Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@09:36:40 GMT

افزون بر 2 هزار تن گوشت مرغ به افغانستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۱۸۴۳۰

افزون بر 2 هزار تن گوشت مرغ به افغانستان صادر شد

دکتر مهدی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت 10 هزار کیلوگرم آلایش مرغ نظیر دل و جگر نیز به افغانستان صادر شده است.
وی افزود: این صادرات ضمن تامین نیاز افغانستان ارزی آوری خوبی برای کشور داشته است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات شاخص این نهاد در سالهای اخیر افزود: اصلاح ساختار قرنطینه های دامی و موقعیت واحد ها، افزایش نظارت بر کنترل تردد محموله های ورودی و خروجی ، افزایش نظارت بر صدور کد الکترونیک رهگیری خودروهای حمل و نظارت بر اقدامات بهداشتی قرنطینه ای و معرفی متخلفان به مراجع قضایی، آنجام آزمایش کرونا ویروس برای تمامی شترهای مرزی وارد شده، بومی حمل و کشتاری داخل استان از مهمترین اقدامات دامپزشکی در این مدت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی کاهش دوره قرنطینه دام های مرزی به شیوه حداکثر پنج روز برای کشتار و دوره قرنطینه دام مرزی پرواری به پنج روز، افزایش میزان ورود دام، کاهش تخلفات در قرنطینه های دامی، کاهش موارد بروز بیماری های دامی استراتژیک بویژه تب برفکی، کاهش قاچاق دام به خارج استان و افزایش ظرفیت پرواربندی ها و تولید گوشت براساس شیوه پنج روزه قرنطینه را از دیگر اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر با کشور محصور در خشکی افغانستان هم مرز است و در واقع تنها راه مناسب، امن و کوتاه افغانستان و کشورهای آسیای میانه برای رسیدن به آبهای آزاد همین استان است.
گذرگاه های رسمی سیستان و بلوچستان با افغانستان مرز میلک شهرستان هیرمند است.
7316**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان سیستان و بلوچستان افغانستان الکترونیک قاچاق گوشت راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت

  سید محمد رضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:به همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان مشغول تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟