Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی لرستان امروز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای از ورود سامانه بارشی به آسمان این استان از اواسط وقت فردا خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی، از اواسط وقت فردا و تا ساعاتی از روز شنبه هفته آینده، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، به تدریج کاهش دما، افزایش ابر، به تناوب بارش باران، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روز پنجشنبه و ساعاتی از روز جمعه سرعت وزش باد به بازه شدید خواهد رسید که موجب غبارآلود بودن آسمان و کاهش دید افقی در برخی نقاط خواهد شد.

از ساعات اولیه صبح جمعه تا پایان وقت با تقویت ناپایداری ها در اغلب نقاط، به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان، بارش ها از مقدار و شدت قابل توجهی برخوردار خواهند بود که با آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها همراه خواهد بود. همچنین در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

بیشینه سرعت وزش باد در مناطق شرقی و شمالی استان اتفاق خواهد افتاد که با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

کد خبر 4440297

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد سامانه بارشی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان مشهد کرمانشاه یاسوج شهرکرد شیراز سنندج خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

 

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از امروز به کشور می‌باشد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان مرکزی این سامانه طی امروز بیشتر موجب افزایش ابر در استان خواهد شد. احتمال برخی رگبار‌های پراگنده باران طی ساعاتی از امروز در مناطقی از استان دور از انتظار نیست. سرعت وزش باد نیز به نسبت شدید خواهد بود.

رضا مرادی افزود: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از ساعات بامداد فردا دوشنبه در استان آغاز خواهد شد و تا سه شنبه در برخی از ساعات موجب بارش و رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد می‌شود.

او گفت: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز سه شنبه و با شدت کمتر روز چهارشنبه شدید خواهد بود. به دلیل ماهیت رگباری بخشی از فعالیت سامانه و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و وزش باد شدید، هشدار هواشناسی شماره ۶ اداره کل هواشناس استان امروز صادر شد.

با عبور سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا بویژه دمای شبانه بطور نسبتا محسوسی کاهش خواهد یافت و در مناطق سردسیر استان دمای کمینه به کمتر از پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت)
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • آسمان خوزستان میزبان سامانه بارشی جدید
  • سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان
  • سامانه بارشی تا دوشنبه از البرز خارج می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده در لرستان