Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «امیدومحمد کارانده» روز سه شنبه در جمع فعالان اقتصادی استان مرکزی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان، افزود: روابط تجاری و اقتصادی غنا با جمهوری اسلامی ایران نیازمند تقویت است.
وی ادامه داد: ظرفیت های حوزه صنعت و فناوری تنها مزیت استان مرکزی نیست بلکه توانمندی کشاورزی این منطقه نیز مطلوب ارزیابی می شود که می تواند برای توسعه روابط با غنا ملاک قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر مختار سفارت جمهوری غنا در ایران بیان کرد: این کشور به توانمندی های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و به خصوص استان مرکزی نیاز اساسی دارد چرا که از مجموع اراضی قابل کشور غنا تنها 20 درصد به کار گیری شده و بقیه زمین های بایر هستند.
وی اظهار داشت: کشاورزی در کشور غنا به خصوص در فصل های سرد و خشک با مشکل اساسی مواجه است که می توان با تقویت روابط با مهندسان کشاورزی استان مرکزی زمینه انتقال فناوری روز را این بخش فراهم کرد.
کارانده افزود: دولت مرکزی غنا اعتقاد راسخی به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد و در سال های اخیر زمینه حضور سرمایه گذاران بسیاری از نقاط مختلف جهان در غنا فراهم شده است.
وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و مسئولان اقتصادی ایران باید با برنامه های هدفمند و نیازسنجی اصولی برای ایجاد و توسعه بازار در قاره آفریقا بکوشند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در پی تحریم ها برخی مراودات تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی کمتر شده و تجار ایرانی نگاه ویژه ای به تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و به خصوص آفریقا دارند.
«حمیدرضا مهدی نیا» افزود: استان مرکزی در بخش کشاورزی و دامداری مستعد است به طوری که در میزان تولید بیشتر محصولات کشاورزی بیش از 2 برابر مصرفش دارد.
وی ادامه داد: تنوع آب و هوایی، دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، نیروی کار نامحدود و ارزان قیمت از دیگر ویژگی های استان مرکزی برای سرمایه گذاری خارجی است.
جمهوری غنا کشوری در غرب قاره آفریقا است که پایتخت آن« آکرا» و واحد پول این کشور نیز سیدی غنا است.
زبان رسمی غنا انگلیسی است و 67 درصد از مردم این کشور با زبان انگلیسی تکلم می‌کنند.
جمعیت کشور غنا 27 میلیون نفر است که بیشتر آن مسیحی است و 17 درصد جمعیت این کشور نیز مسلمان است.
تراز تجاری استان مرکزی با کشور غنا منفی ارزیابی می شود.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان مرکزی جهان سرمایه گذاری بخش خصوصی کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی