Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - ميزگرد `زاينده رود گذشته، حال، آينده` با حضور چند نفر پژوهشگر و کارشناس روز چهارشنبه در خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، حشمت الله انتخابي نويسنده کتاب پا به پاي زاينده رود و عضو جمعيت دوستداران محيط زيست(طبيعت ياران) استان اصفهان، عبدالحسين ميرميران عضو هيات مديره نظام صنفي کشاورزي اصفهان و عضو هيات مديره سازمان مردم نهاد جمعيت اميد دوستداران زاينده رود و لطف الله ضيايي کارشناس حوزه آب حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين ميزگرد از شرکت آب منطقه اي استان اصفهان دعوت شده بود که حضور نيافتند.
اين کارشناسان احياي زاينده رود براي جلوگيري از نابودي تالاب بين المللي زاينده رود راضروري دانسته و گفتند که نه تنها براي حفظ محيط زيست اهميت دارد بلکه سلامت و تامين آب مورد نياز ميليون ها انسان در کشور به اين امر گره خورده است.
آنان حل مشکل زاينده رود را نيازمند همبستگي و عزم ملي مي دانند و بر ضرورت متوان بودن مصارف و منابع آب تاکيد کردند.
تشکيل ستاد ملي احياي زاينده رود، تسريع در طرحهاي انتقال آب، جلوگيري جدي از برداشت هاي غيرقانوني، انضباط آبي، مديريت واحد تصميم گيري و مصرف بهينه از جمله راهکار ارايه شده از سوي کارشناسان در اين نشست بود.
حوضه آبريز زاينده رود از اصفهان و چهارمحال و بختياري تشکيل شده که 93 درصد از مساحت و 98 درصد از جمعيت تحت پوشش اين حوضه در استان اصفهان و هفت درصد از مساحت و 2 درصد از جمعيت تحت پوشش آن در استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.
زاينده‌ رود بزرگترين رودخانه منطقه مرکزي ايران به طول 350 کيلومتر است که از کوه‌هاي زاگرس مرکزي بويژه زردکوه بختياري سرچشمه مي گيرد و در کوير مرکزي ايران به سمت شرق حدود 200 کيلومتر پيش مي‌ رود و در نهايت به تالاب گاوخوني در شرق اصفهان مي ‌ريزد.
اين رودخانه در دهه هاي اخير بدليل خشکسالي هاي متوالي، تراکم جمعيت و افزايش برداشت، به يک رودخانه فصلي تبديل و در پايين دست در بيشتر ايام سال و به ويژه در فصول گرم با خشکي مواجه مي شود
گزارش تکميلي اين ميزگرد روزهاي آينده در خروجي ايرنا قرار مي گيرد.
6020/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد

فصل آینده لیگ برتر فوتسال نماینده‌ای جدید از اصفهان خواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتسال پالایش نفت اصفهان امروز (جمعه) در هفته پنجم مرحله دوم از مسابقات لیگ دسته اول، با نتیجه 6 بر صفر مقابل مقاومت شهید یونسی‌فر یزد به برتری رسید.

با توجه به نتایج رقم خورده در گروه اول رقابت‌ها، پالایش نفت اصفهان با 13 امتیاز در صدر جدول ایستاد و صعود خود را به فصل آینده لیگ برتر قطعی کرد.

انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌های آسیا

تیم رعد پدافند اصفهان نیز با 13 امتیاز و سه امتیاز اختلاف با فولاد هرمزگانِ رده دومی، صدرنشین گروه دوم است و با یک تساوی در هفته پایانی، به لیگ برتر راه خواهد یافت.

تیم‌های مقاومت البرز و پوشاک حافظ ساری فصل گذشته به لیگ یک سقوط کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد
  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد