Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير پيشنهادي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رمز عبور از سختي هاي تحريم، استفاده از طرفيت بخش خصوصي و تعاوني هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «رضا رحماني» روز چهارشنبه در نشست هم انديشي اتاق تعاون ايران با سه وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي و تعاون، کار و رفاه اجتماعي با فعالان حوزه تعاون در اتاق تعاون ايران، افزود: گلايه هاي بسياري از مشارکت نکردن بخش خصوصي و تعاوني در تصميم گيري ها داريم و آنها انتظار دارند جدي گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به تشکيل اتاق هاي فکر اشاره کرد و گفت: وزارت صمت گستردگي فراواني دارد و شاغلان اين بخش بالاي 10 ميليون نفرند.
رحماني ادامه داد: رونق توليد اساس و اصل اقتصاد کشور است و ما به دنبال حفظ واحدهاي موجود هستيم تا مانع تعطيلي آنها شويم؛ هرچند اکنون واحدهاي ما ظرفيت خالي نيز دارند.
گزينه پيشنهادي وزارت صنعت معدن و تجارت تصريح کرد: واحدهاي توليدي نياز به نقدينگي بيشتري دارند بنابراين جهت گيري بانکها بايد در راستاي حمايت از توليد باشد.
رحماني با بيان اينکه نوسانات ارز و افزايش برابري نرخ ارز فرصت براي جهش صادرات را مهيا کرده است، گفت: تعاوني ها مي توانند در استان‌هاي مرزي به صادرات روي بياورند.
وي گفت: تعاوني ها و شرکت هاي کوچک مي توانند با شرکت هاي کوچک و متوسط ساير بازارهاي جهان ارتباط بگيرند زيرا شرکت هاي بزرگ مشکلات خاص خود را دارند.
گزينه پيشنهادي وزارت صمت با بيان اينکه برخي شرايط نيازمند تصميم هاي آني است اظهارداشت: البته نبايد تغييرات در تصميم هاي کلان منجر به بروز مشکلات جدي براي فعالان اقتصادي شود.
رحماني با بيان اينکه نقشه راه معدن تدوين شده است، افزود: بخش تعاون و معدن ظرفيت هاي فراواني دارد.
وي با بيان اينکه تعاوني ها مي توانند در زمينه تنظيم بازار نقش آفريني کنند، گفت: بخش تعاون و اصناف مي توانند دغدغه هاي مردم را در بازار از بين ببرند.
رحماني افزود: من به تفويض اختيارات و استفاده از تشکل ها اعتقاد دارم و جوانگرايي نيز از ديگر مواردي است که قصد دارم به آن توجه خاصي داشته باشم.
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري، «محمد شريعتمداري» وزير سابق صمت را پس از استعفا به عنوان وزير پيشنهادي براي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و «رضا رحماني» قائم مقام وزير صمت را به عنوان وزير پيشنهادي براي وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفي کرد. همچنين «محمد اسلامي» و « فرهاد دژپسند» نيز به عنوان وزيران پيشنهادي براي وزارتخانه هاي راه و شهرسازي و اقتصاد و دارايي معرفي شده اند که قرار است شنبه هفته آينده از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد بگيرند.
اقتصام** 9454**9132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آقای رئیسی و رانیل ویکرماسینگه، رؤسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» است.

دیگر خبرها

  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود