Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب سبز آلمان در واکنش به تهدید ترامپ برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد با روسیه خروج سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا را خواستار شد. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنالنا بربوک"، رئیس سبزهای آلمان در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد به بهانه نقض این توافق از طرف روسیه خواستار خروج سلاح‌های اتمی آمریکا از اروپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ روز شنبه  روسیه را متهم به نقض این پیمان کرده و تهدید کرد که از این توافق خارج می شود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچوف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق مذاکره شد. این پیمان در سال 1998 به تصویب مجلس سنای آمریکا رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد و همچنین موشک های متعارف هر دو کشور بود.

رئیس سبزهای آلمان درباره تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان موشک های میان برد هسته ای با روسیه گفت: اگر دیگر هیچ قاعده‌ای در این راستا وجود نداشته باشد مطمئنا به هیچ چیز دیگر اعتمادی نیست.

وی افزود: بنابراین اگر پیمان موشکی به عنوان آخرین ستون امنیت اروپا در هم شکسته شود این درست است که مشارکت اروپا در بازدارندگی هسته‌ای آمریکا در برابر روسیه پایان یابد. هر چیزی غیر از این منجر به بازی خطرناک مسابقه تسلیحاتی می شود.

رئیس سبزهای آلمان همچنین گفت که دولت فدرال آلمان اکنون باید همراه با شرکای اروپایی خود در زمینه خلع سلاح و کنترل تسلیحات کار کند. از جمله این اقدامات بازگرداندن سلاح‌های اتمی آمریکا از آلمان است که پارلمان آلمان هم در سال 2010 آن را درخواست کرده است.

وی همچنین خواستار پیوستن آلمان به پیمان منع تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل شده و گفت: این پاسخ درستی به ارتقاء تسلیحات روسیه و تکروی های آمریکا است که صلح و امنیت در دنیا را تهدید می کند.

در جولای سال گذشته بیش از 120 کشور عضو سازمان ملل قرارداد ممنوعیت تسلیحات هسته ای را تصویب کردند. آلمان و اکثر کشورهای عضو ناتو در این رای گیری مشارکت نکردند. برای آلمان عضویت در این توافق به مفهوم این است که باید تسلیحات اتمی آمریکا را از کشورش خارج کند.

رئیس سبزهای آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال های اخیر بسیار شکنده شده است. نقض این توافق باید منجر به تحریم هایی شود. اینکه دولت آمریکا روسیه را متهم به نقض پیمانی می کند که خود می خواهد از آن خارج شود مضحک است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند