Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@13:14:19 GMT

نامناسب بودن حمایت مالی مستقیم از جلسات قرآن

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۳۸۶۲

نامناسب بودن حمایت مالی مستقیم از جلسات قرآن

حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن اشاره به نامناسب بودن حمایت مالی مستقیم از جلسات قرآن عنوان کرد: البته در سطح جلسات قرآن هم نیازی به مسائل مالی احساس نمی‌شود و بیشتر نیازها در حوزه توانمندسازی تخصصی به چشم می‌خورد.

وی به بحث شناسایی و ساماندهی جلسات قرآن در استان اشاره کرد و افزود: تا کنون حدود 2500 جلسه قرآنی سنتی و محلی در سطح خراسان‌رضوی شناسایی شده که از این تعداد، برای 1500 جلسه شناسنامه‌هایی شامل مشخصات فعالیت‌ها و برگزاری هر جلسه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمازی‌فر ادامه داد: کار شناسایی جلسات در آینده نیز قوی‌تر و با نگاه به سطح برگزاری جلسات قرآن به‌ویژه در روستاها ادامه خواهد یافت تا برای ارتقاء سطح جلسات قرآن، نهادهای مربوطه به صورت مشارکتی به مسائل و موضوعات وارد شوند.

مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: سیاست کلی اداره کل تبلیغات اسلامی در حمایت از جلسات قرآن به گونه‌ای پیگیری می‌شود که این جلسات قرآن محلی و عمومی از حالت مردمی بودن خارج نشوند، زیرا خارج شدن از ساختار مردمی و وابستگی به نهادها، بسیار خطرناک خواهد بود.

وی اضافه کرد: طرح حمایت‌های غیرمالی با توجه به نگاه مردمی ماندن جلسات قرآن، از سال 95 آغاز شده و در سال 97 نیز ادامه خواهد یافت به این صورت که در هر جلسه درخواستی مبنی بر نیاز به قرآن و یا تعویض قرآن‌های فرسوده و یا نیازهایی از این قبیل داشته باشد، به آن رسیدگی می‌شود. البته تاکنون حدود 10هزار جلد قرآن نیم‌بها طی همین فرآیند درخواستی و مشارکتی به جلسات اهدا شده است.

نمازی‌فر با بیان اینکه جلسات قرآن باید بر محور آموزش در جامعه باشند، اظهار کرد: توجه به جلسات قرآن با نگاه به محوری بودن امر آموزش حائز اهمیت است و نهادها نیز با توجه به این نگاه باید به صورت مشارکتی در ارتقاء سطح اساتید، مریبان و همچنین تعیین افرادی برای تدریس در جلسات قرآن کمتر برخوردار، کوشا باشند.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از تشکیل ستاد هماهنگی حمایت از جلسات قرآنی استان با مشارکت نهادهای مربوطه خبر داد و گفت: قرار بر این شده است تا در آینده‌ای نزدیک با مشارکت نهادهایی مانند اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی واداره‌کل تبلیغات اسلامی، توجه ویژه‌ای به برگزاری جلسات مردمی آموزش تخصصی قرآن پیگیری شود.

وی بیان کرد: هر کدام از نهادهای مربوط به امور قرآنی سابقه خوبی در حمایت و پیشبرد جلسات قرآنی داشته‌اند، بر همین اساس باید به سمت تجمیع این حمایت‌ها و عملیات‌ها با نگاه به افزایش توانمندی علمی و آموزشی جلسات حرکت کنیم.

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی جلسات قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز