Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات امکان سنجی برای سرمایه گذاری پرورش آرتمیا در دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل انجام می شود.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با اشاره به موافقت جهاد کشاورزی با ایجاد شهرک پرورش آرتمیا در دریاچه نمک آران و بیدگل در مردادماه سال گذشته گفت: بر همین اساس در هفته جاری هیأت کارشناسی سازمان شیلات ایران از منطقه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزد: در این بازدید که مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم حضور داشت، بررسی اولیه و میدانی برای پرورش آرتمیا در آب شور انجام و مقرر شد مطالعات امکان سنجی برای سرمایه گذاری پرورش آرتمیا در دریاچه نمک آران و بیدگل انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز در محورهای جدید توسعه و سرمایه گذاری در حوزه ظرفیت های ویژه شهرستان آران و بیدگل همچون آب شور تأکید کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد این ظرفیت های جدید در منطقه هستیم که از جمله آن کشت و پرورش آرتمیا یا میگوی آب شور است.

دکتر ساداتی نژاد، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با توجه به راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در راوند، تولید عمده آرتمیا به عنوان یکی از منابع مهم تغذیه ماهیان می تواند نیاز این شهرک را تامین کند و صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، آب شور دریاچه نمک با ای سی ۳۰ تا ۴۰ هزار میکروموس را محل مناسبی برای پرورش این نوع محصول دانست و گفت: پرورش آرتمیا راهکاری برای ایجاد اشتغال و استفاده از قابلیت های بالقوه و فراوان دریاچه نمک آران و بیدگل است و مطمئنا استفاده از این ظرفیت های نوین، زمینه توسعه پایدار این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه  تنها حدود یکصد هکتار  در قالب کارگاه پرورش آرتمیا در کرمان وجود دارد افزود: عمده تغذیه ماهی های زنده وارداتی است و راه اندازی شهرک آرتمیا در آران و بیدگل، علاوه بر توسعه آبزی پروری در منطقه، کشور را در این زمینه خودکفا خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آرتمیا به عنوان اصلی ترین اقلام و منابع غذایی آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم زمینه برای کشت این نوع محصول در آران و بیدگل فراهم شود تا بتواند منطقه را در این مقولات به قطب کشور تبدیل کند و توسعه آبزی پروری در کشور را به همراه داشته باشد.

آرتميا نام علمي جانداري سخت پوست است که در آب هاي شور زندگي مي کند و در صنايع پرورش ميگو و ماهي مورد استفاده قرار مي گيرد.  در دنیا سالانه بیش از ۲ هزار تن سیست آرتمیا معامله می‌شود و به خصوص از خود آرتمیا یا سیست آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم‌تنان و… سود می‌برند.

شهرستان آران و بيدگل با وسعت ۶۱۰ هزار هکتار در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و شش کیلومتری شهرستان کاشان واقع شده است و بخش عمده آن را نقاط کوير و بيابان در بر گرفته و بخش زيادي از منابع آبي و سفره هاي زير زميني اين شهرستان شور است.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین مجلس کانون های مساجد مقام معظم رهبری شورای شهر تهران کربلای معلی سازمان شیلات ایران سازمان شیلات دریاچه نمک آران و بیدگل آرتمیا پرورش آرتمیا آبزی پروری شهرستان آران و بیدگل دریاچه نمک شیلات آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد