Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی مشق بزرگی برای تمرین دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی هستند.

به گزارش ایلنا، عباس زارع امروز در آیین متمرکز انتخابات شورای دانش‌آموزی ناحیه 4 آموزش و پرورش شهرستان کرج که در مدرسه نمونه دولتی حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد، از «شوراهای دانش آموزی» به عنوان رویداد و تشکلی مهم یاد کرد و گفت: جامعه به شدت نیازمند فاصله گرفتن از فردگرایی و حرکت به سمت جمع گرایی و مشورت در کارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شالوده و مبنای انقلاب اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی و اصل راهبردی انتخابات استوار است، تصریح کرد: قانون اساسی شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را با دقت نظر مورد بررسی قرار داده و آنچه در فرایند انتخابات اهمیت دارد، انتخاب افرادی مصلح، متخصص و دلسوز است که شمع وجودشان را برای تحقق اهداف و آرمان های والا بسوزانند و اساساً فداکاری و از خودگذشتگی لازمه کار نمایندگی و وکالت مردم است.

این مسئول شهری ادامه داد: آنچه طی دهه های اخیر کشور و جامعه را از پیشرفت حقیقی و تعالی روز افزون عقب نگه داشته، توجه بیش از حد به «فردگرایی» است و اساساً افکار عمومی بیشتر تفکرات فردی را دنبال کرده و کمتر به مشورت و تفکر شورایی توجه داشته است و تشکل هایی همچون شوراهای دانش آموزی می تواند تلنگر خوبی برای تمرین دموکراسی اسلامی به شمار آیند.

به گفته زارع، در صورتی که دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور درست انتخاب کردن را بیاموزند، بی شک محصول آن در آینده داشتن مجلس و شوراهای اسلامی قدرتمند و کارآمد خواهد بود و از مدیران و معلمین انتظار می رود به تصمیمات شورای دانش آموزی توجه لازم را داشته و آنها را فرایند تعلیم و تربیت و انجام کارهای فرهنگی و رفاهی برای دانش آموزان مشارکت دهند تا طعم شیرین این تجربه زمینه ساز تربیت مدیران و نمایندگانی موفق برای فرداهای کشور باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه همچنین به دانش آموزانی که جرأت و جسارت اعلام کاندیداتوری برای حضور در ترکیب شورای دانش آموزی مدرسه را داشته اند، صمیمانه تبریک گفت و همچنین دانش آموزانی که با انجام تحقیق به دنبال انتخاب های درست و دور از سلیقه محوری هستند را مورد ستایش قرار داد و گفت که از همین تریبون اعضای شورای دانش آموزی این واحد آموزشی را برای حضور در یکی از جلسات رسمی شورا و آشنایی با نحوه بررسی و تصویب لوایح دعوت می کنم.

یادآور می شود حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، امام جمعه منطقه مهرشهر، قاسم پوستین دوز، مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش شهرستان کرج و مدیرانی از اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، اولیای دانش آموزان و... از جمله حاضرین در این مراسم بودند. سخنرانی عباس زارع مورد وجد دانش آموزان واقع شد و آنها در سکوت کامل صحبت های رئیس پارلمان محلی کرج را تعقیب می کردند.

در پایان انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدرسه نمونه دولتی حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد و اعضای این شورا برای فعالیت به مدت یک سال انتخاب و معرفی شدند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آموزش و پرورش شهرستان اداره کل آموزش و پرورش استان امام جمعه حضرت محمد دموکراسی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ تیم‌ والیبال دانش‌آموزی ایران که با سه پیروزی و صعودی مقتدرانه از گروه چهار مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بود، امروز به مصاف تیم قدرتمند هلند رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را به سود خود خاتمه دهد.

در دیدار‌های دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد در رقابتی نفس‌گیر مقابل هلند در دست اول با حساب ۲۵ بر ۲۱ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

تیم‌ والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی فردا از ساعت۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف ایتالیایی خواهد رفت که امروز مقتدرانه از سد فرانسه عبور کرد.

تیم والیبال دانش آموزی کشورمان پیش ازپیروزی امروز مقابل هلند، موفق به شکست تیم‌های ملی اوگاندا، آلمان و بلژیک نیز شده بود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی