Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس امور عشایر ایران گفت: عشایر کشورمان ۲۵ درصد گوشت قرمز مصرفی کشورمان را تولید می‌کنند که برابر با ۱۹۰ هزار تن است. ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کرمعلی قندالی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار داشت: اهمیت به مطالبات و خواسته‌های عشایر به عنوان یک امر مهم و اساسی در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و تمام سعی و تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به این قشر تلاشر و زحمتکش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر 52 طایفه بزرگ عشایر در کشور داریم که 28 درصد دام سبک و چهار درصد دام سنگین کشور را در اختیار دارد و این قسمت عمده و بزرگی در کشور محسوب می‌شود و با توجه به این که بی‌اهمیتی به مطالبات قشر عشایر سبب کند شدن روند توسعه‌ای کشور در بسیاری از موارد می‌شود باید برنامه‌های مناسبی در این زمینه تهیه و تدوین شود.

رئیس امور عشایر ایران گفت: سالانه عشایر کشورمان 25 درصد گوشت قرمز مصرفی کشورمان را تولید می‌کنند که برابر با 190 هزار تن است و تلاش بر این است که با ارائه تسهیلات کم‌بهره بتوانیم این میزان را افزایش داده و به اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

قندالی تصریح کرد: خدمات‌رسانی به کوچندگان وظیفه اصلی عشایر است و در این زمینه خدمات مناسبی اعم از آبرسانی و راه و سوخت فسیلی مبنای کار قرار گرفته تا مشکلات عمده عشایر در کم‌ترین زمان ممکن احصا، بررسی و رفع و رجوع شود که این موضوع برای ما حائز اهمیت است.

وی از اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی خبر داد و اظهار کرد: همکاری با دستگاه‌های مربوطه در این زمینه حائز اهمیت است تا بتوانیم در اجرای این پروژه‌ها نیز به بهترین نحو ممکن عمل کرده و خروجی‌های مورد انتظار را به دست آوریم که سبب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل گلشن تفتی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری ۲۱ فروردین ماه به نام روز ملی گندم و نان گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح کلان کاهش ضایعات و بهره گیری از آنها در محصولات کشاورزی در استان البرز کلید خورد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون در حال بررسی میزان ضایعات هشت محصول کشاورزی از مرحله برداشت مصرف خانگی هستیم اما هیچ مستند علمی در این زمینه در دست نیست. اکنون بررسی میزان ضایعات گندم تا مرحله نانوایی‌ها و مصارف خانگی در ۱۴ استان کشور در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده نتایج این مطالعات قطعی و اطلاع رسانی شود.

رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با بیان اینکه ۷۰ درصد فعالیت‌های پژوهشی بخش صنایع غذایی در خصوص ضایعات محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: در خصوص گندم، آرد و نان نیز مطالعاتی انجام و حدود ۲۰ درصد فعالیت‌های پژوهشی بر این موضوع متمرکز شده است.

گلشن تفتی مطرح کرد: گندم‌های تولید شده در کشور کیفیت‌های متفاوتی دارند، بنابراین آرد تولیدی دارای کیفیت‌های مختلفی است و برای تولید نان باکیفیت و دارای حجم و بافت مناسب نیازمند تقویت آرد هستیم که در این راستا نیاز به تقویت بهبود دهنده‌ها داریم. بهبود دهنده‌های نان برای انواع نان‌های مسطح تولیدی کشور در قالب شرکت‌های دانش بنیان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهبود دهنده‌ها سالانه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده برای صنعت گندم، آرد و نان کشور دارند، اظهار کرد: مجلس مصوباتی در این زمینه داشته و با جدیت به دنبال آن است تا بتوانیم نان موجود را با نان کامل جایگزین کنیم زیرا در حال حاضر برای بخش اعظم نان تولید شده در کشور از آرد سفید استفاده می‌شود که دو ضرر دارد.

آرد کامل دومین منبع تأمین کننده فیبر بدن

رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با بیان اینکه با این کار بخش مطلوب دانه گندم که حاوی سبوس است از مصرف خوراکی خارج و نیز ضرر اقتصادی وارد می‌شود، گفت: ۵۹ درصد گندم تولیدی برای مصارف آرد خبازی مصرف می‌شود که درصد استخراج این آرد ۸۵ درصد بوده و ۱۵ درصد سبوس گیری شده است.

گلشن تفتی با اشاره به اینکه بنابراین معادل ۱۰ درصد وزن گندم از طریق سبوس از چرخه مصرف انسان خارج می‌شود، عنوان کرد: در این زمینه باید برای استفاده از آرد کامل گندم تلاش کنیم زیرا تمام اجزای دانه گندم تبدیل به آرد شده و حاوی ۱۳ درصد فیبر است. بعد از سبزیجات، آرد کامل دومین منبع تأمین کننده فیبر مورد نیاز بدن است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از آرد کامل در تولید نان بیان کرد: مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در این زمینه پیش قدم بوده و ما دانش فنی تولید نان سبوس دار با کیفیت مناسب فنی و تغذیه‌ای را داریم. در زمینه تولید نان کامل، دانش فنی بسیار حائز اهمیت است اما در کنار آن باید زیرساخت‌های لازم نیز فراهم و اصلاحات لازم در سیستم آسیابانی انجام شود.

رئیس بخش تحقیقات صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مطرح کرد: در زمینه ارتقای کمی و کیفی نان نیز در حال تلاش هستیم تا بتوانیم امسال این موضوع را به سرانجام برسانیم. اکنون خراسان رضوی در این زمینه پیش قدم و در حال فعالیت در جهت تولید نان کامل است و پس از آن نیز خوزستان در حال برنامه ریزی است.

گلشن تفتی در پایان خاطرنشان کرد: برای نیل به هدف تولید آرد و نان کامل مسؤولیت خطیر چند جانبه ای را بر عهده داریم و نیاز به هماهنگی و تعامل مسؤولان مرتبط و سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در امر تولید گندم، آرد و نان و نیز همت و مشارکت مردم نیز احساس می‌شود تا بتوان این امر مهم را محقق کرد.

کد خبر 6081082

دیگر خبرها

  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است