Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛کریمی معاون پیشگیری از بیماری های اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه  طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال تا پایان آذر ادامه دارد، گفت: بیش از 85 هزار کودک 3 تا 6 سال در استان وجود دارد که تلاش می کنیم همه این افراد تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اشاره به برگزاری این طرح در سال های گذشته افزود: سال گذشته 42 هزار نفر از کودکان 3 تا 6 سال استان در این طرح شرکت کردند که از این تعداد 1000 نفر دارای انواع اختلالات بودند.

وی ادامه داد: از این 1000 نفر 68 کودک دچار تنبلی چشم بودند و یک کودک با تشخیص پزشکان جراحی شد.

مدیر کل بهزیستی استان هم با اشاره به جمعیت 20 هزار نفری معلولان استان که 10 درصد آن را نابینایان تشکیل می دهند بیان کرد: 50 درصد از این افراد اگر در زمان مناسب و از همان کودکی زیر پوشش طرح ها و معاینات اولیه قرار می گرفتند می توانستند از معلولیتشان پیشگیری کنند.

تنبلی چشم از جمله اختلالات خاموش و بدون علامت ظاهری است که در صورت به موقع تشخیص داده نشدن منجر به نابینایی در فرد می شود.

سلیقه با بیان کم هزینه بودن این طرح ها برای خانواده ها و رایگان بودن خدمات پزشکی پس از تشخیص اختلال در کودکان گفت: خانواده تنها با پرداخت مبلغ 2 هزار تومان به عنوان حق ویزیت می توانند نسبت به سلامت کامل چشم کودک خود اطمینان حاصل کنند.

مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی، مهدهای قرآنی و برخی مراکز بهداشتی و درمانی استان تا پایان آذر ماه پذیرای کودکان برای غربالگری تنبلی چشم خواهند بود.

انتهای پیام/ت

آغاز طرح غربال گری تنبلی چشم کودکان در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اجتماعی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم