و بازیگر پس از 24 سال
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۷۹۳۵
رکنا: 24 سال پس از تولید فیلم «پستچی»، کارگردان و یکی از بازیگران فیلم روایت خود را از این فیلم ارائه کردهاند.
مهدی فروتن: مایکل رادفورد سال 1994 فیلم سینمایی Movie «پستچی» را با همکاری و بازی ماسیمو ترویسی با سه میلیون دلار ساخت و برای آن نامزد دریافت دو اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش ایرانآرت، رادفورد 72 ساله که انگلیسی است و در دهلینو به دنیا آمده، پیش از «پستچی» چند فیلم دیگر ساخته بود و پس از آن هم روی صندلی کارگردانی نشست اما هیچکدام نتوانستند موفقیت این یکی را برایش تکرار کنند. ترویسی هم درست یک روز پس از پایان فیلمبرداری پروژه در 41 سالگی در حمله قلبی از دنیا رفت و رادفورد همهکاره آن شد. حالا 24 سال پس از تولید «پستچی»، کارگردان و یکی از بازیگران فیلم روایت خود را از این فیلم ارائه کردهاند.
مایکل رادفورد، کارگردان
ماسیمو ترویسی یک ستاره بزرگ در ایتالیا بود و یکی از فیلمهای پیشین من یعنی «زمانی دیگر، جایی دیگر» را دوست داشت که در 1983 درباره اسیران جنگی ایتالیا در اسکاتلند ساخته بودم. ما میخواستیم یک کار مشترک بکنیم و او حق اقتباس از رمان شیلیایی «صبر سوزان» را خریده بود درباره مرگ پابلو نرودا و دوستی او با یک ماهیگیر 17 ساله. فیلمنامهای که بر اساس رمان نوشته بودند، وحشتناک بود. ما کار را از نو آغاز کردیم در یک هتل ساحلی در سانتامونیکا. ماهیگیر 17 ساله تبدیل شد به یک پستچی 40 ساله که خود ماسیمو نقش او را ایفا کرد و تبعید شدن نرودا هم اختراع خودمان بود.
به فیلیپ نوآره (بازیگر فقید فرانسوی) زنگ زدم که بسیار شبیه نرودا بود. یک ساعت بعد تماس گرفت و تهدیدم کرد که اگر نقش را به بازیگری دیگر بدهم، به شدت خمشگین خواهد شد. ما یک نفر هم میخواستیم از میان بازیگران ناپلی که بالای 70 سال و شبیه ماهیگیران دهه 50 باشد. همهشان را از فیلمهای فدریکو فلینی میشناختم؛ چاق و مطلقا بهدردنخور. به مسئول انتخاب بازیگران گفتم که حتی یک گزینه مناسب بینشان نیست. خدا را شکر و به کسی اشاره کرد که آنجا در راهرو نشسته بود. لباس سفید داشت با کراوات قرمز و داشت سیگار میکشید. گفت: «او اهل کاموراست و کار هماهنگی همه بازیگران بالای 70 سال ناپل را بر عهده دارد. اگر یکی از آنها را انتخاب کنی، هر روز میآید سر صحنه و برایمان دردسر درست میکند.»
از طرفی، اوضاع ماسیمو هم چندان خوب نبود و مبتلا شدن به تب رماتیسمی در دوران کودکی به شدت به قلبش آسیب زده بود. برای آزمایش به هوستن رفته بود و وقتی شش ماه بعد برگشت، همان آدم پیشین به نظر نمیرسید. روز سوم سر صحنه افتاد و اوضاع آنقدر وحشتناک بود که فقط میتوانست هر روز یک ساعت کار کند. همه صحنههای ماسیمو را کلوزآپ میگرفتیم و وقتی به نمای باز نیاز داشتیم، یک نفر جای او بازی میکرد. در تمام صحنههایی که با دوچرخه از راه میرسید، خودش روی دوچرخه نبود و تمام دیالوگها را در حالت نشسته میگفت.
کاملا از برنامه عقب افتاده بودیم و پس از آخرین روز کاری ماسیمو، او برای استراحت کردن پیش خواهرش در اوستیا رفت. داشتم در آپارتمانم در رم به رادیو گوش میکردم که گوینده خبر مرگ ماسیمو را خواند. به سرعت خودم را با ماشین به خانه خواهرش رساندم. گریه میکردم و میراندم که ناگهان خود را در محاصره انبوه دوربینهای خبرنگاران و عکاسان دیدم. در مراسم تشییع جنازه، بدلکار ماسیمو پشت تابوت راه افتاده بود و مردم ناپل که همگی بسیار خرافاتی هستند، فکر میکردند روح ماسیمو آمده است.
هاروی واینستین حقوق پخش فیلم را خرید و یادم میآید که میگفت «میخواهم به مردم آمریکا شعر بفروشم.» همین کار را هم کرد. فیلم ما نامزد دریافت کلی جایزه به ویژه از مراسم اسکار شد و 21 میلیون دلار در اکران عمومی فروخت. موفقیت «پستچی» در هندوستان هم فوقالعاده بود. هر چند بعید میدانم کسی نسخه قانونی آن را تماشا کرده باشد. یک نامه هم از هاروکی موراکامی (نویسنده نامدار ژاپنی) به دستم رسید که گفته بود «پستچی» فیلم محبوب اوست.
ماریا گراتسیا کوچینوتا، بازیگر
پس از پنج بار شرکت کردن در تست بازیگری، سرانجام نقش بئاتریس را به دست آوردم و کاملا شوکه شده بودم. تمام تجربه من به چند نقش کوچک در تلویزیون محدود میشد و حالا قرار بود نقش اصلی یک فیلم سینمایی را بازی کنم. یادم هست ماسیمو به من میگفت: «تو همین شکلی هم بینقصی. ما یک دختر اصیل از جنوب ایتالیا میخواهیم. پس فقط خودت باش.»
من اهل مسینا در جزیره سیسیل هستم و تا حدودی مثل بئاتریس بزرگ شده بودم. سختترین بخش ماجرا این بود که آن خوی وحشی را کنار بگذارم و امروزی رفتار کنم. زنان دهه 50 احساسیتر بودند و من هم به همین دلیل کلی از فیلمهای سوفیا لورن و جینا لولوبریجیدا را تماشا کردم. بین آن همه آدم مشهور کمی عصبی شده بودم اما میبایست از آنها یاد میگرفتم و هر چه سرم داد میکشیدند، حقم بود.
در صحنهای که برای بار اول پستچی را میدیدم، ناچار شدیم یک برداشت را 50 بار تکرار کنیم. چون حرفهای نبود، درست نمیفهمیدم منظور کارگردان در برخی صحنهها چیست. تاثیر فیلم هم که شگفتانگیز بود. تا پیش از «پستچی» من ماریا گراتسیا بودم و پس از آن تبدیل شدم به «بانو کوچینوتا». در آمریکای جنوبی که اصلا نمیتوانستم تنها در خیابان راه بروم. خیلی جوان بودم و 24 سال بیشتر نداشتم. یکی از بهترین دوستانم یک طرف زار میزد، من مشهور شده بودم و خبری از ماسیمو نبود اما از یک نظر، او همچنان زنده است. همیشه با خودم میگویم: «ماسیمو قلبش را در فیلم گذاشت و رفت.»
خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
عکس های دیده نشده از حمله به زنان و دختران بدون چادر + جزئیات اعتراف خنده های شیطانی هانی کرده پس از دستگیری +اولین عکس بدون پوشش تجاوز آقای وکیل به زنان در دفترکار! / پلیس این صحنه ها را می دید +فیلم لحظه جرم مرگ مرموز 2 دختر خوشگل اهوازی +عکس اولین عکس از مردی که به زنان و دختران در خیابان های تهران حمله می کرد پسر بی شرم دختر زیبا را در خیابان خونین و مالین کرد! + عکس حمله خونین موتورسوار ناشناس به 15 زن و دختر تهرانی / انگیزه چیست؟! کشف تصویر عیسی مسیح زیر آب+عکس جزغاله شدن 6 کودک توسط پدر و مادرشان+عکس شرط صدا و سیما برای فردوسی پور و «نود» + جزییات پدر و پسر فقط زنان را شکار می کردند! + عکس وحشتناکترین خواستگاری در صحنه ای دردناک! +فیلم بن سلمان مادرش را تبعید کرده است ! / شاه هیچکاره است! 7 زن و بچه های قاشقجی را بشناسید؟!/ او اصلا عرب نبود!+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تنبیه عجیب نوجوانان شرور با خواباندن شان در قبرستان! +تصاویر سرنوشت دردناک دختر 11 ساله در خانه جهنمی + عکس 12 سال زندان هم این جوان را آدم نکرد! / او حرفه ای تر شده بود + عکس ببینید اوباش تهران چه حرف های عجیبی می زنند + فیلممنبع: رکنا
کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فیلم سینمایی Movie فیلم موفقیت چاق تلویزیون کارگردان بازیگر تولید فیلم پستچی عکس فیلم قتل زن روزنامه ایران خانواده عربستان مرگ سرقت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازیگران اصلی «بیرونپشتِدر» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرونپشتِدر» به نویسندگی محمد رحمانیانثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیهکنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه میرود.
سجاد میر، بازیگر نمایش «آنتیگونه» و ناهید عساکره، بازیگر نمایش «صد در صد مرده» که هر ۲ اجرا از نمایشهای موفق سال ۱۴۰۲ بودند، در این پروژه بهعنوان ۲ بازیگر نقش اصلی به ایفای نقش میپردازند.
همچنین سعید گیلاسی، فربد صدیقی، علیرضا دماوندی و مهدی حبیبی بازیگران مکمل این اثر نمایشی هستند.
سجاد افشاریان تهیهکننده این نمایش نزدیک به یک دهه است که با ایجاد کمپانی تئاتر جوانان، نسل جوان تئاتر ایران را حمایت میکند.
این پروژه پنجمین همکاری پرهام خاکزاد با افشاریان در حوزه تئاتر است.
علی مشکین مقدم، عرفان بیگی گروه کارگردانی، فرشاد نصیری طراح نور، آروین فلاح آهنگساز، کارگاه هیولاسازی صحنه و لباس، نسترن حسنی دستیار صحنه و لباس، رضا حسینی مربی حرکات شعبده، سهیل فلاح، علیرضا قاسمی تیزر و موشنگرافی، سهیل فلاح طراح گرافیک و پوستر، سجاد تیموری لوگوتایپ، امیر قالیچی-تئاتربازها روابط عمومی، امیرحسین میرزائی مدیر تبلیغات، علیرضا قاسمی تصویربردار، امیرحسین میرزائی عکاس و علی کیهانی مشاور رسانهای عواملی هستند که خاکزاد را در «بیرونپشتِدر» همراهی میکنند.
علاقهمندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هماکنون میتوانند از سامانه تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.
کد خبر 6096256