Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:26:35 GMT

115کیلوگرم ماهی خاویاری قاچاق درگلستان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۰۱۲۴

115کیلوگرم ماهی خاویاری قاچاق درگلستان کشف شد

علی اکبر قنبرزاده افروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله ماهیان خاویاری غیراستاندارد، نابالغ و فاسد توسط یک دستگاه خودرو ال 90 در حال حمل بود که توسط ماموران توقیف شد.
وی بیان کرد: قاچاق این گونه های آبزی با ارزش موجب تسریع در روند انقراض و نابودی ماهیان خاویاری است.
به گفته وی، علاوه بر اجرای طرح های پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار این جرائم باید با ارتقای آموزش ها و فرهنگ سازی همراه با اطلاع رسانی بیان اهمیت این مواهب با ارزش الهی بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گمیشان تاکید کرد که در برابر اقدام سود جویانه و منفعت طلبانه قاچاقچیان در نابودی منابع آبزی دریای خزر به ویژه ماهیان با ارزش خاویاری، اغماض و چشم پوشی نخواهد شد.
وی گفت: ماهیان کشف شده جزو گونه های آبزی در معرض خطر انقراض بوده که طبق قانون صید، حمل، فرآوری و عرضه آنها قاچاق محسوب می شود و قانونگذار نیز مجازات شدیدی برای آن تعیین کرده است.
به گفته وی، طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، صید هر قطعه ماهی خاویاری شامل فیل ماهی، اوزن برون، قره برون و چالباش 100 میلیون ریال جریمه دارد و قانونگذار برای صید غیرمجاز آن جریمه تا سقف 5 برابر قیمت این گونه ها تعیین کرده است.
خزر بزرگ ترین دریاچه جهان بوده و از مجموع شش هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی آن، 740 کیلومتر در حاشیه سه استان شمالی ایران و از جمله گلستان واقع است.
حدود 116 گونه شناخته شده و 64 زیرگونه در این دریا زیست می کنند که از این مجموع حدود 17 گونه ارزش تجاری دارد.
ماهیان خاویاری از خانواده تاس ماهیان از جمله گونه های آبزی هستند که با توجه به قدمت آنها به عنوان فسیل های زنده شناخته می شوند، خاویار از گران ترین غذاهای جهان است.
گمیشان با 80 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان و در شمالی ترین قسمت حاشیه شرقی دریای خزر قرار دارد و از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به بندرترکمن، از شرق به آق قلا متصل و از طرف غرب با دریای خزر همسایه است.
7333/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهان حفاظت محیط زیست خاویار دادستان عمومی و انقلاب قاچاق راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سردار دوستعلی جلیلیان گفت : ماموران ایست و بازرسی سفیدآبه، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با هماهنگی‌های لازم قضائی در بازرسی از این خودرو ۲۰۲ حلقه لاستیک خارجی کامیون که قاچاق و فاقد مجوز بوده کشف شد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه بیان داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.
سردارجلیلیان شهروندان خواسات: هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کشف ماهي قاچاق در سيريک 
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • کشف ماهی قاچاق در سیریک
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود