Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@16:41:23 GMT

١۴٧ واگن به چرخه قطار شهری مشهد اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۱۸۴۷

١۴٧ واگن به چرخه قطار شهری مشهد اضافه می‌شود

تفاهم‌نامه قرارداد طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری توسط وزیر نفت و شهرداران و رؤسای شوراهای ٩ کلان‌شهر کشور بین شرکت بهینه‌سازی سوخت و شهرداری‌های این کلان‌شهرها به امضا رسید.

به گزارش قدس آنلاین، براساس این طرح، تا سال ١۴٠٠ کلانشهر مشهد شاهد ورود ١۴٧ واگن خواهد بود که ١٠٠واگن در خط٣ و مابقی در خط یک به کار گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح، برای نخستین بار، بخش‌های اصلی واگن‌ها در داخل ساخته می‌شود که تأمین‌کننده مالی ساخت ۶٣٠ دستگاه واگن تاکنون مشخص‌ شده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در این خصوص بیان کرد: قراردادی تجاری بین شرکت نفت و شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور منعقد شده که برای توسعه خطوط ریلی و تأمین واگن‌ها است.

کیانوش کیامرز تصریح کرد: در این راستا از طریق شرکت نفت مبلغی به ازای جابه‌جایی مسافر به کلان‌شهرها پرداخت می‌شود تا برای تهیه واگن‌هایی که برای شهرها لازم است اقدام کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا ٣ الی ۴ ماه آینده بتوانیم این قرارداد را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به نحوه واریز اعتبار به شرکت‌های قطار شهری کشور گفت: به ازای هر مسافر، 8.9 سنت به شهرداری پرداخت می‌شود که می‌تواند درآمد پایدار خوبی برای شهرداری باشد.

به گفته کیامرز امیدواریم این مبلغ را به‌ صورت ارزی دریافت کنیم که کمک خوبی برای خرید واگن و تجهیزات قطارشهری مشهد خواهد بود.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه بیش از ١٧۵ هزار مسافر با خطوط قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شوند که ٣٠ هزار نفر مربوط به خط ٢ و ١۴۵ هزار نفر نیز مربوط به خط یک است.

وحید مبین مقدم با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴٠ میلیون مسافر از خطوط قطارشهری مشهد استفاده کرده‌اند، افزود: امسال با توجه به اتصال خطوط یک و ٢ قطارشهری و همچنین افزایش ساعت سرویس‌دهی، پیش‌بینی ما استفاده بیش از ۵٠ میلیون مسافر از این خطوط است.

طبق قرارداد منعقد شده حداکثر سهم شهرداری‌ها از این قرار داد 6.2 میلیارد دلار است 1.42 میلیارد دلار سهم تهران و 1.18 میلیارد دلار سهم کلان‌شهرها خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل این طرح در تهران تا پایان سال ۱۴۰۹، معادل 1421.5 میلیون دلار و در کلان‌شهرها تا پایان سال ۱۴۱۴ معادل 1182.91 میلیون دلار صرفه‌جویی حاصل شود. با اجرای کامل این طرح در طول دوره، حدود 17.4 میلیارد لیتر در بنزین، 7.4 میلیارد مترمکعب در گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و 0.7 میلیارد لیتر در گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود و انتشار گازهای گلخانه‌ای 47.1 میلیون تن معادل دی‌ اکسیدکربن کاهش خواهد یافت.
منبع: برنا
 پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حمل ونقل ریلی مشهد قطار شهری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

به گفته مختاری، بلیت‌ برای قطارهای فوق‌العاده از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است