Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، ردیابی‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری مرد موتور سواری که در کمتر از 2 ساعت در شرق تهران با درفش 15 زن را مجروح کرده ادامه دارد.

این حادثه شامگاه دوشنبه 30 مهر رخ داد. مرد موتور سواری که کلاه‌ایمنی بر سر داشت سوار موتورش در خیابان پرسه می‌زد و با دیدن زنان و دختران به سمت آنها رفته و در اقدامی وحشیانه با درفشی که در دست داشت به آنها حمله می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد موتورسوار از خیابان سلیمانیه این کار را آغاز کرد و باتوجه به شکایت شکات و بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد که تا محدوده افسریه به این آزار و اذیتش ادامه داده است. سن زنان و دخترانی که توسط این فرد مورد حمله قرار گرفتند بین 17 تا 41 سال بوده و ظاهر و پوشش این افراد متفاوت بوده است.

در حال حاضر وضع جسمانی همه مجروحان خوب است. طبق تحقیقات میدانی با آن‌که مرد موتورسوار چهره‌اش را با کلاه‌ایمنی پوشانده بود اما به نظر می‌رسد که میانسال باشد.

این حمله شبانه با درفش حدود دو ساعت طول کشیده است. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: موتورسوار زنان و دختران تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه پیتسبرگ، زنانی که در طول یائسگی، اغلب تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، ممکن است بیشتر از سایر زنان، از یک نشانگر زیستی مغزی به نام شدت ماده سفید برخوردار باشند.

شدت ماده سفید، ضایعات ریز قابل مشاهده در اسکن مغزی است که با افزایش سن یا فشار خون بالا کنترل نشده شایع‌تر می‌شوند. این نشانگر‌های زیستی مغز در برخی مطالعات با افزایش خطر سکته مغزی، بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط بوده اند.

پژوهشگران می‌گویند: مطالعه ما به طور خاص به علائم رایج یائسگی، گرگرفتگی، تعریق شبانه و ارتباط آن‌ها با شدت ماده سفید در مغز پرداخت.

این مطالعه شامل ۲۲۶ زن با میانگین سنی ۵۹ سال بود که از هورمون درمانی استفاده نمی‌کردند. محققان شرکت کنندگان را به مدت سه روز تحت نظر داشتند. در ۲۴ ساعت اول، شرکت کنندگان از دستگاهی استفاده کردند که گرگرفتگی و تعریق شبانه را از طریق دمای پوست کنترل می‌کرد. آن‌ها به مدت سه روز، گرگرفتگی و تعریق شبانه خود را در یک دفتر خاطرات الکترونیکی گزارش کردند.

پس از این دوره سه روزه، محققان آزمایش‌های خون و همچنین اسکن مغز شرکت کنندگان را برای اندازه گیری شدت ماده سفید در شش ناحیه از مغز، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: گرگرفتگی و تعریق شبانه، بیشتر با شدت ماده سفید در لوب پیشانی مغز، مرتبط هستند. لوب پیشانی مغز، ناحیه مسئول حرکات ارادی و توانایی برنامه ریزی و سازماندهی می‌باشد.

دانشمندان اضافه کرده اند: نتایج ما، این تصور رایج را که گرگرفتگی و تعریق شبانه علائم خوش خیمی هستند و اهمیت چندانی در مراقبت‌های پزشکی زنان ندارند، زیر سؤال می‌برند. گرگرفتگی این پتانسیل را دارد که به عنوان یک نشانگر سلامت مغز در زنان میانسال عمل کند که در نهایت ممکن است به شناسایی زنانی که با افزایش سن، احتمال سلامت مغزی ضعیف تری دارند، کمک کند.

 یافته‌های تحقیقاتی در مجله Neurology منتشر شرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد