Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزگاران تحت پوشش طرح معلم تمام وقت نیستند و طرح دیگری به شورای حقوق و دستمزد ارائه‌شده است که در صورت موافقت شورای حقوق و دستمزد آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یار محمدحسین بر در نشست تخصصی هیئت‌های اندیشه ‌ورز در مورد کلیات طرح معلم تمام‌وقت اظهار کرد: این‌یک طرح اختیاری است که فعلاً شامل همکاران هنرآموز و متوسطه می‌شود و این همکاران درصورتی‌که تمایل داشته باشند، می‌توانند با 6 ساعت اضافه تدریس در هفته معادل آن را که تقریباً معادل با حق‌التدریس ساعتی است در فیش حقوقی خود دریافت کنند و برخلاف حق‌التدریس که ممکن است پس از ماه‌ها واریز شود در صورت ورود به این طرح به‌صورت ماهانه این اضافه تدریس پرداخت می‌شود و یکی از مزیت‌های آن پرداخت به‌صورت 12 ماه ومحاسبه در حقوق بازنشستگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به بار مالی این طرح عنوان کرد: 96 تا 98 درصد بودجه آموزش‌وپرورش صرف بند (واو) می‌شود و با توجه به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش تحت قانون مدیریت خدمات کشوری اداره می‌شود و در این قانون همه پرداخت‌ها مشخص است با توجه به افزایش بودجه سنواتی سال‌های آینده، این طرح بودجه بیشتری نمی‌خواهد و با افزایش بودجه‌های سنواتی آموزش‌وپرورش قادر خواهیم بود بار مالی این طرح را جبران کنیم.

حسین‌بر گفت: در مورد آموزگاران این طرح اجرا نمی‌شود و طرح دیگری به شورای حقوق و دستمزد ارائه‌شده است که در صورت موافقت شورای حقوق و دستمزد آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسش‌هایی که به تبعیض‌هایی میان کارکنان دولت در پرداخت‌ها  اشاره داشت، عنوان کرد: همه‌ افرادی که تحت قانون خدمات کشوری هستند، حکم‌های یکسانی دارند و تفاوت‌ در دریافتی‌ها است که این تبعیض‌ها را به وجود آورده است.

گفتنی است پس از سخنان مدیرکل امور اداری و تشکیلات این جلسه به‌صورت پرسش و پاسخ اداره شد و نمایندگانی از مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی معلمان، کانون صنفی معلمان و سازمان معلمان ایران ابهامات  یا انتقادات خود را در مورد این طرح مطرح کردند.

همچنین در این نشست عادل عبدی مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برگزاری جلسات مشترک در هیئت‌های اندیشه‌ورز اظهار کرد: در طول جلسات به این نتیجه رسیدیم که لازم است در مورد طرح معلم تمام‌وقت جزییات آن مشخص شود و آگاهی‌های لازم نسبت به این طرح به وجود آید و نقدها و ابهامات تشکل‌ها در مورد این طرح مطرح شود تا مشکلات و نواقص احتمالی این قبیل طرح‌ها کاهش یابد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین موکب اربعین مرز مهران شیراز اردبیل کانون های مساجد مجلس شورای دستمزد حقوق معلمان حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد

به گزارش خبرنگار مهر، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

کد خبر 6098302 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟