Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-05@19:59:47 GMT

جاذبه های چین و آنتالیا

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۱۶۰۰

جاذبه های گردشگری چین

دیوار بزرگ چین

اگر بخواهیم صادقانه نظر بدهیم می توانیم ساعت ها و ساعت ها راجع به دیوار بزرگ چین صحبت کنیم چون واقعا جای دیدنی و به خصوصی است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری چین است. این دیوار عظیم در چندین استان شمالی گسترده شده است و می توانید بخش هایی از آن را زمانی که در مرکز شهر پکن ایستاده اید را تماشا کنید که البته به خاطر جمعیت وحشتناک این کار را پیشنهاد نمی کنیم! به جای آن می توانید به قسمت های دیگر این دیوار که جمعیت کمتری وجود دارد بروید مثل Mutianyu، Jinshanling و Gubeikou.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده روی، عکاسی و حین کمپ زدن در کنار این دیوار شگفت، از جمله کارهایی است که در موقع بازدید می توانید انجام دهید.

خیابان به سوی بهشت،

 که به نام جاده‌ی دروازه بزرگ هم آن را می‌شناسند، در کوه تیانمن در استان هونان چین، یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است. این جاده‌ی مارپیچ از ۲۰۰ متر زیر سطح دریا تا ارتفاع ۱۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ادامه دارد که در مجموع تا انتهای مسیر دارای ۹۹ پیچ تند است. چندین جاده‌‌ی ترسناک در سراسر دنیا وجود دارد که اگر یک فهرست از چنین جاده‌هایی وجود داشت، آن‌وقت خیابان به سوی بهشت واقع در چین در تور چین  در بالای این فهرست قرار می‌گرفت.

پارک جنگلی Zhangjiajie

این پارک در غرب استان هونان قرار گرفته است  بیشترین مشهوریت خود را مدیون فیلم آواتار است که در آن گرفته شده است و در واقع کوه های Hallelujah که در فیلم می بینید در واقع الهام گرفته شده از همین کوه ها و درختان است که در این پارک قرار دارند این مکان واقعا جادویی است و صد در صد ارزش دیدن دارد مخصوصا در زمانی که نوک تیز قله های این منطقه در لفافه ای از ابرها قرار می گیرد. علاه بر ای جا می توانید منطقه ی کوهستانی تیانزی را هم ببینید و منطقه ی معروف تیانمن که در آن صخره های عمودی و اسکای واک ترسناک شیشه ای قرار دارد و جدای از همه ی این ها منظره ی و چشم انداز دیوانه کننده اش.

در سفر باتو بیشتر بخوانید: تور ترکیه

دریاچه‌ی کیاندو

(Qiandao Lake) یا دریاچه‌ی هزاران جزیره در «ژیژانگ»، (Zhejiang) چین و 150کیلومتری شهر  «هانگژو»، (Hangzhou ) واقع شده است. این دریاچه، دریاچه‌ای مصنوعی است که بعد از ساخت ایستگاه هیدروالکتریک رود  «زین »، (Xin) بوجود آمد. در سال 1959 میلادی بعد از ساخت مخزن سد، سیلی در منطقه‌ای به وسعت 573 کیلومتر مربع و با حجمی معدل 17.8 کیلومتر مکعب رخ داد. در سپتامبر سال 1959 میلادی هر دو شهر شی چنگ و هی چنگ به  علت  تصمیم دولت چین برای احداث  ایستگاه هیدروالکتریک جدید برای تامین آب شرب شهر هانگژو به زیر آب فرورفتند.

منطقه ی حفاظت شده ی Huanglong

جدیدا به این منطقه منطقه ی افسانه ای روی زمین هم می گویند و واقعا یکی از باید های جاذبه های گردشگری چین است که هر بازدید کننده ای باید ببیند، آب های آبی روشن که در تالاب های کوچک در کنار هم قرار دارند آن هم تا جایی که چشم کار می کند منظره ای باور نکردنی ا به وجود آورده است. اگر در فصل تابستان از این منطقه دیدن کردید انتظار دیدن درختان سبز و زیبا که شکوفه کرده اند را هم در اطراف این حوضچه های کوچک داشته باشید.

جاذبه های آنتالیا

تفریح در مرکز آبی آکوالند در تور آنتالیا  (Aqualand)

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

شهر قدیمی (کلاچی)

 

خانه هایی به سبک زمان عثمانی با سقف های قرمز وکوچه های سنگفرش شده قرار دارد.که بازسازی شده . یک شهر پر پیج و خم که می توانید در آن قدم بزنید و از نزدیک تاریخ این کشور را لمس کنید. همچنین هتل بوتیک درجه یک، سوغاتی فروشی، گالری هنری و رستوران وجود دارد. کلاچی، جاذبه گردشگری و دیدنی بسیاری دارد. میدان اصلی(کاله کپیسی)، قلعه بزرگ و برج ساعت زیبا در این شهر قدیمی است. همچنین مسجد محمت پاشا، نمای بیرونی بی نظیری را به وجود آورده.

موزه آنتالیا

اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌مند هستید، «موزه آنتالیا» را از دست ندهید. تمامی آثار تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه، در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، کلکسیون این موزه در یک نمایشگر نمایش داده می‌شود که فهم تاریخ غنی و پیچیده‌ی ترکیه را بسیار ساده‌تر می‌کند. بخش باستان‌شناسی این موزه، آثاری از دوران برنز تا دوران بیزانس دارد که عمدتا بر مخروبه‌های نواحی اطراف آن تأکید دارد. اگر زمان زیادی ندارید، مستقیما به بخش گالری‌های هنری موزه بروید که آثاری از دوران آسپندوس و شهر تاریخی پرگا در آن خودنمایی می‌کنند.

دروازه هادریان

در سال 130 بعد از میلاد مسیح ، امپراطور رومی به نام هادریانوس ازشهر آنتالیا دیدن کرده است و این دروازه به افتخار ورور امپراطور به شهر آنتالیا ساخته شده است .این دروازه قدیمی که در محله قدیمی شهر آنتالیا خیابان اتاتورک قرار دارد ، از 3 قوس مرمرین ساخته شده است . در قسمت شرقی این دروازه هنوز میتوان آثاری از معماری آن دوره را به چشم دید .در مورد تور آنتالیا لحظه آخری و ارزان قیمت بیشتر بخوانید.

آسپندوس

یکی از عمده دلایلی که دوست‌داران تاریخ به آنتالیا سفر می‌کنند، آسپندوس است. این مکان تاریخی دارای یک آمفی تئاتر رومی است که به عقیده‌ی برخی، از جمله سالم‌ترین آثار باستانی بر جای مانده در نوع خود است که در زمره‌ی برترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه نیز است. روزهای اوج این شهر باستانی، قرن‌های دوم و سوم میلادی بودند که این آمفی تئاتر باستانی طی آن دوران ساخته شد. علاوه بر این تئاتر که به طور کامل بازسازی و مرمت شده و می‌تواند ۱۵ هزار نفر را در خود جای دهد، به نظر می‌رسد بیشتر مخروبه‌های دیگر آسپندوس تنها برای برخی از افراد خاص دارای جذابیت باشد.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟

دریاچه ارواح یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد مازندران است که به‌دلیل موقعیت خاصی که دارد از آن با عنوان یکی از اسرارآمیزترین دیدنی‌های طبیعی در شمال ایران یاد می‌شود.

به گزارش کجارو، دریاچه ارواح نوشهر یکی از زیباترین و در عین حال عجیب‌ترین جا‌های دیدنی استان مازندران است. این دریاچه که «ممرز» نیز نامیده می‌شود، در حد فاصل شهر نور تا نوشهر و در ارتفاعات جنگلی قرار دارد. اطراف دریاچه ارواح را درختان توسکا و ممرز پوشانده‌اند که شاید علت نام‌گذاری این دریاچه به نام ممرز نیز همین باشد.

درختان کمر شکسته، وجود مه و آب باتلاقی این دریاچه، فضایی وهم‌آلود در این منطقه ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل این جاذبه طبیعی را با نام یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی در شمال ایران می‌شناسند.

گرچه از دریاچه ارواح یا ممرز با لقب‌هایی مانند ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز یاد می‌شود، این دریاچه از تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی در استان مازندران است. در زمان‌هایی که مه به بالاترین سطح خود می‌رسد، تصاویری خارق‌العاده در این دریاچه خلق می‌شوند. نام دریاچه ارواح نوشهر در فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد.

این دریاچه، در مسیر نور به نوشهر، ۴۷ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای «صلاح الدین کلا» قرار دارد.

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران