Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: توسعه مراکز حمایتی کودکان کار و خیابان در شهرستان تاکستان و قزوین از جمله مهم ترین برنامه های در دست اقدام این اداره کل است.

به گزارش ایرنا علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی قزوین که با موضوع کودکان کار برگزار شد افزود: توسعه خدمات و فعالیت ها در راستای توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان، برگزاری کلاس های کارآفرینی جهت آماده سازی روانی و اجتماعی مادران و کودکان کار، معرفی مادران کودکان کار به سازمان فنی و حرفه ای، حمایت های مادی و معنوی از مادران و کودکان در راستای تولید و اشتغال مانند دریافت وام های خود اشتغالی از دیگر برنامه های حمایتی این اداره کل در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تامین فضاهای خاص همچون بازارچه خیریه توسط شهرداری جهت عرضه محصولات تولید شده توسط جامعه هدف نیز در نظر می باشد.
وارثی ادامه داد: در نیمه اول سال جاری 117کودک کار در مراکز حمایتی این اداره کل پذیرش شدند که از این تعداد61 کودک ایرانی و 56کودک غیر ایرانی بوده اند.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: نحوه مراجعه این کودکان به صورت خود معرف، شناسایی و جذب از طریق ارجاع از واحدهای خدمات اجتماعی سیار، ارجاع از مراجع قضایی و انتظامی و یا سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی انجام می شود.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده در مرکز کودکان کار و خیابان در این مدت گفت: در نیمه اول سال سه هزار و 713 خدمت مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی درمانی، حقوقی، تیمی، آموزشی، تلفنی و نگهداری و خوابگاهی به این 117کودک ارایه شد.
وارثی با ارایه چشم انداز پنج ساله حمایت از کودکان کار و خیابان استان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 231 کودک و تا پایان سال 1400 نیز هزار و 214کودک کار تحت حمایت بهزیستی استان قرار گیرند.
وی در خصوص اعتبارات فعالیت ساماندهی کودکان خیابانی گفت: در سال گذشته 2میلیارد و 521میلیون ریال و در نیمه اول سال جاری نیز 2میلیارد و 335 میلیون ریال در این حوزه به بهزیستی استان قزوین تخصیص یافت.
به گفته وارثی اجرای طرح مهرانه و تهیه و توزیع بسته های حمایتی آموزشی و نوشت افزار به کودکان کار و خیابان، برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی و برنامه ریزی جهت اوقات فراغت کودکان، جشن ها برای کودکان و خانواده هایشان در مناسبت ها و اعیاد و برگزاری مراسم منع کار کودکان و روز جهانی کودک از جمله برنامه های انجام شده در سال جاری بوده است.
اداره کل بهزیستی قزوین دارای 2مرکز حمایتی شامل مرکز روزانه آموزشی کودک و خانواده و مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی است.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي مراكز حمايتي كودكان كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

 نماینده ولی فقیه در آیین گرامیداشت تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  باتوجه به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با چندین کشور و نیاز مردم این کشور‌ها به خدمات درمانی، گردشگری سلامت باید توسعه یابد

 خداوند در سوره مائده می‌فرمایند هر کس، شخصی را زنده بدارد، پس گویا همه مردم را زنده داشته است، بر همین اساس باید همه افرادی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند قدر و اهمیت شغل خود را بدانند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد