Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@13:39:47 GMT

​یوئیت چیست؟+علائم و درمان این بیماری

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۲۴۲۱۰

​یوئیت چیست؟+علائم و درمان این بیماری

به گزارش خبرگزاری تقریب؛ دکترمسعود سهیلیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص بیماری یوئیت چشم اظهار داشت: این مشکل نوعی بیماری التهابی چشم است که علل مختلفی همچون دلایل خودایمنی، عفونی و ژنتیک دارد.

سهیلیان با اشاره به اینکه طیف این بیماری بسیار وسیع است و حدود ۳۵ مورد را شامل می‌شود، افزود: درمان این بیماری بستگی به علت آن دارد و هر مورد درواقع درمان ویژه خودش را نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شیوع بیماری یوئیت بسیار بالا است و سومین بیماری مهم چشم در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران به شمار می‌رود و در زنان، مردان و حتی کودکان نیز بروز می‌یابد.

مسئول گروه تخصصی یوئیت در بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران عنوان کرد: تاری دید، درد و قرمزی چشم، حساسیت به نور، ریزش اشک، وجود اجسام شناور در میدان بینایی ازجمله علائم این بیماری به شمار می‌رود، ولی به‌طورکلی بروز علائم بستگی به محل درگیری التهاب دارد.

سهیلیان در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران افزود: درمان یوئیت بسیار اهمیت دارد چراکه در صورت عدم درمان به موقع و پیشگیری آن التهاب در چشم گسترده شده و بیمار دچار مشکلات فراوانی می‌شود و برای درمان نیاز به جراحی خواهد داشت، به‌طور مثال بروز آب مروارید شدید، جدا شدگی شبکیه، ازجمله مشکلات ایجادشده خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بیماری یوئیت جزئی از بیماری‌های سیستمیک به شمار می‌رود و به‌طور مثال اگر فردی رماتیسم داشته باشد و یا گرفتار دیابت شده باشد می‌تواند در چشم به صورت التهاب یا یوئیت خود را نشان دهد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو

به گزارش خبرآنلاین،مهمترین علائم سینوزیت درد پیشانی و صورت، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی، ترشحات سبز رنگ بینی، احساس پری و سنگینی صورت و تب بالای ۳۸.۵ درجه است.

عصرایران در خبری نوشت:در شرایطی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902737

دیگر خبرها

  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • علائم فشار خون بالا
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست