Web Analytics Made Easy - Statcounter

جینا هاسپل رئیس سیا در سفر به آنکارا پس از دیدار با مقامات امنیتی ترکیه از اسناد و مدارک مربوط به قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی بازدید کرد. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه صباح، جینا هاسپل رئیس سرویس جاسوسی اطلاعاتی سیا آمریکا دیروز پس از سفر به آنکارا وارد قرارگاه مرکزی سرویس اطلاعاتی میت ترکیه شده و با مقامات امنیتی این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاسپل اعلام کرده علاوه بر تصاویر دوربین های کنسولگری و خیابان های نزدیک به کنسولگری عربستان در استانبول، چند فایل صوتی و اسناد و مدارک برداشته شده از صحنه قتل نیز به او نشان داده شده است. رئیس سیا پس از دیدار با مقامات امنیتی ترکیه اعلام کرد:  زمانی که همه واقعیات و اسناد در اختیار ما قرار گیرد و تمام ابعاد مسئله روشن شود، رئیس جمهور ما دونالد ترامپ بر اساس دیدگاه ها و ارزش های مردم آمریکا و همچنین منافع کشور، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

جینا هاسپل رئیس سیا به زبان ترکی استانبولی مسلط بوده و در سال 2000 میلادی مسئول ایستگاه جاسوسی سیا در آنکارا و استانبول بوده است.

انتهای پیام/

R7650/P36446/S8,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خاشقجی گیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاشقجی گیت خاشقجی گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون رئیس جمهور دیوارکشی ترکیه در مرز ایران

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه در دیدار با فاطما مارنک، معاون وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییر اقلیم جمهوری ترکیه در حاشیه ششمین مجمع جهانی محیط زیست در کنیا اظهارکرد: پدیده نوظهور گرد و غبار چالشی جهانی است که برگزاری نشست منطقه‌ای وزرای محیط زیست و کنفرانس بین‌المللی مقابله با توفان های گرد و غبار را در طی امسال و سال گذشته از اقدامات مؤثر دولت جمهوری اسلامی ایران در حل این معضل بود.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان کشور ترکیه در هر دو نشست پررنگ بود که در این خصوص مدیریت منابع آب و تأمین حقابه‌های محیط زیستی بالاخص برای کشورهای پایین دست، برای حفظ ارزش های اکوسیستم های دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ایجاد دیوارکشی ترکیه در مرز ایران و ساختار و نحوه تعبیه آن نیاز به بررسی فنی و بازنگری دارد، گفت: این مساله در مسیر جریان آبراهه‌ها قرار گرفته و می تواند هم منجر به تجمع آب در پشت دیوار و ایجاد سیل شود و هم کریدورهای عبور و مرور حیات وحش را با مشکل مواجه کرده است که می‌طلبد با تعبیه ابنیه‌های مناسب اعم از روگذر و زیرگذر و همچنین و آبروهای طبیعی این مشکل مرتفع شود.

سلاجقه همچنین بر لزوم بازنگری فنی دیوارها که در مسیر آبراهه‌ها ساخته شده که منجر به تجمع آب در پشت آن که احتمال ایجاد فشار و تخریب آن و ایجاد سیل در روستاهای پایین دست این دیوارها اشاره کرد و ایجاد پل و سیستم زهکشی مناسب را راهکارهای مناسب برای برون رفت از این معضل دانست.

وی همچنین با بیان اینکه برگزاری نشست فی مابین و تهیه برنامه های عملیاتی مناسب که منجر به دستاوردهای مطلوب برای هر دو کشور می‌شود از وزیر محیط زیست شهرسازی و تغییر اقلیم جمهوری ترکیه برای حضور در ایران دعوت کرد.

فاطما مارنک نیز در این دیدار ضمن تقدیر برای برگزاری نشست دوجانبه در خصوص معضل مشترک توفان‌های گردو غبار در دو کشور به نقش همکاری‌های میان دو کشور به عنوان بازیگران اصلی در رفع این معضل پرداخت و درباره موضوع تغییرات اقلیم نیز اظهارکرد: موضوع تغییرات اقلیم، تبعات آن از جمله ایجاد خشکسالی و گرد و غبار را موضوعاتی انکارناپذیر عنوان کرد که نیازمند اقدام در زمان مناسب است.

معاون وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییر اقلیم جمهوری ترکیه ادامه داد: موضوع مدیریت آب در قالب گروه کاری که توسط بخش مدیریت آب وزارت کشاورزی ترکیه شکل گرفته، در حال پیگیری و اقدام است و نماینده این کارگروه در سپتامبر سال گذشته بازدیدی از ایران داشته است و در روزهای آینده گروه کاری مشابهی با حضور معاون وزیر کشور شما از ترکیه بازدید خواهد کرد که این گروه کاری در قالب گروه های کاری شکل گرفته با انجام اقدامات فنی این معضل را حل و فصل خواهند کرد. وی به حضور مدیرکل بخش بیابانزدایی در کنفرانس بین المللی گرد و غبار که در شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار شد و ملاقات دوجانبه با دکتر سلاجقه اشاره کرد.

مارنک نیز نگرانی ایران در مورد دیوار کشی لحاظ کرد و قول مساعد برای بررسی نحوه استقرار دیوارها و رفع خطرات احتمالی و ارائه جزئیات در جلسه فنی هفته آتی در ترکیه را داد. او به اشاره به دستیابی به تجربیات خوبی در خصوص مقابله با تغییرات اقلیم گفت: تجربه و دستاوردهای قابل به اشتراک گذاری مفیدی را با کشور ایران در این خصوص خواهند داشت.

کد خبر 839997 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و ترکیه سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • واکنش معاون رئیس جمهور دیوارکشی ترکیه در مرز ایران
  • اردوغان غرب را به ریاکاری متهم کرد
  • یک حقوقدان به کاظم صدیقی: شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن!
  • بازدید انفجاری از خاطره جالب آقای همساده در دفتر اسناد رسمی
  • گرامیداشت بانوی فعال حقوق بشر آمریکایی توسط رئیس مجلس ترکیه
  • گرامیداشت بانوی فعال حقوق بشر آمریکایی دتوسط رئیس مجلس ترکیه
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان
  • استقبال رئیس سازمان ثبت اسناد از تصمیم اخیر مجمع تشخیص
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری تازه ارتش آمریکا
  • قدرت تخریب پهپاد انتحاری ارتش آمریکا