Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:12:00 GMT

توسعه بیمه های اختیاری یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۱۹۷۹

توسعه بیمه های اختیاری یک ضرورت است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در پنجمین همایش "کیش اینوکس" سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: صنعت بیمه با عرضه سهام در بورس و سپرده گذاری در بانک با دو ضلع نهادهای پولی و مالی تعامل دارد و ما اعتقاد داریم عملکرد هر رکن اقتصادی بر ارکان دیگر اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به لزوم رشد متناسب سه رکن اقتصادی بورس، بانک و بیمه، خاطرنشان کرد: توسعه هر یک از نهادهای اقتصادی در گرو توسعه پذیری نهادهای دیگر است و امیدواریم تعامل بیشتری را در سه حوزه بانک، بورس و بیمه شاهد باشیم.
رییس شورای عالی بیمه از تلاش بیمه مرکزی برای مشارکت چشمگیرتر بخش خصوصی در صنعت بیمه خبر داد و گفت: تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک تمامی اهداف اصل چهل و چهار قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی را محقق کنیم و شرایط به گونه ای پیش برود که فقط شرکت بیمه ایران در چارچوب قانون به عنوان تنها شرکت بیمه ای دولتی کشور فعالیت کند.
دکتر سلیمانی حضور بلاک چین ها را در افزایش ضریب امنیت اقتصادی، موثر دانست و افزود: با تدابیر ویژه الکترونیکی و استارت آپی در بخش قراردادهای هوشمند می توانیم ضریب قراردادهای جعلی را به حداقل برسانیم.
رییس شورای عالی بیمه با اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای ایجاد شعبه و نمایندگی موسسات بیمه ای خارجی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ دفتر ارتباطی موسسات بیمه وکارگزاری بیمه خارجی در ایران فعالیت می کنند.
سلیمانی با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات آموزشی و پژوهشی در خصوص تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نسبت به انعقاد تفاهم نامه های کارآمد با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور تاکید کرد.
وی تدوین مقررات در حوزه استارت آپ ها را از نیازهای جدی توسعه صنعت بیمه کشور ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف کلان صنعت بیمه به قابلیت ها و ظرفیت های استارت آپ ها نیاز داریم که خوشبختانه تاکنون چند استارت آپ در این حوزه فعالیت می کنند.
وی ایجاد کمیته ثبات اقتصادی با حضور نمایندگان بورس، بانک و بیمه را از دیگر ابزارهای توسعه ای ارزیابی و تصریح کرد: هم افزایی در عرصه اقتصاد دستیابی به اهداف و مطالبات کلان اقتصادی را تسریع خواهد کرد.
دکتر سلیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران و سیاستگذاران این همایش با تدوین نقشه راه و برنام ریزی تخصصی تر به غنی تر شدن مباحث کمک کنند.

شایان ذکر است پنجمین همایش کیش اینوکس عصر دوشنبه ۳۰ مهر با حضور معاون رییس جمهور، رییس کل بیمه مرکزی، معاون وزیر اقتصاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس سازمان بورس و جمعی از مقامات ارشد اقتصادی کشور آغاز به کار کرد.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد

بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰ مورخ ۲۹‏‏/۰۹‏‏/۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:
- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی
- امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار
- معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی
- امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است. لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه مورخ ۲۶/۱/۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزار‌های تامین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش موثری در تحقق اهداف شعار سال ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است + فیلم
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!