Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:41:01 GMT

پالادیوم رقیب طلا می شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۸۱۳۶

پالادیوم رقیب طلا می شود

مجموعه‌ای از عوامل از تولید محدود گرفته تا کمبود شدید عرضه در بازار، علاقه سفته بازان به پالادیوم را جلب کرده و باعث بالا رفتن چشمگیر قیمت این فلز ارزشمند شده است.قیمت پالادیوم که امسال در مقایسه با سایر فلزات ارزشمند عملکرد درخشانی داشته است، روز سه شنبه به رکورد بالای جدیدی رسید و به قیمت طلا نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالادیوم که عمدتا در کاتالیزور خودروها برای کاهش آلودگی استفاده می‌شود، امسال حدود ۷ درصد رشد کرده و روز سه شنبه به رکورد ۱۱۵۰.۵۰ دلار در هر اونس رسید که کمتر از ۱۰۰ دلار با قیمت طلا فاصله داشت.

برخی از تحلیلگران جهش اخیر قیمت پالادیوم را به این نگرانی نسبت داده‌اند که روسیه به عنوان تولیدکننده بزرگ این فلز، ممکن است عرضه پالادیوم را در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از یک معاهده هسته‌ای، محدود کند.

به گفته تحلیلگران، چشم‌انداز تدابیر محرک اقتصادی بیشتر در چین که مصرف کننده بزرگ پالادیوم است نیز به بالا رفتن بیشتر قیمت این فلز کمک کرده است.

دولت چین در اقداماتی که هدف آن تشویق رشد اقتصادی است، روز گذشته پیش‌نویس مقررات جدید و کاهش مالیات‌ها را منتشر کرد.

به گفته رابین بیهار، بانک "سوسیته جنرال"، اخباری که در چند روز اخیر از چین منتشر شده، از قیمت همه فلزات صنعتی پشتیبانی کرده و در قیمت پالادیوم که صنعتی‌ترین فلز گروه فلزات ارزشمند به شمار می‌رود نیز منعکس شده است.

پالادیوم اخیرا عملکرد بهتری از سایر فلزات ارزشمند داشته و طی ۷ هفته گذشته، بیش از ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته در حالی که رشد قیمت طلا، پلاتین و نقره، تک رقمی بوده است. همچنین پالادیوم نرخ بالاتر نسبت به پلاتین را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کارستن منکه، تحلیلگر شرکت جولیوس بائر، در یادداشتی نوشت: افزایش قیمت پالادیوم به دلیل امیدواری به این است که تدابیر اقتصادی جدید چین، به بازار خودروی این کشور رونق بیشتری خواهد بخشید. با این حال وی نسبت به تداوم روند افزایشی پالادیوم ابراز تردید کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در گفت و گو با خبرنگاران گفت:  روز رادیو را به همه همکاران عزیزم در حوزه صدای جمهوری اسلامی تبریک می گویم. جا دارد از مرحوم مهران دوستی نام ببرم. یاد و خاطره مرحوم دوستی که یکی از شخصت های ارزشمند و سرمایه های صدای جمهوری اسلامی بود و از دنیا رفت را گرامی می دارم. 

وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیریت معاونت صدا افزود: از مدیریت خوب علی بخشی زاده، معاون صدا قدردانی می کنم. آقای بخشی زاده از  شخصیت های فرهنگی، پرکار، انقلابی و از آزادگان ارزشمند کشورمان هستند. از تلاش های معاون صدا و همه همکاران رادیو که در حوزه صدا هستند، قدردانی کنم. 

به گفته ضرغامی، با سیما کمتر مصاحبه می کنم، رادیو را به خصوص وقتی که در سفر یا هنگام رانندگی هستم، گوش می کنم. رادیو رسانه گرمی است.

دیگر خبرها

  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باواریائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باورایائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!