Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به طرح اعطای گرنت «پژوهشگر فرهیخته» نیماد گفت: تاکنون در مجموع ۵ فراخوان بیش از ۱۷ میلیارد تومان گرنت اعطا شده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات طرح اعطای گرنت پژوهشگر فرهیخته گفت: از این پس، رقابت طرح‌های علوم پزشکی برای دریافت گرنت ۲۵۰ میلیون ریالی «پژوهشگر فرهیخته» با حذف «خوداستنادی» / Self-citation در شاخص «اچ ایندکس» متقاضیان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) گفت: اعطای گرنت پژوهشگر فرهیخته، به منظور تشویق پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت که براساس بانک اطلاعاتی اسکوپوس، دارای H-Index برابر با ۱۵ یا بالاتر هستند، صورت می‌گیرد.

وی هدف از تصمیم اخیر نیماد برای حذف «خوداستنادی» به هنگام بررسی شاخص اچ ایندکس محققان را رقابتی‌تر شدن طرح‌های ارائه شده عنوان کرد.

آخوندزاده شمار محققان علوم پزشکی دارای اچ ایندکس برابر یا بالاتر از ۱۵ را در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سال ۹۵ تعداد این دسته از محققان علوم پزشکی که «پژوهشگران فرهیخته» یا «پژوهشگران برتر» هستند ۲۸۰ نفر بود که این نشان از تلاش و افزایش سهم محققان علوم پزشکی ایران در تولید علم جهان دارد.

وی با تاکید بر اینکه محققان علوم پزشکی دارای اچ ایندکس برابر و بالای ۱۵ همگی جزو محققان دارای مدارک علمی با کیفیت هستند گفت: با این حال به دلیل منابع مالی محدود موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) و افزایش فوق العاده تقاضا برای دریافت گرنت‌های موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی، شاخص «خوداستنادی» متقاضیان، برای دریافت گرنت «پژوهشگر فرهیخته» حذف شد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: به این ترتیب پیش بینی می‌شود که صرفا در دایره رقابت برای دریافت این گرنت، تعداد محققان دارای اچ ایندکس برابر و بالای ۱۵، در مجموع از ۸۲۰ نفر فعلی به ۶۸۰ نفر کاهش یافته و با حذف ۱۴۰ نفر رقابت‌ها نزدیکتر شود.

وی با اشاره به برگزاری فراخوان ششم دریافت طرح‌ها برای اعطای گرنت «پژوهشگر فرهیخته» نیماد گفت: مهلت دریافت طرح‌ها از اول تا ۳۰ آبان ماه سال ۹۷ است و این مهلت تمدید نمی‌شود. در هر فراخوان، فقط یک گرنت به هر فرد واجد شرایط اعطا می‌شود.

آخوندزاده یادآور شد: تاکنون ۶۸۷ نفر موفق به دریافت گرنت «پژوهشگر فرهیخته» موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) شده اند و در مجموع بیش از ۱۷ میلیارد تومان طی ۵ فراخوان به این محققان پرداخت شده است.

وی افزود: در فراخوان اول (اسفند ۹۴) ۷۹ نفر، در فراخوان دوم (دی ۹۵) ۶۷ نفر، در فراخون سوم (اسفند و فروردین ۹۵) ۱۱۵ نفر، در فراخوان چهارم (مهر ۹۶) ۱۸۷ نفر و در فراخوان پنجم (اردیبهشت ۹۷) ۲۳۹ نفر گرنت تحقیقاتی دریافت کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی

دکتر رامیار فرزان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: کنگره کشوری سوختگی برای نخستین بار در استان گیلان برگزار می شود.

وی بیهوشی و مراقبت های ویژه در سوختگی، مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس های پیش بیمارستانی، پرستاری در سوختگی، بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی در سوختگی، جراحی های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش بنیان در سوختگی و سلامت روان در سوختگی را از جمله محورهای این دوره کنگره دانست و افزود: کنگره دوازدهم در روزهای دوم و سوم خردادماه ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کنگره مذکور با همکاری انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی استان برگزار می شود، عنوان کرد: علاقمندان جهت شرکت در این کنگره می توانند از طریق سایت http://www.burn۲۰۲۴.gums.ac.irثبت نام کنند.

فرزان از ارسال بالغ بر ۳۶۱ مقاله پزشکی، پرستاری و اتاق عمل در رشته های تخصصی به دبیرخانه کنگره واقع در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و تاکید کرد: ۱۷۸ مقاله مورد تایید داوران قرار گرفته و ۴۸ مقاله به صورت شفاهی و ۱۳۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

رئیس دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی تجهیزات پزشکی حوزه سوختگی در حاشیه این کنگره اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت در این کارگاه ها برای تمام رده های پزشکی، پرستاری و اتاق عمل امتیاز آموزشی دارد.

۹۵ درصد سوختگی ها قابل پیشگیری است

دکتر محمد طلوعی، دبیر علمی دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی نیز، سوختگی را یک بیماری شایع دانست که افراد مختلف را درگیر می کند و گفت: توده مردم درگیر این موضوع هستند و لذا باید آگاهی عمومی را افزایش دهیم.

وی ۹۵ درصد سوختگی ها را قابل پیشگیری دانست و تاکید کرد: آگاهی دادن به مردم می تواند هم به پیشگیری و هم به درمان سوختگی کمک کند.

دبیر علمی کنگره سوختگی گیلان، مشکلات زیرساختی در بخش های گرمایی را از جمله عوامل ایجاد سوختگی دانست و ادامه داد: با اصلاح الگوهای مصرف و بهره گیری از سوخت و مدیریت دمای وسائل گرمایشی و آبگرمکن ها و... می توان از سوختگی پیشگیری کرد.

وی از بستری ۵۰۰ مورد سوختگی در استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: مراجعات سرپایی مرتبط با سوختگی چهار برابر بستری‌هاست و کلیه بیماران تحت درمان قرار گرفتند.

طلوعی با بیان اینکه سوختگی می تواند تا سال ها فرد را دچار عدم کارکرد اجتماعی و اقتصادی کند، گفت: سوختگی علاوه بر بار اقتصادی درمان، از کار افتادگی اجتماعی را به دنبال دارد و بار روانی آن بر فرد و خانواده بسیار زیاد است.

وی جمعیت ۲۰ تا ۴۰ سال را بیشتر در معرض خطر سوختگی دانست و تاکید کرد: سوختگی با آتش شایع ترین نوع سوختگی بوده، اما سوختگی با مایعات در کودکان بیشتر است؛ سوختگی های الکتریکی و شیمیایی و استنشاقی در رده های بعدی قرار می گیرند و عموما مردان بیشتر از زنان درگیر سوختگی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت