Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مسئول ستاد مردمی اربعین امروز چهارشنبه، 2 آبان‌ماه در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: پیشینه تاریخی دو ملت ایران و عراق پیشینه وسیعی است، اما امروز دستان دشمنان این دو ملت برای ایجاد تفرقه میان آنها آشکارا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، حضرت سیدالشهدا(ع) است و نه تنها ایران و عراق بلکه همه کسانی که با نام امام حسین(ع) آشنا هستند در این مسیر حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، کانون‌های مساجد و ارشاد خوزستان در استان خوزستان و ایلام موکب‌هایی به نام الاتحاد طراحی کردیم که در آنها جوانان ایرانی و عراقی از زائرین اربعین پذیرایی می‌کنند. همین موکب‌ها در شهرهای کربلا و نجف و کاظمین نیز فعالیت می‌کنند.

ارزانی با بیان اینکه تلاش ما در این موکب‌ها بیشتر اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری است، گفت: در این موکب‌ها تلاش شده است از ظرفیت قرآن و اهل‌بیت(ع) در قالب فرهنگ و هنر و اجرای برنامه‌هایی چون شعر، سرود، تئاتر، اذان زنده، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و سخنرانی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی و همچنین برنامه‌های وپژه کودک و نوجوان استفاده شود.

مسئول ستاد مردمی اربعین  با بیان اینکه ستاد عالی امسال با یک انسجام بیشتری حضور دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند راهپیمایی اربعین حرکت عشق و ایمان است؛ برخی مطرح می‌کنند که این حرکت احساسی است؛ اما مقام معظم رهبری زیبا اشاره می‌کنند که این حرکت هم تجلی عشق است و هم حرکت ایمانی؛ یعنی منشعب از باور عمیق و محکم است. ما عظمت اربعین را هنوز نتوانسته‌ایم آن گونه که هست معرفی کنیم. ما در هیچ کجای جهان چنین حرکتی را نداریم که منشعب از عشق و ایمان باشد.

 مسئول ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پاسخ به سؤالی درباره برنامه ستاد برای تبیین عمیق‌تر هر چه بیشتر اربعین گفت: یکی از برنامه‌های امسال ستاد اعزام حدود بیش از 20 نفر از روحانیون حوزه علمیه قم برای شرکت در این حرکت است که کار آنها پاسخگویی به شبهات و سخنرانی‌های کوتاه است. برنامه ما این است که برای سال آینده در این حوزه حضور جدی‌تر و غنی‌تری داشته باشیم.

ارزانی اظهار کرد: با وجود اینکه مردم عراق به خوبی از زائران پذیرایی می‌کنند، تلاش ما این است که در موکب‌های الاتحاد بیشتر در قالب فرهنگی و هنری پاسخگوی شبهات باشیم. تلاش می‌کنیم برای سال آینده از همین الان برنامه‌ریزی کنیم و در طول سال برنامه‌های در این حوزه داشته باشیم. فضای مسجد بهترین فضا برای طرح پرسش و پاسخ به صورت چهره به چهره و پاسخگوی به شبهات است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان ستاد عالی کانون مساجد اربعین قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۱۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ روابط عمومی استانداری گیلان اعلام کرد در راستای اجرای نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی و لزوم پاسخگویی مدیران استان به مردم گیلان، شهردار کلانشهر رشت، فردا از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح پاسخگوی سوالات و درخواست مردمی خواهد بود.
طبق این اطلاعیه مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد گیلان هم از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ از طریق شماره تلفن ۱۱۱، بی واسطه پاسخگوی مردم استان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است