Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@21:10:12 GMT

تبدیل سه پادگان در تهران به محدوده فضای سبز

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۱۹۷۰

به گزارش پارس نیوز، علی محمد مختاری درباره آخرین وضعیت تبدیل پادگان های شهر تهران به فضای سبز گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه صورت پذیرفته، به عنوان مثال پادگان قلعه مرغی واقع در منطقه ۱۹ به بوستان بزرگ ولایت (فاز ۱ با مساحت ۱۱۰ هکتار)، پادگان ایرانشهر واقع در منطقه ۶ به بوستان هنرمندان با مساحت ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار، بخشی از عرصه پادگان جی در منطقه ۹ شهرداری تهران به محدوده فضای سبز  و زندان قصر واقع در منطقه ۷ به باغ موزه قصر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی است که به محض جایگزینی عرصه های مناسب توسط ارگان های ذیربط، تبدیل آن ها به عرصه های فضای سبز به انجام خواهد رسید.

 مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه سطح وسیعی از جنگل کاری ها در قالب کمربند سبز پیرامون شهر تهران نیز در بخش هایی از عرصه های متعلق به نیروهای مسلح (که اثربخشی اکولوژیک آن بر شهر تهران انکار ناپذیر است) از جمله عرصه های موسوم به استحکامات، خاتم الانبیاء، شهید شهرامفر، انصارالحسین(ع)، دانشگاه علوم انتظامی، دوتویه، قصر فیروزه، جان بزرگی، شهید افراسیابی و ... ایجاد شده است، اضافه کرد: باید یادآور شوم که در راستای فرامین مقام معظم رهبری شاهد همکاری صمیمانه فرماندهان محترم نیروهای مسلح (اعم از سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران) در زمینه تحویل عرصه به شهرداری تهران و یا صدور مجوز کاشت درخت در اماکن و عرصه های تحت اختیار بوده ایم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شهر تهران فضای سبز شهرداری تهران زندان موزه شهرداری جنگل نیروهای مسلح مقام معظم رهبری سپاه پاسداران جمهوری اسلامی فضای سبز تهران پارس تبدیل محدوده پادگان پارس نیوز سه پادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند/ ترافیک سنگین در محور‌های شمالی کشور

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با تشدید بارش ها و بروز سیل در شهرهای جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان،  هرمزگان و خوزستان شاهد آبگرفتگی معابر و محورهای جنوبی کشور هستیم گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی به دلیل بروز سیل مسدود شده اند که امیدواریم با همکاری نیروهای راهداری هرچه سریعتر این محورها بازگشایی شوند.

وی افزود: با توجه به انسداد محورهای اصلی ، فرعی و روستایی به مسافران توصیه می شود که از سفرهای غیر ضروری به این محورها پرهیز کرده و در صورت انجام سفر حتما از آخرین وضعیت جوی محورها از طریق سامانه ۱۴۱ مطلع شوند.

او در خصوص آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی گفت:  در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) حدفاصل مرزن آباد تا مجلار ، محدوده های پل دزدبن ، انارک ، هزارچم ، ولی آباد و حدفاصل وینه تا بیلقان،محور فیروزکوه مسیر(شمال به جنوب) محدوده شهر دماوند و آزادراه پردیس – تهران و محور قدیم بومهن – تهران حدفاصل کمرد تا جاجرود هستیم.

وی افزود:  تردد روان در محور هراز و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) گزارش شده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها هم گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران – کرج محدوده پل کلاک، آزادراه قزوین - کرج – تهران محدوده های پل کردان و مهرشهر و حدفاصل مهرویلا تا پل کلاک ،  آزادراه قم – تهران حدفاصل سعیدآباد تا پل شهید کاظمی و آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر گزارش شده است.

او تاکید کرد:ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع،محور امامزاده داود – تهران در برخی از مقاطع ومحور فشم – تهران حدفاصل حاجی آباد تا شمیران و محدوده گردنه قوچک گزارش شده است‌.

محرابی نیا  همچنین درباره آخرین وضعیت جوی محورها هم گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان های تهران ، البرز ، اصفهان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، زنجان ، همدان و کردستان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ از سفر به این مناطق کشور پرهیز کنید
  • مسافران از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند/ ترافیک سنگین در محور‌های شمالی کشور
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت