Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های لیگ قهرمانان از سال 2002 میلادی آغاز و جایگزین رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و جام برندگان جام آسیا شد که پیش از آن برگزار می‌شد.

در حال حاضر شانزدهمین دوره این بازی‌ها به مرحله فینال رسیده است، در حالی که بازی‌ها از سال 2009 به شکل جدیدی برگزار شده است.

طی این 16 دوره، تیم‌های سپاهان در سال 2007، ذوب آهن در سال 2010 و پرسپولیس در فصل جاری (2018) به فینال بازی‌ها راه پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان و ذوب آهن هر یک به ترتیب دو و یک بار تا مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند و سرخپوشان با یک بار حضور در فینال و راهیابی به مرحله نیمه نهایی در فصل گذشته، موفق‌ترین نماینده ایران در این بازی‌ها بوده‌اند.

در 15 دوره گذشته، کره‌ای‌ها با 5 قهرمانی، پرافتخارترین تیم رقابت‌ها بوده‌اند. بعد از آنها، ژاپن با سه و عربستان و چین با دو قهرمانی قرار گرفته‌اند.

عربستانی‌ها آخرین بار در سال 2005 و در دوره سوم بازی‌ها، قهرمان شده‌اند. الاتحاد از این کشور توانسته بود در دو دوره پیاپی عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند. السد قطر که با سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته امیدوار به حضور در فینال بود، ولی پشت سر پرسپولیس ماند نیز در سال 2011 قهرمان رقابت‌ها شد. این عنوان آخرین قهرمانی تیم‌های منطقه غرب آسیا در لیگ قهرمانان به حساب می‌آید.

همچنین تیم‌های سوون بلووینگر و کاشیما آنتلرز که امروز به مصاف یکدیگر می‌روند تا فینالیست بعدی این رقابت‌ها را معرفی کنند در فهرست قهرمانان ژاپنی و کره‌ای لیگ قهرمانان قرار ندارند.

نکته جالب توجه اینکه این دو تیم نیز مانند پرسپولیس و السد در مرحله گروهی در یک گروه قرار داشتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ذوب آهن پرسپولیس نیمه نهایی ایران ژاپن عربستان چین عنوان قهرمانی قطر پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور و پانزدهمین دوره مسابقات با نظارت مستقیم IPC برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت ها طی روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار و شاهو محمدی از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان در مسابقات حضور خواهد داشت.

گفتنی است نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC به ثبت خواهد رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس