Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین نمایشگاه صنعت ایمنی و آتش‌نشانی کشور همزمان با همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری اسفندماه امسال برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری و اولین نمایشگاه صنعت ایمنی و آتش‌نشانی کشور به همت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران و دانشگاه صنعتی شریف، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین نمایشگاه صنعت ایمنی با حضور شرکتهای معتبر ایرانی و نمایندگان شرکتهای خارجی در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی، 5 تا 7 اسفند ماه و نخستین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری همزمان با چهارمین دوره ملی این همایش 6 و 7 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

همچنین همزمان با این رویداد کارگاه‌های جنبی در محورهای مختلف این همایش برای بهره‌مندی علاقه‌مندان برپا می‌شود.

"ایمنی شهری (پیشگیری، حفاظت، پاسخ)" و "جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی در ایمنی شهری" از جمله محورهای چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی محسوب می‌شوند.

"ایمنی شهری (پیشگیری، حفاظت، پاسخ)، "نقش فناوری‌های نوین در کاهش ریسک خطر شهری (روش‌های علمی، اجرایی وکاهش فراوانی آن)"، "جایگاه ایمنی در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهری"، "تحلیل و آسیب‌شناسی ایمنی در طرح تفصیلی موجود (پهنه های مسکونی، تجاری، مختلط، فضای سبز و موضوعاتی مانند حمل و نقل، تاسیسات و زیر ساختهای شهری)"، "ایمنی در مراکز تاریخی، فرهنگی و حساس شهری (موزه، سایت‌های تاریخی، بازار، مراکز تجمعی، اسناد رسمی و تاریخی، کتابخانه‌های ملی و انبارهای کالاهای حیاتی"، "نقش سازمان آتش‌نشانی در مدیریت بحران (سیل، زلزله، طوفان ، عوامل جوی، زیست محیطی و...)، "ایمنی در تونل‌های شهری، جاده‌ای و ریلی"، "کاربرد CFD در طراحی سامانه‌های حفاظت در برابر حریق (ارائه مطالعه موردی)، "کاربرد اینترنت اشیاء IOT در ایمنی شهری"، "مطالعه موردی SOP حریق یا یک حادثه با ذکر جزئیات و استانداردهای ملاک عمل"، "مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان"، "تبیین نقش افسر ایمنی و بهداشت (HSO) و افسر ایمنی حادثه (ISO) در ایمنی و بهداشت پرسنل عملیاتی آتش‌نشانی، "روش‌های پیشرفته بررسی علل حریق" از جمله زیرمحورهای ایمنی شهری (پیشگیری، حفاظت، پاسخ) محسوب می‌شوند.

"آسیب‌شناسی حقوقی و قانونی در مسائل ایمنی و آتش‌نشانی شهری"، "نقش استارتاپ‌ها در توسعه فرهنگ ایمنی آتش‌نشانی"، "نقش بیمه در توسعه ایمنی شهری (مطالعات تطبیقی)"، "آتش‌نشان داوطلب (کارکردها، آسیب‌شناسی و مطالعات تطبیقی)"، "روش‌ها و برنامه‌های اثربخش در کاهش ریسک اجتماع"، "ارائه تجارب موفق در توسعه فرهنگ ایمنی شهروندان در سطوح ملی یا بین‌المللی"، "نقش آموزش شهروندان و رسانه‌ها در توسعه و ارتقای فرهنگ ایمنی"، "گروه‌های آسیب‌پذیر در حوادث و آتش‌سوزی‌ها (روش‌های آموزشی ویژه، موانع و راهکارها)"، "آمادگی جسمانی - سلامت روانی و مهارت‌های ویژه در خدمات آتش‌نشانی"، "دستیابی به مدل‌های شایسته سالاری و استعدادیابی و استعدادپروری در فرآیندهای شناخت مدیریت منابع انسانی از قبیل جذب و استخدام، آموزش و بهسازی، بکارگیری و انتصاب" از جمله زیرمحورهای "جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی در ایمنی شهری" محسوب می‌شوند.

"فرهنگی و اجتماعی (مسئولیت و مشارکت اجتماعی)" از جمله موضوعات ویژه همایش هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، آخرین مهلت ارسال مقالات 30 دی ماه امسال است. علاقه‌مندان این حوزه برای ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت همایش مراجعه کنند و یا با شماره‌تلفن‌های 66002713، 66019377، 66056535 و 66043328 تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آتش نشاني ایمنی شهری پژوهش دانشگاه شريف مرکز تحقیقات راه مقاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۲۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک جوان ٣٣ ساله که پس از سقوط در لبه یک پرتگاه در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان دچارحادثه شده بود خبرداد.

جمشید حسین‌خانی گفت: پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد