Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@08:45:29 GMT

افزایش سقط جنین در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۸۰۹۱

افزایش سقط جنین در آذربایجان‌غربی

استان‌ها > آذربایجان غربی - ایرنا نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: طی نیمه نخست امسال ۱۰۲ مجوز سقط جنین درمانی در پزشکی قانونی این استان صادر شده و این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

رسول روشنی در تشریح این خبر گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۹۹ مورد مجوز سقط جنین در پزشکی قانونی آذربایجان غربی صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سقط جنین درمانی بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور در سال‌های اخیر با افزایش مواجه شده و این امر ناشی از ارتقای سطح آگاهی جامعه از وجود چنین امکان قانونی برای پیشگیری از تولد نوزادان عقب افتاده یا تهدید جانی مادر در صورت ادامه بارداری است.

به گفته وی مجوز سقط جنین درمانی فقط برای آن دسته از اختلالات جنینی صادر می شود که موجب حرج مادر شود و صدور این مجوز عقب افتادگی یا نواقص خلقتی جنینی را شامل نمی شود.

وی ادامه داد: سقط درمانی با سقط غیرقانونی تفاوت دارد زیرا سقطِ درمانی با مجوز قانونی انجام می شود و این مجوز با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تائید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توام باشد، قبل از چهارماهگی با رضایت زن در سازمان پزشکی قانونی صادر می شود ولی انجام آن در مراکز بیمارستانی صورت می پذیرد.

وی افزود: در سقط های غیرقانونی هیچ‌گونه مجوز یا تأییدیه از مرجعی خاص وجود ندارد و تهدید جانی مادر یا مشکلات جنینی نیز مطرح نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سقطِ درمانی دارای شرایط و محدوده زمانی مشخص است و مجوز سقط جنین درمانی با بررسی کامل پرونده پزشکی مادر، مدارک بارداری و نیز آزمایش های مادر و جنین قابل ارائه است و قطعی بودن سن کمتر از چهار ماه بارداری در صدور این نوع مجوز ضرورت دارد.

 

 

46

کلید واژه‌ها : استان آذربایجان غربی - پزشکی قانونی - سقط جنین -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی پزشکی قانونی سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم