Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس‌کل دادگستری استان تهران 21 مهر گفته بود پرونده باقری درمنی متهم مفاسد اقتصادی محکوم به اعدام، به دیوان عالی کشور رفته اما وکیل او می‌گوید روز گذشته درخواست فرجام‌خواهی را ثبت کردند و هنوز پرونده به دیوان عالی کشور ارسال نشده است.

سید محمود علیزاده طباطبایی  درباره آخرین وضعیت پرونده حمید باقری درمنی متهم مفاسد اقتصادی که از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده اظهار داشت: در این پرونده به تازگی از موکل که به اعدام محکوم شده، وکالت گرفتم و روز گذشته درخواست فرجام‌خواهی خود را در دفتر شعبه دادگاه به ثبت رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری افزود: پرونده هنوز به دیوان عالی کشور ارسال نشده و احتمالاً تا روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده به دیوان عالی می‌رود و تا اواخر هفته بعد نیز تعیین شعبه می‌شود.
عیلزاده طباطبایی اضافه کرد: معتقدیم دادگاه و قاضی رسیدگی کننده در مرحله بدوی، صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداشتند و باید موضوع در دادگاه‌های عمومی مورد بررسی قرار می‌گرفت. البته قاضی صلواتی ابلاغ دادگاه عمومی دارد اما پرونده از سوی رئیس دادگاه انقلاب به او ارجاع شده است.
حمید باقری درمنی متهم ردیف اول پرونده فساد اقتصادی است که طی 9 جلسه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت علنی با حضور خبرنگاران محاکمه و نهایتاً به اعدام محکوم شد.
افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان 322 میلیون و 343 هزار و 336 کیلوگرم قیر از جمله اتهامات باقری درمنی است.
بر اساس آنچه قاضی صلواتی در جلسات دادگاه گفته، این پرونده 33 متهم دارد که 5 متهم آن فراری هستند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان محموله لباس قاچاق به ارزش بیش از 8 میلیون تومان را هنگام بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند که در شعبه ی ویژه ی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان نهبندان رسیدگی شد.


وی افزود: شعبه پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده ، اخذ استعلام های لازم و عدم ارائه مدارک گمرکی توسط متهم ، تخلف انتسابی را محرز دانسته و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت حدود 23 میلیون تومان محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان