Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد -ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: 450 هزار هکتار از مساحت استان در قالب مناطق تحت مدیریت یگان حفاظت محیط زیست است

به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان افزود: لرستان دارای تنوع زیستی کم نظیر و دارای 25 درصد تنوع زیستی کشور است که این امر بیانگر تنوع زیستی این استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 358 گونه جانوری و یک هزار و 750 گونه گیاهی اهمیت تنوع زیستی لرستان را نشان می دهد و پنج گونه اندمیک استان ثبت جهانی شده و 6 گونه دیگر نیز توسط یک محقق شناسایی شده است.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: 150 گونه اندمیک گیاهی در لرستان وجود دارد و 450 هزار هکتار از منابع لرستان در حوزه های مرتع و جنگل در قالب تحت مدیریت یگان حفاظت استان است.
وی افزود: جلوگیری از شکار و صید با توجه به شرایط توپوگرافی تمام تنوع اقلیمی به دلیل اختلاف ارتفاع استان بسیار سخت است و بالغ بر 35 رشته کوه بالای 3500 متر در لرستان وجود دارد.
وی اظهار داشت: به لحاظ فرهنگی لرستان در حوزه های فرهنگ شکار افتخار است و وفور اسلحه در این استان کار محیط بانان را سخت کرده و رشادت محیط بانان لرستان کم نظیر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در حوزه های مختلف تلاش می شود از محیط بانان حمایت شود و در این راستا به لحاظ تجهیزات و پرداختی ها اقدامات خوبی شده است.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حفاظت محيط زيست فتحي بيرانوند لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گردهمایی مدیران کل سازمان محیط زیست بیان کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این گردهمایی گفت با توجه به ارزشیابی انجام شده عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی را جز ۵ یگان برتر کشوری اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: کشف قریب به ۹۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از ۳۰۰ فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6085269

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته