Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - همزمان با نشست شورای فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، سامانه الکترونیک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه (نگارستان) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم راه اندازی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلام رضا غفاری در این نشست با اشاره به راه اندازی خانه آزاداندیشی در دانشگاه علامه طباطبائی، این اقدام را سبب شکل گیری سازوکاری مناسب جهت رفع دغدغه بسیاری از فعالان کرسی های آزاداندیشی دانست و آن را به نوعی مکمل کرسی های آزاداندیشی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فعالیت های تشکل ها، انجمن های علمی دانشجویی، کانون ها و نشریات، حاصل تلاش و زحمات مسئولان و فعالان فرهنگی دانشگاه ها است، اظهار داشت: درخصوص برخی تغییرات در آیین نامه ها و اساسنامه ها در تلاش هستیم تا یک محیط امن و مستقل برای خانه آزاداندیش ایجاد کنیم و این امر لازمه همکاری دوطرف است.
غفاری از تشکل های دانشجویی خواست تا با ملاحظاتی که وجود دارد فعالیت های خود را انجام دهند.
غفاری اظهار امیدواری کرد که با پیگیری هایی که صورت می گیرد، از دخالت های بیرون دانشگاه در فضای داخل دانشگاه ممانعت شده و لازمه این امر مراقبت است تا کمتر با مسائل امنیتی و ورود آن به دانشگاه مواجهه باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطر نشان کرد: تعامل تشکل ها با یکدیگر به رغم تفاوت نظرهایی که دارند، یک خدمت است و امکان بیشتری برای فعالیت های خود فراهم می آورند و این را نیز باید بگویم که هیئت سه نفره به عنوان نظارت بر درخواست ها عهده دار تصویب برنامه هاست.
وی با اشاره به سامانه نگارستان و تسهیل، تسریع و انتظام بخشی آن در ثبت فعالیت ها گفت: هرچند بحث تکنولوژی قدری از فعالیت های انسانی می کاهد اما تعاملات انسانی در عرصه فرهنگی و اجتماعی باید مدّ نظر باشد و در قبال پاسخگویی به دانشجویان می توان از این سامان به بهترین شیوه استفاده کرد تا بتوان شاهد فعالیت های بیشتری از سوی تشکلهای دانشجویی، انجمن های علمی و کانونها و نشریات بود.
وی همچنین از زحمات رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در راه اندازی سامانه نگارستان قدردانی کرد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه هم از نظر ساختاری و مکانی و هم از نظر فعالیت هایی که انجام می دهند، گفت: در گذشته معاونت فرهنگی و اجتماعی با معاونت دانشجویی ادغام بود و امیدواریم با تفکیک وظایف این دو معاونت بتوانیم ایجاد نشاط در محیط دانشگاه را بهتر از سال قبل در قالب فعالیت های فرهنگی انجام دهیم.
حسین سلیمی، افزود: اگر نگاه برنامه محور را تا پایان سال داشته باشیم دیگر از سوی اقدامات لحظه آخری، دچار مشکل نخواهیم شد و این نوید را باید بدهم که ان شاالله بتوانیم به زودی اردوگاه دانشجویی را در باغ سیب مهرشهر کرج که سازگار با محیط زیست هم می باشد، به بهره برداری برسانیم.
سلیمی در ادامه گفت: این بستر بسیار خوبی برای فعالیت های دانشجویان است و در نظر داریم از بناهای سنتی ایرانی اسلامی برای استقرار و اسکان دانشجویان به عنوان مکانی فرهنگی و تفریحی استفاده کنیم که در آن به نوعی به شناخت اقلیم های مختلف کمک می کند.
وی افزود: راه اندازی و آغاز به کار خانه آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبائی خصوصاً در بین تشکل های دانشجویی از مطالبات رهبری است و این خلاء در دانشگاه حس می شد و ما مکانی را در ساختمان کریمخان به عنوان محل عام برای همه دانشجویان دانشگاه های تهران فراهم آوردیم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: ماموریت این مکان فقط مختص دانشگاه علامه نیست و می خواهیم آن را به یک مرکز آزاداندیشی برای سایر دانشگاه ها نیز تلقی کنیم و در این راستا با تصویب اساسنامه، هشت موضوع برای جلسات اولیه گفتگوهای دائمی فراهم آوردیم.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، معاون مدیر امور فرهنگی، مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگر، مدیرگروه روان‌شناسی بالینی و عمومی و رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی از دیگر سخنرانان این نشست بودند که به بیان نظرات خود پرداختند.
**9489** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سامانه الكترونيك دانشگاه علامه طباطبايي معاون فرهنگي وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا