عقل و منطق دو فضیلت الهی است که انسان را به رشد و کمال میرساند
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۳۶۷۱
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی در جمع مرزبانان هنگ مرزی تایباد با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در خصوص عقل و منطق، اظهار کرد: انسان با این دو ابزار میتواند در تمام عرصههای فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رشد و نمو کند و همچنین برنامههای موفق خود را به دیگران منتقل نماید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
خطیب جمعه تایباد بیان کرد: افراد با استفاده از این دو عنصر گرانقدر هیچگاه متزلزل نخواهند شد، چرا که در هر تصمیمی عقل و منطق را حاکم خواهند کرد.
وی ادامه داد: انسان بر دو اصل بصیرت و عبودیت آفریده شده است اگر با این بهرهمندی از این دو عامل در حوزههای اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی پیشروی کند، همیشه از آرامش روانی در ذهن، رفتار و گفتارش بهرهمند خواهد شد.
نماز جمعه متعلق به ولایت فقیه و حاکمیت نظام مقدس اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین ملکی نماز جمعه را متعلق به ولایت فقیه و حاکمیت نظام مقدس اسلام دانست و گفت: عدهای قصد تخریب اسلام و تبدیل جامعه اسلامی به یک جامعه خاکستری و بیتفاوت را دارند و تلاش میکنند نوعی بیتفاوتی دینی را ترویج دهند نمازعبادی-سیاسی جمعه در رأس تمام امور فرهنگی جامعه میتواند در خنثی کردن این مهم نقش اساسی داشته باشد.
وی با اشاره به تحرکات سیاسی و دامن زدن بر بیایمانی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو عامل جلوگیری از سستی ایمان و ترویج بیدینی است، باید مردم را به حضور در نماز جمعه تشویق کرد و این مظهر اقتدار نظام را هرچه باشکوهتر جلوه داد. حضور پرشور نیروهای امنیتی در این فریضه الهی نقطه قوت برای مقابله با استکبار جهانی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مرزبانان به فرمان رهبری آماده خدمت به کشور هستند
در ادامه فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: مرزبانان این فرماندهی کنترل و مراقبت مرزی را در سه حوزه تربتجام، خواف و تایباد به فاصله 300 کیلومتر برعهده دارند و گوش به فرمان رهبری، در حال خدمترسانی به کشور هستند.
سرهنگ کاظم صمدی اظهار کرد: برخورد قاطع با معاندین، متجاوزان مرزی و قاچاقچیان از جمله وظایف اصلی مرزبانی است، کنترل هر وجب از خاک کشور علاوه بر وظیفه نظامی وظیفه شرعی محسوب میشود. این فرماندهی خود را در کنار روحانیت میداند و همگام با دستورات مقام معظم رهبری قدم برمیدارد.
وی افزود: همرزمان مرزبان تمام توان خود را در برقراری امنیت و همچنین انتشار دین انجام میدهند و همدوش با نظام و انقلاب اسلامی گام برمیدارند. امنیتی که امروز در مرزهای شرق خراسان رضوی حاکم است دستاورد خون پاک شهداست.
وی با اشاره به وحدت نیروهای امنیتی و دستگاههای اجرایی در شهرستان گفت: همانطور که وحدت تشیع و تسنن در این خطه مرزی زبانزد جهانیان است نیروهای امنیتی و دستگاههای اجرایی نیز با وحدت میتوانند حاکمیت مطلق را هم به مرزنشینان این شهرستان و هم مردم کشور هدیه کنند.
انتهای پیام
منبع: ایکنا
کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها تایباد قرآن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد میدهند؟
اینکه خوانندهای با خواندن اشعاری، هرچند مخالف نظام، به اعدام محکوم شود، با چه منطقی سازگار است؟ منطق حقوقی یا اجتماعی یا سیاسی یا امنیتی؟ شاید هیچکدام.
گاه گفته میشود که «منطق حقوقی» مستقل است و استقلال قاضی از همین رو است؛ اما نقد «پوزیتیویسم حقوقی» جایی برای این ادعا باقی نگذاشته است. قاضی نیز مانند همگان درگیر زندگی اجتماعی و تجربه سیاسی است و فارغ از آن نمیتواند حکم دهد.
دکتر کیومرث اشتریان در روزنامه شرق نوشت: از همین رو است که مقولاتی مانند عوامزدگی، شهریزدگی، غربزدگی یا شرقزدگی برای یک قاضی نیز صادق است. اینکه یک قاضی باید از کارشناس فنی استفاده کند تا حکمش روا باشد، از همین رو است؛ کارشناس فنی هم محدود به حوزه ساختمان یا امور امنیتی نیست. کارشناس هنری، سیاسی، اجتماعی و بینالمللی هم از آن جمله است که کمتر به آن توجه میشود.
حکم اعدام، خود مشمول همین حکم است. فراموش نکردهایم که سالها پیش حکم اعدام دکتر هاشم آغاجری صادر شد و فضای بینالمللی را بر ضد ایران برآشفت. چهرهای خشن و بیتمدن از کشور آفریدند که قرار است یک استاد دانشگاه را به دلیل سخنرانی اعدام کنند. در همان زمان تصور کسانی بر این بود که این صرفا یک تهدید است و او اعدام نخواهد شد؛ و چنین هم شد؛ اما تنها چیزی که برای ایران باقی ماند، چهرهای بسیار مخدوش بود.
برخی «دستاندرکاران بیرونی» قوه قضائیه بیتوجه به ابعاد ملی و بینالمللی چنین احکامی میخواهند؛ مثلا به تصور خود بازدارندگی ایجاد کنند یا چهرهای انقلابی از خود نشان دهند درحالیکه آنگاه که در مرحله تجدیدنظر چنین احکامی نقض شود، دیگر اعتبار و اقتداری باقی نمیماند و ما میمانیم و حیثیتی که بر باد رفته و تبلیغاتی جهانی که به خاطر هیچ و پوچ شکل گرفته است.
درباره پرونده مورد بحث این روزها، برخی از اشعار این «رَپِر» همان محتوایی را دارد که برخی از «خودیها»، خون در دل و پا در گِل، بیان میکنند. انتظار دارید همه به یک زبان به نقد اجتماعی-سیاسی بپردازند؟ ظرفیت خود را بالا ببرید؛ بخشی از اصلاح و مبارزه با فساد را به نقدهای تند و تیز جوانان بسپارید؛ حتما ضرر نمیکنید و آنان نیز اگر برخورد درست ببینند، شاید زبان خود را اصلاح کنند. حتی اگر زبان خود را اصلاح نکنند، باز هم باید تحمل کنید.
همینجا بگویم که من هیچگونه علاقهمندی به برخی از رویهها و افکار این نسل معترض ندارم و فاش میگویم که آنان نیز به دلیل بیتدبیریهای ما دقیقا مانند خود ما سطحی و خودمحور و دیکتاتور هستند. خجل از ننگ بضاعتیم؛ چون دقیقا «کپی» برابر با اصل خود ما هستند. هیچ تسامحی در بیان ندارند و فقط باید با آنان همدست و همداستان باشیم تا مقبول درگاهشان باشیم. برای آنان بسیاری از شخصیتهای سیاسی درد و رنجکشیده که قدم در راه عدالتطلبی و آزادی گذاشتهاند و رنج زندان و تلخی حرمان کشیدهاند، یکساناند. از منظر آنان همه بر خطایند. تنها خود را بر حق میدانند.
درباره توماج صالحی اگر اکنون زیر تیغ نبود، نظرات خود را شفافتر ابراز میکردم که حتما خوشایند او نبود؛ اما همه اینها به آن معنا نیست که موافق اعدام آنان باشیم. آزادی چنین هنرمندانی میتواند به بهبود درک ما از وضعیت جامعه کمک کند و زخم عمیق مردم را از فساد بازنماید؛ آتشی نهان است اندرین تیغ آبدار. آزادی یادگرفتنی و تمرینکردنی است. در درجه نخست این خودِ نظام است که باید درک و تعهد به آزادی را پیشه کند.
وقتی چنین نباشیم، اعتراض نسل جوان بر ما رنگ طغیان و جلوه عصیان به خود میگیرد. مسابقهای که در میان برخی مسئولان کشور برای بیحیثیتکردن چهره ایران در جهان پدید آمده، حقیقتا شگفتآور است. گویی این افراد از محیط بسته خویش بیرون نیامدهاند تا ببینند که یک حکم بدوی اعدام که به خیال خود برای «بازدارندگی» صادر میکنند و معمولا در تجدیدنظر نقض میشود، چه بلایی بر سر چهره ایران در داخل و خارج میآورد.
البته نه چنین است، بلکه محتمل است که برخی به عمد چنین کنند تا پیوندهای حیثیتی جمهوری اسلامی را با مردمان و با جهانیان بگسلند تا در محیطی کاملا گسسته از جهان به تحصیل منافع و تحکیم مواضع خویش بپردازند. نتیجه سخن با رئیس محترم قوه قضائیه است که جز او کسی مسئولیت رسمی در این زمینه ندارد تا به چنین وضعیتی رسیدگی کند. گویی همواره دستانی آلوده در برابر چشم همگان در پی آلودهکردن تعمدی چهره ایران در جهان بوده است. شاید از اینرو مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجامخواهی در دیوان عالی کشور است. از سوی دیگر، سخن با دستگاههای فرهنگی نیز هست که با هزینههای بسیار فعالیتهای برونمرزی دارند و بازتابی از چهره ایران در جهان نشان نمیدهند و در برابر چنین فضای آلودهای از طرف «خودیها» سکوت مطلق کردهاند.