Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، انصاری لاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه کیش ظرفیت خوبی در زمینه مرکزیت بازار پولی و مالی دارد گفت: در تعقیب این هدف و سایر برنامه‌های دیگر امروز تفاهم‌نامه‌ای با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار منعقد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اهداف ما که در گذشته به اجرا نرسیده بود بایگانی شده و تصمیم گرفتیم با این تفاهم‌نامه این اهداف را احیا کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه موضوعات مختلفی را با این تفاهم‌نامه در حوزه بازار سرمایه دنبال می‌کنیم گفت: تاکنون از ظرفیت‌های بازار سرمایه در جزیره کیش به خوبی استفاده نشده است و در صدد هستیم با انتشار اوراق مشارکت و استفاده از پتانسیل‌های بورس بتوانیم برخی از پروژه‌های معطل منطقه آزاد کیش را به اجرا برسانیم.

انصاری لاری ادامه داد: به زودی صندوق هلدینگ سرمایه‌گذاری کیش را راه‌اندازی می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه کاره و نیمه تمام از حالت رکود و معطلی خارج شوند.

وی تاکید کرد: در راستای هوشمندسازی شهر کیش اگر پایگاه اطلاعاتی و دیتاسنتر صندوق‌های سپرده‌گذاری به کیش منتقل شود می‌تواند بستر اقدامات خوبی را فراهم کند.

مدیرعامل منطقه آزادکیش با بیان اینکه ایجاد بورس بین‌الملل در کیش را دنبال می‌کنیم گفت: منطقه آزاد کیش به نمایندگی از سایر مناطق آزاد عضو موسس بورس بین‌الملل است و در تلاش هستیم که به زودی بورس کیش به بورس بین‌الملل متصل شود.

وی با اشاره به عرضه نفت در بازار اسرمایه گفت: اگر امکان عرضه نفت در بورس کالا ایجاد شود بورس کیش هم می‌تواند به مرکز عرضه نفت و گاز تبدیل شود.

همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه این شرکت تنها نهادی است که مسئول ایجاد زیرساخت‌های بازار سرمایه است، گفت: مسئولیت ثبت و نگهداری دارایی مالی اشخاص حقیقی و حقوقی در بورس است و در تلاش هستیم با افزایش شفافیت اطمینان خاطر برای ا عضا را فراهم کنیم و حافظ سپرده‌های مردم باشیم.

مدیر عامل سمات ادامه داد: با توجه به نوسانات سایر بازارها حجم نقدینگی مردم وارد بورس شده و اگر در اعتمادسازی موفق عمل کنیم مردم نقدینگی خود را به سمت بازار سرمایه هدایت می‌کنند.

فهیمی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال سرمایه‌گذاری بی‌خطر هستند گفت: مردم می‌خواهند به جای سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا در بنگاه‌های اقتصادی مانند بورس و بازار سرمایه حضور داشته باشند و این گونه تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند زیرساخت حضور مردم را ایجاد کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سرمایه سرمایه گذاری نفت نفت و گاز مدیرعامل منطقه آزاد کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!

بورس تهران که در سال قبل، هفتمین بازار سهام بزگ خاورمیانه به شمار می‌رفت؛ در سال جاری با افزایش قابل توجه دومین بازار سهام امارات متحده عربی، یک پله نزول کرد و به هشتمین بازار سهام بزرگ خاورمیانه بدیل شد.

به گزارش اکوایران، بورس تهران به عنوان بزرگترین بازار سهام کشور، دارای ارزش بازاری برابر با مجموع ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در این بازار است. ارزش بازاری بورس تهران در سال گذشته نوسانات متعددی داشته است، ولی در اردیبهشت ماه امسال ترازی نزدیک به تراز اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دارد. این در حالی است که ارزش دلار بازار آزاد در این مدت رشد داشته که ارزش دلاری کمتری به نسبت اردیبهشت ماه سال قبل برای بازار سهام در بر دارد.

ارزش دلاری بورس تهران با در نظر گرفتن نرخ دلار ۶۵ هزار تومانی در حال حاضر حدودا ۱۲۲ میلیارد دلار است و در صورتی که نرخ دلار بازار آزاد را ۶۰ هزار تومان فرض کنیم به ارزش دلاری ۱۳۳ میلیارد دلاری بورس تهران می‌رسیم. اردیبهشت ماه سال قبل، ارزش دلاری بازار‌های سهامی خاورمیانه به شکلی بود که بورس تهران پس از بورس شش کشور منطقه، با ۱۴۵ میلیارد دلار، هفتمین بازار سهامی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رفت. در اردیبهشت ماه امسال با کاهش ارزش دلاری بازار بورس اوراق بهادار تهران و افزایش قابل توجه ارزش دلاری بازار مالی دبی که دومین بازار سهامی کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود؛ بورس تهران به رتبه هشتم جدول بزرگترین بازار‌های سهامی خاورمیانه سقوط کرد.

تداول عربستان که در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین بازار سهامی منطقه تبدیل شده است؛ با رشد نزدیک به ۱۲ درصد در ارزش دلاری خود به نسبت اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به ارزش دلاری ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد دلاری رسیده است. ارزش دلاری بورس ابوظبی نیز در این مدت ۹ درصد رشد داشته و به ۸۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

بورس تل آویو نیز در یک ساله اخیر با افزایش ارزش بازاری همراه بوده و به ارزش دلاری ۴۷۵ میلیارد دلار دست یافته است. دومین بازار سهامی امارات متحده عربی نیز با ۹۵ درصد افزایش ارزش دلاری به ارزش ۱۸۷ میلیارد دلاری دست یافته است.

بورس تهران در حال حاضر بالاتر از بازار سهام کازابلانکا و مصر، هشتمین بازار سهامی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها